2024-12-02, 20:18
Medlem
Jag har haft grav sömnstörning lång tid och nu fått nozinan 200mg till natten med andra substanser som elvanse,stilnoc,stesolid,quatepin i höga doser. Samt melatonin 25g om natten.

Är de någon som har vetskap om just nozinan hur den verkar. för 200 kändes klent för att somna på ändå jag hade de andra.
Vet någon om högre doser kan vara aktuellt? ska man ta me läkare ganska kort inpå eller ska man vänta ett slag?

MVH /M
Citera
2024-12-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Jag har haft grav sömnstörning lång tid och nu fått nozinan 200mg till natten med andra substanser som elvanse,stilnoc,stesolid,quatepin i höga doser. Samt melatonin 25g om natten.

Är de någon som har vetskap om just nozinan hur den verkar. för 200 kändes klent för att somna på ändå jag hade de andra.
Vet någon om högre doser kan vara aktuellt? ska man ta me läkare ganska kort inpå eller ska man vänta ett slag?

MVH /M

Pröva 1 gen antipsykotika istället för quatepin. Quatepin är mer depot medans de "gamla" är mer knock out.
Citera
2024-12-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Pröva 1 gen antipsykotika istället för quatepin. Quatepin är mer depot medans de "gamla" är mer knock out.

Jag har quatephine eller hur de stavas i snabbeffter alltså inte depo.
Hade depo från start men de tog 2-3h innan de verka men dom andra tar bara 30 min på mig.

Vad hade du rekommenderat för medicin? Är inte jätte insatt ändå att jag testat det mesta.

Hade intuniv / gaufacin nyss och de var ett rent helvete på max dos.
Citera
2024-12-03, 11:01
Medlem
Citat:
Jag har quatephine eller hur de stavas i snabbeffter alltså inte depo.
Hade depo från start men de tog 2-3h innan de verka men dom andra tar bara 30 min på mig.

Vad hade du rekommenderat för medicin? Är inte jätte insatt ändå att jag testat det mesta.

Hade intuniv / gaufacin nyss och de var ett rent helvete på max dos.

Finns så många men googla/chat gpt/fass - 1 gen antipsykotika. Jag har tex truxal och den är starkare nästan halv dos än min quatepin.

2 gen är bättre om du ska kunna fungera under dagen.
Senast redigerad av SamDumpty 2024-12-03 kl. 11:15.
Citera
2024-12-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Finns så många men googla/chat gpt/fass - 1 gen antipsykotika. Jag har tex truxal och den är starkare nästan halv dos än min quatepin.

2 gen är bättre om du ska kunna fungera under dagen.

Jag hade max dos på truxalen innan jag fick denna men hade ingen effekt :/

Fick även intuniv 7mg vilket bara skapa kaos
Citera
2024-12-04, 19:38
Medlem
zombie-nations avatar
Hur tänker de när de kombinerar medicin som ger dopamin och tar bort? Bryter din kropp verkligen ner all neuroleptika under natten så att ADHD-medsen kan fungera? Annars kommer de höja båda för att de slår ut varandra. Men jag antar att du bryter ned medicin väldigt snabbt.

25 mg melatonin är sinnessjukt mycket. Det har troligen helt slagit ut ditt naturliga melatonin.

Nozinan är en knockoutmedicin. Den är starkare är quetiapin. Man ger 25 mg så 200 är en dunderdos.

Du funderar inte på om ditt amfetamin bidrar till att du inte sover? Man ska absolut inte ta melatonin hela tiden då det ger extrem tolerans.
Citera
2024-12-04, 22:14
Medlem
Citat:
Jag hade max dos på truxalen innan jag fick denna men hade ingen effekt :/

Fick även intuniv 7mg vilket bara skapa kaos

Jävlar vilken hästdos. Blev du tolerant? Jag tar bara vid behov och stress.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
25 mg melatonin är sinnessjukt mycket. Det har troligen helt slagit ut ditt naturliga melatonin.

Du funderar inte på om ditt amfetamin bidrar till att du inte sover? Man ska absolut inte ta melatonin hela tiden då det ger extrem tolerans.

1+

amfetamin, förstörde min sömn veckor efter jag slutade med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in