2024-12-02, 17:56
Medlem
Tjena
Någon som har erfarenhet av att föra över euro från exchange (tex binance) till revolut?
Tänker främst på vilka summor man kan föra över utan att revolut meddelar tex skatteverket.
Vi snackar inga astronomiska summor. Ett par-trehundratusen max.
Tack på förhand
Citera
2024-12-02, 18:06
Medlem
Inga konstigheter sålänge du fyllt i I din KYC på binance och revolut att det är den mängden pengar du har i "omsättning" på kontot.

E: alltså på frågan "hur mycket pengar kommer du sätta in i år" - har du svarat max 50k där men gör då tex ett uttag från binance till revolut på 250k så finns en risk att revolut låser ditt konto tills du kan bevisa var pengarna kommer ifrån. Detta kan ta allt från ett par dagar - månader (i de värsta fallen jag läst om).

Samtidigt, har du varit en god kund hos revolut över en längre tid är nog inte heller detta ett problem. Men nu killgissar jag bara utifrån egna erfarenheter..
Senast redigerad av firmahasten 2024-12-02 kl. 18:12.
Citera
2024-12-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Inga konstigheter sålänge du fyllt i I din KYC på binance och revolut att det är den mängden pengar du har i "omsättning" på kontot.

E: alltså på frågan "hur mycket pengar kommer du sätta in i år" - har du svarat max 50k där men gör då tex ett uttag från binance till revolut på 250k så finns en risk att revolut låser ditt konto tills du kan bevisa var pengarna kommer ifrån. Detta kan ta allt från ett par dagar - månader (i de värsta fallen jag läst om).

Samtidigt, har du varit en god kund hos revolut över en längre tid är nog inte heller detta ett problem. Men nu killgissar jag bara utifrån egna erfarenheter..

Tack för svaret. KYC på binance är genomförd sedan länge.
Dock osäker på vad jag fyllt i på Revolut då situationen såg annorlunda ut när det kontot skapades, hittar ingenstans att dubbelkolla det.
Citera
2024-12-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangegenman
Tack för svaret. KYC på binance är genomförd sedan länge.
Dock osäker på vad jag fyllt i på Revolut då situationen såg annorlunda ut när det kontot skapades, hittar ingenstans att dubbelkolla det.
Känner du dig osäker, kontakta revolut bara.. har du tjänat pengarna på binance ? Då blir det iaf lätt med bevisning. Bara skicka dina trades, du kan trycka ut en sammanställning på binance.
Citera
2024-12-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Känner du dig osäker, kontakta revolut bara.. har du tjänat pengarna på binance ? Då blir det iaf lätt med bevisning. Bara skicka dina trades, du kan trycka ut en sammanställning på binance.
Yes, pengarna är tjänade där dom sista veckorna. Får kontakta Revolut. Tack!
Citera
2024-12-02, 19:23
Medlem
ziejacools avatar
revolut sysslar troligtvis med en exit scam, kommer brisera under 2025
Citera
2024-12-02, 19:25
Medlem
Skatteverket kommer ändå få veta det om ett år genom DAC8.
Citera
2024-12-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

Jag vet inte varför den tanken har slagit mig också. Dom har blivit så sjukt stora på kort tid.
Citera
2024-12-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Skatteverket kommer ändå få veta det om ett år genom DAC8.
Per automatik eller vid förfrågan?
Citera
2024-12-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

Ren spekulation eller har du något att gå på?
Känner du till något vettigt alternativ?
Citera
2024-12-04, 14:06
Medlem
Hur lång tid brukar en granskning ta skickade en halv Solana från kraken till revolut lite liten summa för en granskning kan ja tycka ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in