Citat:
Ursprungligen postat av
Skoda174728
Hej det är så att jag har skulder på kreditkort hos remember, resurs bank, klarna, ett högkostnadslån, lo kommunal kredit. Jag tänkte fly dessa skulder genom att stanna i Nederländerna. Kan kronofogden eller svenska myndigheter komma åt mina inkomster i Nederländerna? Jag har nu två jobb här i Holland och jag trivs jättebra. Jag har faktiskt inga ambitioner för att bosätta mig i Sverige, för jag tycker nu att Sverige är ett förfallet land. De finns ändå ingenting bra med Sverige längre. Men absolut skulle jag vilja hälsa på mina föräldrar i Sverige, men kommer jag få bli arresterad på Arlanda?
-Det är inte olagligt att inte kunna betala såvida man inte haft uppsåt att aldrig betala tillbaka, lite grovt förenklat.
-Nederländerna räcker inte, fordringsägarna kan nå dig genom nederländska, eller internationella, inkassobolag, du sätter dig bara i skiten.
-Tror att turkiet, åtminstone tidigare, har varit ett land där man kunnat klara sig, men vet ej om det stämmer eller har ändrats, nån får gärna påpeka hur det ser ut på den fronten idag.
Hitta jobb som ger lön kontant så kommer du rätt långt, sen har du miniminivån på kontot också ifall du är rökt.