Ja, det gör jag, och har ju själv barn sen tidigare. Jag tyckte det kändes bättre av flera skäl att träffa någon i samma livssituation.
Har dejtat män utan barn tidigare och det fungerade inte så bra då de, läpparnas bekännelse till trots, inte riktigt förstod det där med att ansvaret för barnen kommer först och kräver vissa anpassningar. Då har jag ändå lugna och skötsamma barn som är hos sin pappa varannan vecka, men det var ändå idéer om utlandsresor på tider när jag skulle ha barnen eller tankar på att jag kunde flytta någonstans som var långt ifrån barnens skola o dyl.
Man har också bara mer gemensamt och att prata om när man är på samma ställe i livet. Sen är det ju oerhört viktigt för mig att mannen jag träffar är en BRA pappa, vilket han är och verkligen får mig att älska honom så mycket mer. En snubbe som hade barn som han inte hade på (minst) halvtid eller på annat sätt inte verkade ta vidare bra hand om hade ju gått fetbort. Å andra sidan drog jag mig också delvis undan från en snubbe som hade sitt barn på 100% heltid plus att barnet sov i samma säng som honom. (Fanns väl några andra skäl med)Nog för att allt det här jag skrev om att ha saker gemensamt osv är viktigt men jag var faktiskt ute efter att få knulla någon gång också när jag dejtade.