• 1
  • 2
2024-12-06, 15:29
Medlem
Hej

Det är så att jag har 39 391 kronor i skuld till kronofogden och sitter med en undra om man kan få till ett lån på något sätt för att betala av detta eller vad skulle ni rekommendera att man gör ?
Citera
2024-12-06, 15:36
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av userserv
Hej

Det är så att jag har 39 391 kronor i skuld till kronofogden och sitter med en undra om man kan få till ett lån på något sätt för att betala av detta eller vad skulle ni rekommendera att man gör ?

Varför inte betala av till kronofogden istället för att försöka få ett lån?
Är du hos fogden så återstår bara långivare med skyhöga räntor.
Citera
2024-12-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Varför inte betala av till kronofogden istället för att försöka få ett lån?
Är du hos fogden så återstår bara långivare med skyhöga räntor.

Tack!

Har du någon exempel på en långivare men skyhög ränta ?
Citera
2024-12-06, 16:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Tack!

Alla kreditgivare som accepterar kunder med skulder hos KFM erbjuder skyhög ränta. Tänk typ Bluestep, Bynk, osv.

Som föreslagits är det bättre att skrapa ihop pengarna och betala av skulden.
Citera
2024-12-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Alla kreditgivare som accepterar kunder med skulder hos KFM erbjuder skyhög ränta. Tänk typ Bluestep, Bynk, osv.

Som föreslagits är det bättre att skrapa ihop pengarna och betala av skulden.

Med tanke på att de inte är så mycket pengar skulden verkar vara uppe i går de att lösa på 2-4 månader beroende om man har jobb, en okej ekonomi etc.
Citera
2024-12-06, 16:17
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Med tanke på att de inte är så mycket pengar skulden verkar vara uppe i går de att lösa på 2-4 månader beroende om man har jobb, en okej ekonomi etc.

Ja tänkte samma.
Citera
2024-12-06, 16:30
Medlem
Citat:
Tack!

Varför leta efter det? Gissar att det är rätt mycket smartare att bara kavla upp ärmarna och börja betala av. Drar du på dig ett lån så behöver du göra det ändå annars kommer du bara sluta hos... tada! kronofogden igen.

Notera också att det kan vara räntemässigt fördelaktigt att ligga hos kronofogden framför någon lånehaj. Kronofogden må ta hög ränta, men det finns ju de som tar högre ränta än så.

Notera att oavsett så tänker jag mig att en som lånar ut pengar vill se att du har förmåga att betala tillbaks och har du alltså inte möjlighet att betala av din skuld till kronofogden så har du nog inte möjligheten att betala tillbaks till någon lånehaj heller.
Citera
2024-12-06, 16:33
Medlem
Betala av alla skulder och gå vidare i livet.
Citera
2024-12-06, 19:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Hej

Det är bara 40 000 kr, det betalar du av enkelt på ett år. Ring Kronis och be om hjälp, lägg upp en plan.
Citera
2024-12-06, 19:57
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är bara 40 000 kr, det betalar du av enkelt på ett år. Ring Kronis och be om hjälp, lägg upp en plan.

Kronofogden lägger inte upp några avbetalningsplaner. Men har man pengar över och vill betala in dessa så tar de naturligtvis emot betalningen.

Så det går bra att betala av, men man lär få sköta upplägget själv.
Citera
2024-12-06, 21:46
Medlem
Citat:
Hej

För Guds skull, man tar aldrig lån för att betala skulder. Lär dig leva på dina inkomster istället! Har du inte pengar, så köp inte! Du får betala tillbaka med ränta. Det är inte så att banken ger bort pengar!
Citera
2024-12-06, 23:07
Medlem
Är folk så här efterblivna?
TS har skulder hos kronis och vill lösa det hela genom att skuldsätta sig än mer.
BRA PLAN.

Ansök om en god man kanske är en bra lösning?

Betala av skulderna genom hårt arbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in