2024-11-29, 21:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsnall
Eller hur. Men att det skulle ha droppat fett från huvudkanalen faller dock på sin egen rimlighet om hans köksfläkt nu skulle varit ren. Det hade nog fastnat i hans köksfläkt då. Sen tror jag att det finns lagar och regler om att upprätthålla sotningsavtal för att ens få hyra ut lägenheter. Gött att upptäcka en sådan här artikel så sent, då vet man ju redan om att han fälldes i målet

Här kommer sotarn förbi en gång om året ungefär och gör rent kanalerna för ventilation och köksfläkt, han gör även rent fettfiltret om det behövs (och enl honom så är det väldigt vanligt att filtrena är riktigt skitiga och definitivt inte har gjorts rent sen sist han var där).

Själv så brukar jag hiva in filtret i diskmaskinen samtidigt som jag kör maskinrengöring (ca var 3e månad)
Citera
2024-11-29, 21:30
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Både testiklar och hjärta räknas som delikatesser i olika kök.
Var äter man fårtestiklar? Jag vill inte googla för då kommer jag få en massa konstiga resultat när jag söker på annat senare
Citera
2024-11-29, 21:40
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Var äter man fårtestiklar? Jag vill inte googla för då kommer jag få en massa konstiga resultat när jag söker på annat senare
Irak exempelvis.
Hade en sån på jobbet, ris och fårtestiklar i matlådan.
Det gav honom mera fart på ballen också menade han!
Citera
2024-11-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evendock
Hyresgästen hade sin elektriska inomhusgrill stående på spishällen. Där grillade han lammtestiklar och lammhjärta"

Nu ska man väl påpeka att det hade gått likadant även om han hade grillat oxfilé.
Citera
2024-11-29, 21:56
Neej det behöver inte vara svart kock för valet av "kött" men jag är säker på att tidnings-källorna vill att folk ska tro det.
Citera
2024-11-29, 21:57
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
https://www.expressen.se/nyheter/sve...termalm-doms-/

1: lammtestiklar?
2: Varför går han o lägger sig när han har lammbollar på grillen?
3: Rumskompisen? Är det gubbens bögpolare?
Det fetade.. Jävligt bra fråga!

Hade han inte gått och lagt sig så hade det kunnat undvikas och han hade inte behövt skylla på hyresvärden. Blev dyra testiklar det där..
Citera
2024-11-29, 22:11
Medlem
GusFrings avatar
Till och med Östermalm har blattar?
Citera
2024-11-29, 22:18
Medlem
orrtupps avatar
Låter som flykten till Östermalm eller vad Nujens värdelösa serie heter.
Citera
2024-11-29, 22:27
Medlem
Venators avatar
Nu äter man fårtestiklar på Island - det heter Hrútspungar - och det är väl inte främmande för en ättling till Grette den Starke eller Skarpheden att grilla i köket och hinka en massa öl ihop med olämpliga substanser, men kanske bäst att helgardera med någon annan kultur som också äter allt på sina får.
Citera
2024-11-29, 22:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Här kommer sotarn förbi en gång om året ungefär och gör rent kanalerna för ventilation och köksfläkt, han gör även rent fettfiltret om det behövs (och enl honom så är det väldigt vanligt att filtrena är riktigt skitiga och definitivt inte har gjorts rent sen sist han var där).

Själv så brukar jag hiva in filtret i diskmaskinen samtidigt som jag kör maskinrengöring (ca var 3e månad)
Här har det aldrig varit någon sotare som har gjort rent kanalerna eller köksfläkt.

Finns det någon lag på att det ska utföras en gång per år?
Citera
2024-11-29, 22:48
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Här har det aldrig varit någon sotare som har gjort rent kanalerna eller köksfläkt.

Finns det någon lag på att det ska utföras en gång per år?
Var lag på det förr
Citera
2024-11-29, 23:09
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Var lag på det förr
Okej, det förklarar varför jag aldrig har sett någon sotare här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in