2024-12-06, 13:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Det borde finnas en tråd om gnälliga insändare. Jag sökte men hittade ingen så nu startar jag en sådan!

Ibland läser jag insändarsidorna i diverse lokaltidningar. Har man en GP-prenumeration så ingår bland annat Hallands Nyheter och där kan man läsa följande:
https://www.hn.se/asikter/ordet-ar-f...7-40b83b7b1ec6
Svar på ”Dåligt markerad parkering gav böter”

Du är inte ensam om att vara ”felparkerare” på Nygatan. Jag hade satt upp två p-skivor i min framruta, samma tid inställt på båda. 600 kr blev böterna, p g a ”två parkeringsskivor”.

Överklagan är inlämnad.

Ilsken mormor
Jo men lycka till med överklagan! Det är inte tillåtet att ha två stycken p-skivor i vindrutan. Det kan man givetvis ha åsikter om, men be då din lokala riksdagsman att motionera för att ändra i lagen istället för att gråta ut i tidningen. Du har gjort fel, det fick konsekvenser. Svälj förtreten och gör rätt nästa gång för tusan!

Ska man tycka extra synd om dig för att du är mormor? Skulle parkeringsvaken ha kollat upp om du eventuellt har barnbarn, är svagbegåvad, "lever med små marginaler" eller något annat förmildrande innan hon lappade din bil?

Vad är det för fel på folk!?

Har ni fler exempel på folk som uppenbarligen har gjort fel och ställt till det för sig och nu tycker synd om sig själva och vill ha medlidande? Det borde ju finnas en enorm skatt att ösa ur i lokaltidningarna av kränkta felparkerare, villaägare som inte längre får använda kommunens mark som uppställningsplats till sin husvagn och så vidare. Eller vad som helst där folk har kommit undan i åratal med att bryta mot lagen eller lokala ordningsstadgan och sen blir förbannade när de blir påkomna.
Citera
2024-12-06, 14:10
Medlem
kalkryggars avatar
Det är klart att mormor blir ilsken när hon tycker att hon varit extra tydlig så att lapp-fisan ska förstå att ge fan i å märka biljävlen.

600 pix kan vara mycket pengar för en gammal dam i dagens samhälle.
Citera
2024-12-06, 16:47
Medlem
NoTruces avatar
Jag gillar gnälliga insändare. Det är en relikt från svunna tider, när Sverige var Sverige. Ofta sköna original, och ibland en del skumma rättshaverister, som skriver. Inte att förväxla med uppmärksamhetskåta anknäbbsmadamer i trettioårsåldern som grinar ut med poserande porträttbilder i Aftonbladet för att lille Liam hittade en plastbit i flingpaketet.
Citera
2024-12-06, 18:38
Medlem
Gillar denna idé starkt, påminner mig om den gamla tråden "Onödiga småsaker ni stör er på".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in