Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceofDestruction
Du skrev så här:
.
Det låter ju som någon eller några, som du åtminstone känner till.
Det handlar inte mitt inlägg om.
Tydligen oklart för dig.
Eller låtsat oklart.
Tja, det som, milt uttryckt, kallas medvetna missförstånd.
Det var lite otydligt skrivet av dig. Mitt svar gäller dock fortfarande som ett sätt att se det. Jag har själva flera Youtubekanaler med tusen och åter tusentals följare. Via analytics så kan jag se att de kommer från Indien, Europa, USA etc.. Men jag känner inte dem, vet inte hur de ser ut och normalt inte hur gamla de är.
De följer mig helt gratis och jag känner inte till dem alls. Men du kanske redan här talar om köpta följare. I så fall så uttrycker du dig lite märkligt när du frågar hur det är socialt. När det är köpta följare så behöver det inte ens vara en specifik person bakom kontot och det finns ju de som sitter på stora kontobanker etc. Så frågan kändes i så fall lite konstig.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceofDestruction
Vilken sorts data och onaturliga mönster?
I vems främsta intresse?
Det kan vara data som rör en kanals historiska växande och när det mönstret bryts så kollar man närmare på det.
Om jag exempelvis gör videor för Youtube där jag talar svenska och visar hur man skriver en sjukanmälan för de som jobbar inom Kommunen i någon svensk småstad och det genererar 100 000 views från Bombay så är det ett konstigt mönster som kollas upp.
Det finns massvis med mönster man kan följa upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceofDestruction
Du tycktes försvara att YouTube/Google kanske inte analyserat medan Spotify gör det.
Varför?
För det första så har jag inte med ett enda ord försvarat någon. Jag har däremot givet en rimlig analys om varför det är viktigare för vissa att göra och eller visa att man tar tag i "problemet" med fejkade följare/strömningar. Jag har också tydligt angivet varför det skulle kunna tänkas förhålla sig på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceofDestruction
Varför bara två sidor?
I förhållande till det jag skrev så finns det två sidor av myntet. Menar du att det finns någon mer sida? I så fall vilken?
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceofDestruction
Varför flyttar du fokus till pengar?
Jag flyttar inte fokus till pengar. Allt det här handlar om pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
VoiceofDestruction
Varför låtsas du polarisera mellan Spotify och YouTube?
Menar du eller låtsas mena att de stora skivbolagen har satts i konkurs?
Jag förstår inte hur det jag skriver skulle vara polariserande mellan Spotify och Youtube.
Jag har inte menat (eller låtsats mena) att de stora skivbolagen har satts i konkurs. Hur det ligger till med det är en fråga i sig. Men inget jag har skrivit om över huvud taget.