2024-11-30, 14:09
Medlem
Kapten-Booms avatar
På typ alla gym (Fitness 24/7, Sats, osv.) ser jag numera killar 25-40 år som går runt med keps bakochfram medan de tränar.

Ser otroligt löjligt ut. Visst att det är praktiskt med keps om man tränar utomhus mitt i sommaren och vill undvika att bli bländad, men att gå runt med keps inomhus året som dessutom är bakochfram? Det ser ut som att de ska medverka i en hiphop-musikvideo från 90-talet.

Det rör sig om svenska killar, så inga adidasriddare liksom, vilket gör det ännu mer obegripligt. Är det nåt slags anammande av gangsterkulturen?
Citera
2024-11-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
På typ alla gym (Fitness 24/7, Sats, osv.) ser jag numera killar 25-40 år som går runt med keps bakochfram medan de tränar.

Ser otroligt löjligt ut. Visst att det är praktiskt med keps om man tränar utomhus mitt i sommaren och vill undvika att bli bländad, men att gå runt med keps inomhus året som dessutom är bakochfram? Det ser ut som att de ska medverka i en hiphop-musikvideo från 90-talet.

Det rör sig om svenska killar, så inga adidasriddare liksom, vilket gör det ännu mer obegripligt. Är det nåt slags anammande av gangsterkulturen?
Bra fråga. Har gymmat ett antal decennier och funderar allmänt hur folk nuförtiden orkar lyft tungt med så mycket kläder på sig. Jag hade fått värmeslag i långbrallor och hoodie
Citera
2024-11-30, 14:16
Medlem
HerrKralls avatar
Bakvänd skärmmössa är ALDRIG okej.
Ju äldre man är desto mer pinsamt är det.
Citera
2024-11-30, 14:17
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Bakvänd skärmmössa är ALDRIG okej.
Ju äldre man är desto mer pinsamt är det.

Ja känner samma, är ju en annan grej om man ser en pojke 6-7 år som har keps bakochfram. Att se en vuxen man med samma mode är som att se en vuxen man med kardborrbandskor och slickepinne.
Citera
2024-11-30, 14:20
Medlem
Bra då vet jag precis vad jag ska ha på mig nästa gång jag gymmar. 😁😁😁😁💪💪💪😘😘😘😘
Citera
2024-11-30, 14:26
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Bra fråga. Har gymmat ett antal decennier och funderar allmänt hur folk nuförtiden orkar lyft tungt med så mycket kläder på sig. Jag hade fått värmeslag i långbrallor och hoodie

Jag styrketränar endast hemma och gör det alltid i kallingarna. När jag kör många set med marklyft, knäböj och andra större övningar kan jag bli svettig trots att jag har en fläkt på.
Citera
2024-11-30, 14:28
Medlem
Jag förstår inte heller eftersom det är så fult. Bakifrån ser de ut som näbbdjur. Det är samma sak med killar som livnär sig som skvallerkärringar på YT, och sitter och pratar skit om andra. De är ju inomhus!
Senast redigerad av Newton555 2024-11-30 kl. 14:34.
Citera
2024-11-30, 14:30
Bannlyst
Axelpress med stång, då är kepan i vägen så att stången träffar kepan. Jag har även kepan bak o fram på sommaren för att skydda min nacke från uv stråling, samt slippa et bögigt hårband för håret. Enkelt och folkligt. Även fast jag tycker brittisk vit kolonial hatt är stiligare, och cowboyhatt mer skydd.
Citera
2024-11-30, 14:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är en social markör för att man står längst ned på den intelefonera stegen o lågt på den sociala.
Citera
2024-11-30, 14:39
Medlem
Bakvänd keps är snyggare än en ruffsig och ovårdad kalufs.

Personligen skulle jag aldrig ha det på gymet men jag antar att det är av den anledningen.
Citera
2024-11-30, 14:42
Avslutad
Hm, bra fråga... känns som det hade varit ivägen... de kanske vill avskärma sig lite...
jag tänker inte så mycket på andra när jag tränar men något jag har sett är (oftast väldigt vältränade) personer med beanie... visst att de är tunnare tyg men borde bli varmt...

Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Axelpress med stång, då är kepan i vägen så att stången träffar kepan. Jag har även kepan bak o fram på sommaren för att skydda min nacke från uv stråling, samt slippa et bögigt hårband för håret. Enkelt och folkligt. Även fast jag tycker brittisk vit kolonial hatt är stiligare, och cowboyhatt mer skydd.
Hoho jag tycker hårband/svettband ser så engagerat ut! Let's Go!
Jag funderar på att iaf någon gång gå klädd i Richard Simmons stil.
Citera
2024-11-30, 14:43
Medlem
a-mortals avatar
Varför så störda på en bakåtvänd keps? Är det något ni bör ta upp med psykolog?

Håret ligger på plats när man har keps.
Det är ingen sol man behöver skärma, så då åker skärmen bak där den inte är i vägen.

Om ni inte fattar något, prova det själva så kanske ni fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in