Ni som inte får nyhetstidning eller "morgontidning" varje morgon hur gör ni nu när ni ska läsa?
Sitter ni där med smartphone eller padda och läser eller hur går det till?
Är det postnord som sköter tidningsutdelningen eller är det tidningsföretagen som gör det?
Som bekant kommer inte posten till mig varje dag. Lite därför man undrar.
Posten delar inte ut morgontidningar det sköts av andra företag.
Har ingen ritual av att läsa morgontidning och äta frukost så kollar nyheterna på internet när jag känner för det eller har tråkigt, rekommenderar att inte läsa det alls.
Till frukost läser jag här på fb i min padda. Har det hänt nåt av vikt är det ofta här jag ser det först eftersom fb är ett koncentrat av alla möjliga nyhetssidor från hela världen & alla politiska riktningar.
Dessutom är många analyser bättre här än i kontrollerad media.
Jag läser nyheterna på min telefon på morgonen, jag har möjlighet att läsa DN som pdf men nyttjar sällan det. Helger ser jag minst en nyhetssändning på tv.
Jag har inte något behov av en papperstidning, det var 10- 15 jag sluta med papperstidning.
Morgontidning var det längesedan jag läste. Det brukar vara externa bolag som delar ut tidningar. I Västsverige har vi VTD.
Jag får en gratistidning en gång i månaden. Tidningen tar jag med mig till arbetet - och kanske läser den där. Eller så läser någon annan stackare tidningen.
Jag har Unt och Nmt news. som digitalt abonnemang. Nmt news är ganska bra då man får flera tidningar på ett abonnemang. Skulle aldrig betala extra för kvällstidningar. Har inte fått en papperstidning i brevlådan på minst 10 år.
Längesen vi hade papperstidning. Läser DN, SvD, text-tv och lokaltidningen varje morgon. Ja, jag är mycket morgonpigg. I övrigt läser jag några internationella medier, oftast tyska och spanska, helt andra typer av nyheter och vinklingar. Ja, jag är pensionär, en av fördelarna med det är att man har tid.
Posten delar inte ut morgontidningar det sköts av andra företag.
Har ingen ritual av att läsa morgontidning och äta frukost så kollar nyheterna på internet när jag känner för det eller har tråkigt, rekommenderar att inte läsa det alls.
Det beror på vad man bor om posten delar ut tidningen. Antagligen endast förekommande på landet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!