Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-30, 04:59
Medlem
Drooids avatar
Fyra gripna för grov våldtäkt i Göteborg
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...akt-i-goteborg
Citat:
Polisen larmades till platsen klockan 23.15 på fredagskvällen.

Två kvinnor har förts till sjukhus, skadeläget är i nuläget oklart.

– Kvinnorna har förts till sjukhus för kontroll, säger Sebastian Börjesson, vakthavande befäl vid polisen till SVT Nyheter.

Våldtäkten ska ha inträffat i en lägenhet och polisen har spärrat av och inlett en teknisk undersökning.
Misstänkt grov våldtäkt i Gårdsten – fyra gripna
https://www.gp.se/krim/misstankt-gro...f-bb04e46fd0d4
Citat:
Polisen är i nuläget förtegen om detaljer i ärendet, men enligt Börjesson är brottsrubriceringen grov våldtäkt och en bostad har spärrats av för teknisk undersökning. Polisen har dessutom gripit fyra män som misstänkta i ärendet.
Unga kvinnor till sjukhus efter grov våldtäkt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-grov-valdtakt
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ägde våldtäkten rum under en fest i lägenheten och flera av de inblandade är ungdomar.
Senast redigerad av Drooid 2024-11-30 kl. 05:02. Anledning: Lagt till källor
Citera
2024-11-30, 07:20
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Gårdsten vad slags område är det? Själv har jag bara varit i Örgryte.

Var det en stor fest? Kan de funnits invandrarinslag bland mgm?
Citera
2024-11-30, 07:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så här vi då alltså fyra män som satt på två kvinnor och med den blandningen så gissar jag fyra invandrare och två svenska kvinnor som först tyckte det lät spännande men nu mår skit.
Hoppas de lärde sig något?
Citera
2024-11-30, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland

Var det en stor fest? Kan de funnits invandrarinslag bland mgm?

I Gårdsten bor mest pack, lite white trash så sätter en framtand på att packet är gm och offerna är wt. Möjligen har packet lyckats lura med vanliga svenska tjejer till en fest och de följt med för att packet ju är lite solbrända, och det är fint, och tjejernas föräldrar röstar på Mp å säger det inte är nåt fel med invandring
Citera
2024-11-30, 07:32
Medlem
Goldenbojjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland

Gårdsten är ett mycket invandrartätt område, en förort en bit utanför Göteborg. Klassas som "utsatt område" med låg socioekonomi och hög kriminalitet.

Ingen svensk med sunda vätskor skulle få för sig att ta sig dit för en fest.
Citera
2024-11-30, 08:56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Polis uppgav först att det handlade om två brottsoffer men ändrade uppgifterna under lördagmorgonen till att det handlar om en målsägande.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...akt-i-goteborg

Låg den ena kvinnan och gökade frivilligt månne, och det skruvade upp fjädern ordentligt på de övriga hanarna?
Senast redigerad av halaltarzan 2024-11-30 kl. 09:17.
Citera
2024-11-30, 09:06
Medlem
Klas-Vegass avatar
Hur är man funtad om man vågar placera sig i utsatt läge i Gårdsten (ett utanföskapsområde) som kvinna?
Citera
2024-11-30, 09:23
Medlem
HanMedPinnens avatar
Gårdsten är alltså ett av blombladen i blomman som är Angered, ett förortsaggregat norr om Göteborg. För utsocknes som läser.

Kan vidare citera GP:
"Brottsoffret fördes till sjukhus för kontroll, men har enligt polisen inga livshotande skador. Utöver det är skadeläget oklart."
Citera
2024-11-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Gruppvåldtäkter alltid invandrare och nu har dom våldtagit barn också, äckliga jävla pedofiler.

Tjejer har verkligen inget skyddstänk alls. Skrämmande. Jag vet tjejer på mitt jobb och då är dom ändå vuxna som utan problem skulle hänga med bekanta invandrare och deras kompisar på efterfest.

Fast nu är ju tjejerna minst 15 år och då är man ju byxmyndig så knappast peddo?
Citera
2024-11-30, 09:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det står ingenstans att flickorna över 15år om inte du vet något som vi andra inte vet?
Dessutom spelar det ingen roll om tjejen går på högstadiet och blir våldtagen av män som är över 18år så är hon fortfarande ett barn när hon fortfarande går i skolan och dom är fortfarande pedofiler eller ska jag också behöva förklara vad ett barn är vs en vuxen?

Indirekt så gör det det...

Citat:
En förundersökning om grov våldtäkt har inletts och fyra män greps på plats.
Citera
2024-11-30, 09:38
Medlem
Citat:
Det står ingenstans att flickorna över 15år om inte du vet något som vi andra inte vet?
Dessutom spelar det ingen roll om tjejen går på högstadiet och blir våldtagen av män som är över 18år så är hon fortfarande ett barn när hon fortfarande går i skolan och dom är fortfarande pedofiler eller ska jag också behöva förklara vad ett barn är vs en vuxen?

Framgår i Aftonbladet och expressens artiklar samt i polisens nyhetsartikel att målsägande är mellan 15-18 år. Är man 15 är man ungdom, inte barn. Enl lag får ju de facto en 99 åring sätta på 15 åringen om det är ömsesidigt och samtycke finns.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...aldtakt-ighag/
Senast redigerad av snyggastefittan 2024-11-30 kl. 09:40. Anledning: Uppdatera med länk
Citera
2024-11-30, 09:40
Medlem
En tjej (under 18) som har utsatts av 4 "ungdomar och unga vuxna" i en lägenhet i Gårdsten.

Hur ska man tolka åldern? Låter som de syftar på att gärningsmännen är både under och över 18 när de uttrycker sig sådär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in