Citat:
Ursprungligen postat av
frdk
Mobbare är rätt trasiga själar, tar ut sin smärta på andra.
Skitsnack. Detta är en jävla myt eftersom Sverige har Stockholmssyndrom. Man säger samma sak om mördare och våldtäktsmän och sedan är det hela tiden ett jävla snack om hur bra vi måste behandla förövaren.
Alla mobbare som jag kände kom från stabila familjer och fick sedan ett bra jobb och bra utbildning och bra familj själva. Den som mobbades vet jag sabbade skolan och bodde hemma länge och led av deprission långt in på vuxenlivet.
Mobbning begås i huvudsak av folk med antingen alfa-personlighet eller av folk som själva är rädda för att bli utsatta för mobbning och bara vill passa in. Sedan av folk som helt enkelt hänger på för att det är kul, och det blir jobbigt att säga ifrån.
Totalt jävla skitsnack att de kommer från trasiga familjer och man ska tänka på deras situation. Dra år helvete. Mobbare ska hängas ut på sociala medier med namn och brevlåda. Jag säger detta för det är det enda sättet att få slut på det. Pappa staten kan inte åtgärda ett skit, allt snack om att flytta mobbaren hade man redan på 90-talet med 0 resultat, och lärarna är redan för överansträngda för att göra något, och polisen kan helt enkelt inte göra något.
Då är det upp till samhället att skam stämpla mobbningen på en sådan nivå att det blir avskräckande. När folk vet ditt namn, bild och adress överallt på sociala medier så finns det ingenstans att gömma sig, och inte en jävel ska tycka synd om dig heller.