Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig1.2
Tillämpar den sunda principen att inte personligen bry mig mer om kändisar än vad kändisarna bryr sig om mig. Såvitt jag vet är jag helt okänd för alla kända musiker och bryr mig alltså för egen del inte det minsta om dem som personer. Skulle aldrig få för mig att lajva sorg över något sånt.
Eftersom du faktiskt skrev "firar" i rubriken så får jag dock erkänna att jag ibland myser lite när populära artister jag inte tycker om dör. T ex Michael Jackson. Riktigt roligt har jag åt folk som tar sina popidoler på allvar och bölar som tonårstjejer när någon av dem dör. Där firar jag på insidan genom att njuta av nedlåtande skadeglädje.
Ja, när Michael Jackson dog tänkte jag att det var lika bra. Han var en så sjuk och osund person, han var farlig för andra (speciellt småpojkar) och ett dåligt föredöme, och han var nog inte lycklig i sig själv heller. Det var lika bra, som sagt, att han försvann.
...men har du verkligen aldrig, inte ens som ung, utvecklat känslor för någon du bara sett på TV/film/datorskärmen/scenen? Hur undgår man det?