• 1
  • 2
2024-12-06, 13:02
Medlem
Zeusys avatar
Aftonbladet :

Citat:
Leveransjätten UPS anklagas för att ha stora leveransproblem. På bara en månad har de anmälts 146 gånger till Konsumentverket, skriver nyhetsbyrån Siren.

Många av dem som anmält UPS uppger att företaget inte ens försöker leverera paket där kunden betalat för hemleverans

Massor med anmälningar.. Konkurs?
Senast redigerad av Pontiac-Garage 2024-12-06 kl. 13:17. Anledning: Minskning av citat
Citera
2024-12-06, 13:02
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1313545

Mod.
Citera
2024-12-06, 13:08
Medlem
Jordgubbes avatar
Nyhet från i oktober i Di, "UPS, som är världens största paketleveransföretag, stiger 8 procent efter att också ha överträffat vinstförväntningarna". Låter ryckigt om de kommit på nu att läget är tvärtom. Eller har vi hittat ett framgångskoncept, deras ekonomer kanske är jättenöjda, "skit i kärnuppgiften och casha hem"?
Senast redigerad av Jordgubbe 2024-12-06 kl. 13:32.
Citera
2024-12-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Aftonbladet :

[b]

Nej. Lite väl drastisk tolkning.
Citera
2024-12-06, 13:12
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Aftonbladet :

[b]

Hur skulle detta leda till konkurs? Förstår inte den kopplingen alls.
Citera
2024-12-06, 13:16
Medlem
vemsfels avatar
Har liveföljt deras bilar ibland när jag väntat paket. Ser de leverar i närområdet sen sonika bara drar och man får notis om man ”försökt men inte gått att leverera”. Lika irriterande varje gång men jag vet också att deras förar har en brutal tidspress
Citera
2024-12-06, 13:18
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat i trådstarten förkortat.

Mod.
Citera
2024-12-06, 13:22
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Aftonbladet :

[b]

2023 delades det ut ca 295 miljoner paket i Sverige och UPS har ca 10-15 procent av marknaden: https://pts.se/contentassets/471c7c4...naden-2023.pdf

Det ger då ungefär 38 miljoner paket per år för UPS eller drygt tre miljoner paket per månad. 146 anmälningar på tre miljoner paket är då 0.004866666 % av antalet leveranser.

Sverige är vidare en pyttemarknad för UPS.

Så, givet att 0.004866666 % av deras leveranser på en pyttemarknad anmälts till Konsumentverket, så drar du slutsatsen att konkursen är nära. Verkar det vara en rimlig slutsats?
Citera
2024-12-06, 13:44
Citat:
Aftonbladet :

[b]

Faktiskt förvånad över att det här lilla skitbolaget har lyckats finnas så många år i Sverige.

När jag frekventerade USA rätt mycket för 10 15 år sedan så såg man ju de här bruna fula bilarna precis överallt.
Fast i Sverige går det inte ofta man såg dem och jag har själv varken anlitat om eller haft någon bekant som har gjort det.

Det finns så redan tre stora leverantörer avgår det brev och större leveransen så varför ens välja ett sånt här skitföretag det förstår jag inte. Eller att de ens klarar av hålla sig flytande i Sverige med tanke på det finns så gott om bättre och större fraktbolag.

Om Ja nu skulle försvinna så skulle jag inte bli besviken och jag skulle egentligen inte bry mig ändå över att de mens fanns så länge som de har gjort i Sverige
Citera
2024-12-06, 14:08
Medlem
kalkryggars avatar
Vi har under några få år ökat vårt sätt att få hem paket. Det delas ut så enormt mycket paket att felen som sker kommer att öka rent naturligt. Däremot så är det inte bra att så många paketleveranser skiter sig som det verkar vara nu sett över hela branschen.

Det kommer bolagen att bli tvungna att jobba mer på. För snart så riskerar istället vissa stora aktörer starta egna leveransföretag.
Citera
2024-12-06, 14:35
Bannlyst
Citat:
Aftonbladet :

[b]

UPS har hållit på såhär i kanske 4 år nu, har beställt minst 10 paket från med hemleverans & aldrig fått hem den. De ringer aldrig på eller kom hem till en, sen skriver de att de försök leverera men att man aldrig var hemma. Det är deras taktik. De lär ej konka för det, men säkert skärpa till det vilket är bra.
Citera
2024-12-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hur skulle detta leda till konkurs? Förstår inte den kopplingen alls.

Om UPS slarvar bort alla försändelser finns det till slut inga försändelser kvar för folk att skicka. Om så redan skett har UPS grävt sin egen grav, något scenario i den stilen kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in