2024-12-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Hur kan du själv exakt veta vad som händer i kon? Oavsett om det kommer 3-NOP eller metaboliten NOPA i mjölk eller kött, vad säger att det inte påverkar något annat i kon som leder till konsekvenser som du inte letat efter, utan som först visar sig efter ett antal år? Jämför med radium. På den tiden hade du också förespråkat det, för det fanns inga bevis att det var farligt. Det är så sjukt att trycka i massa onödiga ämnen i djur bara för att man är rädd för metan som har funnits sedan tidernas begynnelse. Att minska metanfisar med 30% hos kor gör noll skillnad för klimatet. Däremot vet man inte vad det gör på sikt, för det finns inga studier som visar vad som händer om man introducerar 3-NOP i kor om säg 50-100 år.

Dina argument är i princip att hur mycket man än forskar på något så kan vad som helst hända sen. Det är inte seriöst för fem öre.

Tänk vad som kan hända med korna om hundra år om man inte börjar mata dem med extra fint gräs från en by i södra Italien??? Vägar vi äta kor som inte får det gräset???

Med det här efterblivna tankesättet ska vi aldrig ändra på någonting någonsin. För tänk om något blir annorlunda.
Citera
2024-12-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Dina argument är i princip att hur mycket man än forskar på något så kan vad som helst hända sen. Det är inte seriöst för fem öre.

Tänk vad som kan hända med korna om hundra år om man inte börjar mata dem med extra fint gräs från en by i södra Italien??? Vägar vi äta kor som inte får det gräset???
Kor har alltid ätit gräs och annat bete så länge de har existerat. De har däremot inte ätit 3-NOP i mer än några år max. Det är klimathetsen som leder fram till forskningsbidrag som gör att diverse företag ska sko sig på detta i hopp om fina vinster. Det är ett låtsasproblem de forskat på och hittat en kemikalie som minskar metangasen i fisar med 30%. Ska de inte tvinga i människor och alla andra möjliga däggdjur detta medel så minskar metangasproduktionen riktigt ordentligt. Och Greta blir våt i trosan.
Citera
2024-12-11, 18:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi som låtit oss vaccineras kommer dö vilken dag som helst, eller?
Inte fan har det varit till er fördel iallafall! Hög sjuklighet! Högre mortalitet! Gratulerar

Varför ska jag köpa produkter från mejerier som använder ger den här kemikalien till sina kossor? Om jag har möjlighet att välja bort det, så kommer jag givetvis göra det eftersom det inte innebär någon ansträngning. Till skillnad från vaxxers så har jag självrespekt och försöker så långt det går att undvika att stoppa i mig skit.
Citera
2024-12-11, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Inte fan har det varit till er fördel iallafall! Hög sjuklighet! Högre mortalitet! Gratulerar

Varför ska jag köpa produkter från mejerier som använder ger den här kemikalien till sina kossor? Om jag har möjlighet att välja bort det, så kommer jag givetvis göra det eftersom det inte innebär någon ansträngning. Till skillnad från vaxxers så har jag självrespekt och försöker så långt det går att undvika att stoppa i mig skit.

Det här är en " No brainer " egentligen , Mjölk med tillsatt kemikalie eller Mjölk utan kemikalier , till samma pris.

Låt den öppna marknadsekonomin bestämma så får vi se vilken mjölk folk kommer köpa.
Citera
2024-12-11, 18:34
Medlem
Det är ju så små mängder kemikalie det är under gränsvärdet säger de.
Å andra sidan räcker det med samma mängd av LSD eller MDMA för att ha stor påverkan.
Små mängder gift är bäst, många läkemedel mäts i mikrogram.

Gå inte på det där med små mängder.
Citera
2024-12-11, 18:41
Medlem
Citat:
Sjukt snyggt att plocka alla de fina russinen ur kakan. Din nästa uppgift kan bli att lista alla nymodigheter som lyckats och sedan jämföra med din lista av längd 5.

Det sker helt vansinnigt mycket mer forskning på allt idag än vad det gjorde förr. Du kan inte jämföra kvacksalveri från medeltiden med modern forskning. Du framstår som helt intelligensbefriad, men det får man ju göra, såklart.
Forskningen idag säger att män kan föda barn, att en man kan bli kvinna om penisen klipps av, tycker du annorlunda är du dum i huvet och föråldrad

Modern forskning är värre än medeltidens religioner, men låt inte mig påverka dig, drick du vad som helst men skriv på paketen att du har gjort en god gärning för klimatet och är stolt så får fler som dig välja den drickan. Låt oss andra vara i fred.
Citera
2024-12-11, 19:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Stämmer öht inte, men det vet du såklart innerst inne.
Citera
2024-12-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Forskningen idag säger att män kan föda barn, att en man kan bli kvinna om penisen klipps av, tycker du annorlunda är du dum i huvet och föråldrad

Modern forskning är värre än medeltidens religioner, men låt inte mig påverka dig, drick du vad som helst men skriv på paketen att du har gjort en god gärning för klimatet och är stolt så får fler som dig välja den drickan. Låt oss andra vara i fred.

Det där är inte seriös forskning för fem öre och det håller riktiga biologer med om. Att du på riktigt tror att forskare med tiotals år på universitet tror så som du skriver så är du fullkomligt ute och cyklar.

Som sagt. IQ i tråden snittar nog kring maximalt 80.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Och på 80-talet var det så nyttigt att sola sin hud. Man skulle suga in D-vitaminet från solens strålar. Man skulle heller absolut lnte äta smör, olivolja, majsolja, grädde eller yoghurt för då fick man hjärtinfarkter.

Visade sig vara helt fel.

Även asbest, PFAS, och starka plastgifter som tex Bisfenol A har godkänts.

Inte länge sen, bara något år sedan som BPA förbjöds i plast i Europa. Förekommer dock i Kina i mängder och utanför Europa.

Aspartam är cancerframkallande men säljs fortfarande.

Fast här jämför du äpplen med päron så det sjunger om det. Bara för att företag sålt in något som hälsosamt så betyder det inte att det är det. Om du tittar på faktisk forskning från förr så är resultatet inte samma som "trenden". Det är inte en chans att det fanns forskningskonsensus i att yoghurt ger hjärtinfarkt exempelvis. Även om det kanske lät så bland gemene man och skvallertidningar.

Finns gott om idioti idag som forskningen talar emot men som folk tror är bra för dem.

Absolut ingenting pekar på att aspartam är farligt. Det är det ämnet av alla som de forskats mest på och slutsatserna är tydliga.
Senast redigerad av kalleboool 2024-12-11 kl. 19:39.
Citera
2024-12-11, 19:38
Avslutad
Citat:
Det där är inte seriös forskning för fem öre och det håller riktiga biologer med om. Att du på riktigt tror att forskare med tiotals år på universitet tror så som du skriver så är du fullkomligt ute och cyklar.

Som sagt. IQ i tråden snittar nog kring maximalt 80.

Vi konsumenter har blivit mer medvetna om onödiga kemikalier i livsmedel , dom senaste 10 åren , skulle jag säga.

Att då som mjölkproducent börja tillsätta kemikalier ( som ingen ens efterfrågat ) blir då ännu mer obegripligt..

Det här kan bli Arlas helt egen version av Bud Light
Citera
2024-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Vi konsumenter har blivit mer medvetna om onödiga kemikalier i livsmedel , dom senaste 10 åren , skulle jag säga.

Att då som mjölkproducent börja tillsätta kemikalier ( som ingen ens efterfrågat ) blir då ännu mer obegripligt..

Det här kan bli Arlas helt egen version av Bud Light

Hur många gånger ska man behöva mata in i dumma människors huvuden att kemikalier inte är farligt. Det är bara ämnen man trixat ihop som dessutom allt som oftast existerar naturligt. Kemikalie betyder bara att man använder det i en viss process...

Så det är bara lägga ner det här kemikalie = farligt virrandet... Det är bara molekyler. Vatten är en kemikalie om man använder den på ett visst sätt.

Ska ni ärthjärnor sluta med produkter som innehåller vatten? Kanske vore något för då är ni väck inom någon vecka allihop.
Citera
2024-12-11, 19:44
Avslutad
Citat:
Hur många gånger ska man behöva mata in i dumma människors huvuden att kemikalier inte är farligt. Det är bara ämnen man trixat ihop som dessutom allt som oftast existerar naturligt. Kemikalie betyder bara att man använder det i en viss process...

Så det är bara lägga ner det här kemikalie = farligt virrandet... Det är bara molekyler. Vatten är en kemikalie om man använder den på ett visst sätt.

Så du menar att det inte finns farliga kemikalier ? Det här kan bli årets mest dumma inlägg på flashback alla kategorier..
Citera
2024-12-11, 19:51
Medlem
Citat:

Ska ni ärthjärnor sluta med produkter som innehåller vatten? Kanske vore något för då är ni väck inom någon vecka allihop.
Till skillnad från vatten så är 3-NOP en syntetisk framställd organisk förening. Naturen är ganska dum som inte sett till att evolutionen lett fram till att gräs innehåller 3-NOP så att Jorden kan överleva alla kofisar. Det är ändå ganska bra att människan på bara typ 100 år blivit så sjukt intelligent att den står över evolutionen och vet vad som är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in