• 1
  • 2
2024-12-02, 10:42
Medlem
Hejsan. Jag lämnade in min bil för två veckor sedan på grund av ett konstigt och irriterande ljud och det kostade ganska mycket att fixa. Nu hör jag att det låter exakt lika igen. Har jag någon "rätt" att lämna in bilen igen gratis eller ska jag förvänta mig att betala flera tusen igen?
Senast redigerad av calenderone 2024-12-02 kl. 10:50.
Citera
2024-12-02, 10:55
Moderator
yz44s avatar
Lite mer information vore inte fel, vad var det verkstaden reparerade?
Citera
2024-12-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Lite mer information vore inte fel, vad var det verkstaden reparerade?

Står i kvittot att det var bussningar man lagat och att det var dessa som orsakat ljudet, mer vet jag tyvärr inte.
Citera
2024-12-02, 11:08
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calenderone
Hejsan. Jag lämnade in min bil för två veckor sedan på grund av ett konstigt och irriterande ljud och det kostade ganska mycket att fixa. Nu hör jag att det låter exakt lika igen. Har jag någon "rätt" att lämna in bilen igen gratis eller ska jag förvänta mig att betala flera tusen igen?

Självklart, om detta var uppdraget så har man ju uppenbarligen inte löst det. Inget snack om att det utgör grund för en kostnadsfri reklamation.
Sen kan man ju du fundera om det har bytts en massa saker i onödan för dyra pengar. Har hört att detta inte är ovanligt, man byter del efter del tills man tror man har löst felet. Det är ju ändå kunden som betalar så hen får även betala delar som man först bytte utan att felet löstes.
Citera
2024-12-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Självklart, om detta var uppdraget så har man ju uppenbarligen inte löst det. Inget snack om att det utgör grund för en kostnadsfri reklamation.
Sen kan man ju du fundera om det har bytts en massa saker i onödan för dyra pengar. Har hört att detta inte är ovanligt, man byter del efter del tills man tror man har löst felet. Det är ju ändå kunden som betalar så hen får även betala delar som man först bytte utan att felet löstes.

Får hoppas dom går med på det då. Tack för svaret!
Citera
2024-12-02, 11:42
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Får hoppas dom går med på det då. Tack för svaret!

De måste gå med på det .. Utför man ett arbete med bra sockrad faktura så skall problemet vara åtgärdat och inte dyka upp igen efter ett par dagar .

Bilverkstäder är lika usla att ha att göra med som blattar på Blocket.
Citera
2024-12-02, 11:53
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Är inte felet fixat som du lämnade in den för så har dom ju inte fixat felet. Kontakta verkstaden igen. Vad kostade det att fixa felet som dom tydligen inte lyckades med?
Citera
2024-12-02, 11:59
Medlem
BollJonglerarens avatar
Behöver och behöver......
Citera
2024-12-02, 12:05
Medlem
67arigGubbes avatar
Juridiskt så har de väl inte utfört den tjänst de utlovat och som du betalt för?

Sen är de ju en annan femma om de skulle göra jobbet en andra gång gratis..
Citera
2024-12-02, 12:29
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
De måste gå med på det ..

Det finns ju tyvärr verkstäder som struntar i det där ordet "måste".
Men helt klart så ska TS reklamera arbetet.
Men det finns ju tyvärr verkstäder som mer eller mindre pissar på kunden när denne kommer tillbaka med samma problem. Vissa verkstäder säger att det är något nytt fel som har uppkommit efter deras reparation. Många verkstäder är tyvärr dåliga på att ta ansvar och dom försöker gärna slingra sig.

Under dom dryga 30 år som jag drev min verkstad så tog jag det som ett personligt misslyckande om en kund kom tillbaka med samma problem. Då vara det bara att stanna kvar på jobbet på kvällen och se till att fixa problemet. Det är det enda rätta, men låååångt ifrån alla verkstäder jobbar så.
Citera
2024-12-02, 12:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
De måste gå med på det .. Utför man ett arbete med bra sockrad faktura så skall problemet vara åtgärdat och inte dyka upp igen efter ett par dagar .

Bilverkstäder är lika usla att ha att göra med som blattar på Blocket.

Vi vet fortfarande inte om bilen var inlämnad på märkesverkstad eller Mohammeds bilverkstad och korvmoj. I så fall är det två av två😁
Citera
2024-12-02, 12:42
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi vet fortfarande inte om bilen var inlämnad på märkesverkstad eller Mohammeds bilverkstad och korvmoj. I så fall är det två av två😁

Hahaha.. sant sant . Tar man märkesverkstad är det per automatik 5000:- bara när bilen rullar in i hallen .. Resten av fakturan är ett steg närmare gråten .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in