Det var en rejäl smäll och det fanns en viss "krutdoft". Avspärrningarna var stora men det var lugnt på platsen.
Där har tidigare varit 2 skjutningar mot 2 olika lägenheter på Klubbegatan ut mot Scheelegatan.
Senast redigerad av arcenciels 2024-12-01 kl. 00:36.
Man vill ju alltid tänka att i det egna området kan ingenting hända, men tydligen...
Jag är uppvuxen alldeles runt hörnet och på min tid var det här ett lugnt område bestående av "skötsam arbetarklass" i egnahemsvillor och bostadsrätter. När jag började på gymnasiet (på Petri) insåg jag att det "fina folket" ansåg att det var "fel sida av stan", men det var absolut inget "utanförskapsområde" när jag var ung - men det är ju många år sedan nu...
Dock tror jag, att när det gäller sprängningar så kan det hända var som helst. Vi har ju sett de senaste åren att man inte ens behöver vara släkt utan det räcker med att ha samma efternamn som en kriminell för att bli mördad eller få huset sprängt.
Inga jätteskador, dock. Trädörren sitter ju kvar. Om den nu hörts över hela Malmö så låter det som att där var bra kraft i själva smällen men inte i sprängverkan. Skulle kunna vara en större pyroteknisk sats faktiskt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!