• 1
  • 2
2024-12-07, 22:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag har alltid undrat varför högern alltid är så jäkla bra och alltid lyckas?
Vi kan ta t.ex. Trump. Större lycka får man leta efter. Trump har alltid slitit och jobbat hårt och nu så gråter hela Demokraterna.

När SD kom in i riksdagen så har vänstern sovit dåligt hela tiden.

Fick gick med NATO utan några problem. Tog bara 1 år, vilket är ändå snabbt. Nu så är invandringsfrågan en fråga om återvandring.

Det känns som att högern har gjort så att det har blivit mer yttrandefrihet och ett roligare liv att leva. Känner ni också detta? Liksom det börjar ljusna nu.

Till och med Mona Muslim och Gudrund Shyman gråter över att "Woke" börjar överges även hos vänstern.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...lykt-fran-woke

Så då är frågan: Varför är högern så kraftfull? Det känns som att det är en ny kraft som tar fart.

https://www.youtube.com/watch?v=tF-K9BT0y50
https://www.youtube.com/watch?v=qkAh0CCrV9I
Citera
2024-12-07, 22:12
Medlem
kanske har med språket att göra

Right is right, left is what's left

annars tror jag faktiskt nationalism. den som inte bryr sig om sitt eget land, bryr sig knappast - egentligen - om ett annat heller

helst om vi undviker -ism....

men iaf,
fråga vänstern i Iran , som gick i maskopi med muhammedanerna innan islamisterna tog över.

oj, det är visst svårt att fråga dem...
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-07 kl. 22:16.
Citera
2024-12-07, 22:13
Medlem
OvissFramtids avatar
Eftersom högern låter förnuftet tala, vänstern är alldeles för flummig och hycklande. Tror det tilltalar många då man följer förnuftets röst. Hoppas jag.
Citera
2024-12-07, 22:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
kanske har med språket att göra

Right is right, left is what's left

annars tror jag faktiskt nationalism. den som inte bryr sig om sitt eget land, bryr sig knappast - egentligen - om ett annat heller

helst om vi undviker -ism....

men iaf,
fråga vänstern i Iran , som gick i maskopi med muhammedanerna innan islamisterna tog över.

oj, det är visst svårt att fråga dem...

Påminner om det gamla "Left is right, right is wrong". Men då i annan kontext att en ring på höger öra visade att man var gay.

Måste vara lite surt för vänstern och all detta LGBTQ. De var örhänge i höger öra som visade att du var just det

Men annars ja. Vänstern måste alltså importera in röstboskap för att vinna numera. Det borde säga allt.
Citera
2024-12-07, 22:25
Medlem
Ganonitos avatar
Vi har ju knappt någon höger att tala om i Sverige.
Citera
2024-12-07, 22:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Eftersom högern låter förnuftet tala, vänstern är alldeles för flummig och hycklande. Tror det tilltalar många då man följer förnuftets röst. Hoppas jag.

Jag tycker vänstern känns som att dom ständigt vill utföra sociala experiment på folket, utan någon vinning.

Dom vill vara woke, PK, falsk, lurig och lömsk. Man kan undra varför. Dom vinner inte direkt något på det.
Citera
2024-12-07, 22:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vi har ju knappt någon höger att tala om i Sverige.

Du tänker på Ulf Kristersson-höger. Det är rätt urvattnad höger som inte gör så mycket. Men han gör inte vänsterpolitik i alla fall!
Citera
2024-12-07, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du tänker på Ulf Kristersson-höger. Det är rätt urvattnad höger som inte gör så mycket. Men han gör inte vänsterpolitik i alla fall!

Ulf Kristersson är den absloyt värsta vänstern enligt mig. Extrem nyliberal. Tjänar mammon. Vi vänster och höger skyddar vårt folk och nation. Det gör inte nyliberaler som Ulf. Dom tjänar mammon. Han är yrkespolitiker.
Citera
2024-12-07, 22:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Ulf Kristersson är definitivt vänster. Moderaterna har inte varit höger sedan Gösta Bohmans tid.
Citera
2024-12-07, 22:36
Avstängd
bithaxs avatar
Go woke go broke
Citera
2024-12-07, 22:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ulf Kristersson är definitivt vänster. Moderaterna har inte varit höger sedan Gösta Bohmans tid.

Han lobbar inte för islam och invandring av speciella grupper. Detta räcker gott och väl för mig. Nu fattas det bara återvandring på seriösa nivåer.
Citera
2024-12-07, 22:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Han lobbar inte för islam och invandring av speciella grupper. Detta räcker gott och väl för mig. Nu fattas det bara återvandring på seriösa nivåer.

Inte? Tycker du att invandringen av dessa grupper har minskat sedan han kom till makten? Glöm heller inte att han så sent som för bara några år sedan förespråkade helt fri invandring samt att han var en av Reinfeldts närmaste män.
Senast redigerad av Ganonito 2024-12-07 kl. 22:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in