• 1
  • 2
2024-12-03, 06:28
Medlem
Jag hvdar inte att han kommer gra det, men att han bendade sin son efter att ha frnekat han ska gra det s lnge, r nd lite extremt. Det har ocks ftt flera demokrater att vnda sig emot honom...

Sen har vi detta att han tvingades att hoppa av som presidentkandidat. Det var ju ngot som han helt klart var emot, men pressades att gra...

Men hur r Biden som person? En lite mystisk man... Han har varit politiker huvuddelen av sitt liv. Har i stort sett dedikerat sitt liv t det... Han kte med samma tg i 40 r till sitt jobb som senator... Det visar p dedikation... Men hans absolut strsta ambition var att bli president, ngot som han frskte redan p 80-talet.

Minns inte historien exakt, men det gick inte bra fr honom och det var tv saker som bidrog. Den ena var att han anklagades fr att ha kopierat andras tal, och den andra var att det kom fram att han kopierat passager till ett examensarbete eller ngot nr han pluggade juridik... Han menade dock att han inte mnade fuska, d han refererat till de delar han kopierat...

Hans liv har ocks kantats av en del katastrofer, den vrsta nr hans fru 1972, dog i en bilolycka. Hans lilla dotter dog ocks, men hans tv sner Beau och Hunter som ocks fanns i bilen, verlevde. Om jag minns rtt svors han in som senator p sjukhuset eller kort drefter. Det hvdas dock han tvekade p att bli senator och var fylld av ilska och religisa tvivel. Han ska ha sagt att Gud hade spelat honom ett fruktansvrt spratt...

Olyckliga saker fortsatte att hnda i hans nrhet, d hans son Beau dog av sjukdom som vuxen. Hunter var den enda son han hade kvar, och som vi vet har han varit drog-beroende, gjort extrema saker och tydligen levt ett minst sagt utflippat liv. Det kan dock kanske ses som lite gulligt att Biden trots detta, alltid sttt vid hans sida...

Men hur r Biden annars? Han har t.o.m. sjlv kallat sig "gaffe master" fr att han har en tendens att sga olmpliga saker i alla mjliga sammanhang. Detta ska han tydligen ha gjort ocks innan han visade ngra tecken p demens... Obama lr ocks ha klagat p detta...

Det kan ju tyda p dlig impulskontroll, men kanske ven en bengenhet att gra saker andra inte gr? Ett exempel p det sistnmnda, var att han helt ppet luktade p sm och ldre flickors hr vid flera tillfllen. ven dessa saker han sagt till sm och yngre flickor och om dem... Det kan ju ocks eftersom det r s underligt ocks tyda p, att han helt enkelt r en konstig person...

Fler konstigheter? Jo, han hade en hund, en schfer som anfll Secret Service-personal i Vita huset, till den grad att den fick lmna. Det som gr det nnu konstigare r dock, att han tidigare haft en annan schfer i Vita huset som fick lmna av samma skl... Vissa hvdar vita huset r en stressande milj, men de flesta presidenter har klarat att ha hundar dr... S vad tyder det p? Att Biden r dlig p att uppfostra hundar eller ngot annat? Hans son flippar ut, tv av hans hundar flippar ut...

S nu gller det Biden, en man som var den frsta frn sin arbetarklass-slkt som pluggat p college. En man som dedikerat sitt liv till att bli politiker och president, men vars liv kantats av tragedier. Lgg till detta, att han av vissa ses som en "fallen katolik" d han genom sina politiska sikter, fresprkat saker som den katolska kyrkan inte str bakom. En man som kanske r "konstig" eller tminstone beter sig s, med dlig impulskontroll, mjligen tvivelaktig moral och nu ven ngot dement...

Han har ocks fattat beslut som r lite bortom vad vissa tycker en "lame duck president" br gra som att ge Ukraina tilltelse att anvnda amerikanska lngdistans-missiler mot Ryssland. Och nu bendar han sin son, vilket nog inte kommer att hjlpa hans eftermle...

Biden har 50 dagar eller ngot kvar. Trots vissa hvdar han "styrs av andra" har han nd vad som kan ses som vrldens mktigaste mbete...

Finns det en chans Biden kommer flippa ut? Vad tror ni?
Senast redigerad av Snobird 2024-12-03 kl. 06:51.
Citera
2024-12-03, 06:39
Avstngd
olasvenssons avatar
Biden verkar vara en trkig och fyrkantig mnniska. Har sett gamla klipp p honom nr han var yngre. ven d ger han ett mediokert intryck. Han r en typisk person som inte skulle klara av ett vanligt yrke.
Citera
2024-12-03, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Biden verkar vara en trkig och fyrkantig mnniska. Har sett gamla klipp p honom nr han var yngre. ven d ger han ett mediokert intryck. Han r en typisk person som inte skulle klara av ett vanligt yrke.

Han kanske r undertryckt p ngot stt, eller knner sig s? Men vad har i s fall gett honom en i stort sett livslng ambition att vara politiker, och bli president?

Sen att han verkar trkig men sger ibland ganska ursprade saker... ven gr ursprade saker som att rra p och lukta p sm och unga flickor. Det tyder p att han ibland verkar strunta helt i vad folk tycker...

Jag har inte heller koll p om han arbetade som jurist innan han blev politiker, men han hade tminstone utbildningen. Dock klarade han inte denna annat n ganska mediokert.

Men om han brjar se sitt livs drm solkas, att fr mnga vnt sig mot honom? Det finns ju det gamla talesttet... I de lugnaste vatten...
Citera
2024-12-03, 06:52
Medlem
klybans avatar
En sak som man hrt frn R, det r att det r okey att gra statskupp, men sklart det skulle ju inte att flippa ur, utan bara gra som de frskte med och tyckte var okey.
Citera
2024-12-03, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En sak som man hrt frn R, det r att det r okey att gra statskupp, men sklart det skulle ju inte att flippa ur, utan bara gra som de frskte med och tyckte var okey.

Nu fattar jag inte vad du menar? Republikanerna gra statskupp innan Trump tillstts? Inte troligt alls...
Citera
2024-12-03, 07:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Nu fattar jag inte vad du menar? Republikanerna gra statskupp innan Trump tillstts? Inte troligt alls...
Redan glmt statskuppsfrsket dr elektorerna skulle bytas ut mot falska elektorer till donalds frdel?
Citera
2024-12-03, 07:39
Medlem
MyJustices avatar
Risken finns .
Det finns mnga bla mig. Som inte tror att USA styrs av Biden som President .och aldrig har varit styrd av han .
S vad Biden gr r vad han blir talat om atthan ska gra .
Vad USA mste gra det r att framtiden frskra sig om att Biden incidenten inte kan intrffa igen .
Men visst kommer the dems att frska skapa kaos de nsta 2mnader
Citera
2024-12-03, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Klyban r ofrmgen att diskutera ngra som helst problem inom Demokraterna utan att komma in p sitt hat mot Donald Trump. Ett tecken p lg intelligens som populrt kallat whataboutism.

On topic tvivlar jag starkt p att Biden kommer flippa ut. Han har redan inlett en civiliserad process att verlmna makten. Tror faktiskt han hade haft svrare att acceptera en demokratisk seger utan honom som kandidat. KHs frlust tror jag nnstans han ser som upprttelse fr vad han upplever r ett stort svek mot honom. Tror faktiskt han r rtt njd just nu. Tror inte heller han har orken att stlla till med ngot.
Citera
2024-12-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Risken finns .
Det finns mnga bla mig. Som inte tror att USA styrs av Biden som President .och aldrig har varit styrd av han .
S vad Biden gr r vad han blir talat om atthan ska gra .
Vad USA mste gra det r att framtiden frskra sig om att Biden incidenten inte kan intrffa igen .
Men visst kommer the dems att frska skapa kaos de nsta 2mnader

Skulle Biden eller demokraterna gra ngot vilket inte verkar troligt... Skulle det kanske vara fr de ser det som ett s hemskt hot om Trump fr styra i fyra r till. Och personligt fr Biden? Ja, han gick ju enligt logiken att det r kanske inte helt rtt att benda sin son, men eftersom han talats av politiska skl r det ok.

Skulle han applicera samma p att inte lta Trump ta ver... Han talade ju om en lugn och smidig vergng till Trump, men varfr ens behva sga det? Behver inte vara suspekt men...

Men vad tror du de kan stlla till med?
Senast redigerad av Snobird 2024-12-03 kl. 08:09.
Citera
2024-12-03, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Klyban r ofrmgen att diskutera ngra som helst problem inom Demokraterna utan att komma in p sitt hat mot Donald Trump. Ett tecken p lg intelligens som populrt kallat whataboutism.

On topic tvivlar jag starkt p att Biden kommer flippa ut. Han har redan inlett en civiliserad process att verlmna makten. Tror faktiskt han hade haft svrare att acceptera en demokratisk seger utan honom som kandidat. KHs frlust tror jag nnstans han ser som upprttelse fr vad han upplever r ett stort svek mot honom. Tror faktiskt han r rtt njd just nu. Tror inte heller han har orken att stlla till med ngot.

Det kan vara s... Vissa gjorde ju en stor sak att Bidens fru kldde sig i rtt nr hon gick och rstade... Att just d bra frger som hintar om republikanerna... Kan ju vara hon inte heller ville att ngon annan demokrat n hennes man skulle bli president?

S visst har du kanske rtt att Biden knner sig sviken. En nstan livslng strvan och han kunde ftt en andra mandatperiod. Men det stoppades inte av republikanerna men av folk i hans eget parti...

Men ytterligare en sak r att Biden kanske inte har s mycket utanfr politiken? Trump r affrsman och har sitt golfande... Fr Biden blir det en strre omstllning att inte vara politiker. Fast han r kanske njd med att avsluta sin politiska karrir efter att ha varit president?
Senast redigerad av Snobird 2024-12-03 kl. 08:16.
Citera
2024-12-03, 08:34
Medlem
LKKINGENs avatar
Han r vl som alla andra amerikanska politiker.
Korrupt, frljugen, spelar alltid teater och str egentligen inte fr ngot mer n att alltid ge svar som aldrig har ngot innehll.

Hmm lter nstan som de dr fjantarna i Riksdagshusets.
Citera
2024-12-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho

Ngot totalt ovntat kommer inte att hnda det han kommer gna sin tid t fram till verlmnandet
blir nog att hinna leverera vad som inte hunnits med tidigare och som han lovat vljarna .
Han r pragmatisk av sig och tnker nog att om dom bara levererar in i tolfte timmen s kar chanserna att Demokraterna tar tillbaka huset om 4 r och senaten och kongressen redan om 2 r .
Sen tror jag han r lite lik mig sjlv i det avseendet att han inte lter sig imponeras av en person kult.
Man kan se bara hur olika de uttrycker sig . Trump sger "jag skall gra" Biden sger "vi skall gra"
Min nskan infr framtiden vore drfr att folk skulle lgga sin rst p det partiprogram dom tror r bst fr landet och lgga mindre vikt vid vem som fretrder partiet.
Han kommer frmodligen fortstta att idogt jobba fr sitt parti ven efter den 20 januari han r inte
en person som ker till ngon privat golfanlggning och slickar sina sr han r inte en person som tar det hr personligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in