• 1
  • 2
2024-12-08, 16:36
Medlem
Diazepam, Oxazepam, Lorazepam, Alprazolam, Midazolam, Remimazolam. Har jag missat något?
Av dessa tror jag bara det är Alprazolam (i form av Xanor) som gör verkan. Dom andra har ingen effekt så vitt jag förstår (Tillverkats utan riktig aktiv substans). Benzo är viktiga läkemedel för psykiatrin och används för att lugna.
Citera
2024-12-08, 16:59
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Vad vill du diskutera? Det är på tiden att detta skitläkemedel slutar skrivas ut.
Citera
2024-12-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karabati
Av dessa tror jag bara det är Alprazolam (i form av Xanor) som gör verkan. Dom andra har ingen effekt så vitt jag förstår (Tillverkats utan riktig aktiv substans).

Du är helt ute och cyklar.
Citera
2024-12-08, 17:14
Medlem
Whatelseshouldis avatar
"tror jag" och "så vitt jag vet"... Var det nåt du drömde inatt eller vad är det du yrar om? Vad är en "riktig aktiv substans"?
Citera
2024-12-08, 17:26
Medlem
Malawi-Golds avatar
Temesta är väl okej, åtminstone i höga doser. Finns den kvar?
Citera
2024-12-08, 17:37
Medlem
Med riktig aktiv substans menar jag att man får ut något ifrån en planta. Inte bara gör något med kemikalier. De flesta läkemedel numera är bara kemiska molekyler, vilket gör att dom inte har någon hjälpande effekt eller potens.
Citera
2024-12-08, 17:41
Medlem
Citat:
Med riktig aktiv substans menar jag att man får ut något ifrån en planta. Inte bara gör något med kemikalier. De flesta läkemedel numera är bara kemiska molekyler, vilket gör att dom inte har någon hjälpande effekt eller potens.

Vad fan är då aktiva substanser från en planta? Elektriska impulser?
Citera
2024-12-08, 17:42
Moderator
Lapapps avatar
Förstår inte vad du menar med att endast alprazolam har verkan, samtliga bensodiazepiner har verkan. En kär favorit du missat på din lista är klonazepam, iktorivil.
Citera
2024-12-08, 17:55
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:

Herregud.... Vad har du gått i för skola?
Citera
2024-12-08, 18:39
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Temesta är väl okej, åtminstone i höga doser. Finns den kvar?

Den innehåller Lorazepam, som TS skrev om, och den finns kvar.
Citera
2024-12-08, 18:48
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Herregud.... Vad har du gått i för skola?

Tja du.. Även TS är lite svamlig så...
Vad tror du TS och detta?

"As lorazepam is one of the few BZs of non-synthetic origin that is found in brain, serum and milk of various species including man (Sand et al. 2000), one might even daringly presume that there may well be specific receptors for this drug." https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC1464231/
Citera
2024-12-09, 02:15
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Vad vill du diskutera? Det är på tiden att detta skitläkemedel slutar skrivas ut.
På tiden att ignoranta våp som dig sätter dig in i ämnet istället för att svälja propagandan om att benzos inte fungerar. SSRI är skit som inte fungerar mot depression men personlighetsförändrar folk värre än benzo dagligen.

Epileptiker äter detta höga doser varje dag för att skydda sig mot sina anfall vill du dra in den skiten för att du är en moral-kärring som inte vet vad du pratar om? Eller att det släcker självmordstankar samt ångest väldigt effektivt? Inget preparat kommer i närheten därför används benzos oavsett hur mycket propaganda folk försöker ladda baserat på missförstånd eller enskilda patienter som gör bort sig. Majoriteten gör inte det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in