Citat:
Ursprungligen postat av
buisnismannen
Vem är ni och vilka substanser går du på? Att vilja införa VAR och byta från AIK till en av de största rivalerna dif är så modernt det kan bli. Det enda som inte är modernt med dig är dina nazistiska åsikter…
Du glömde plastgräset
Nu förfäktar ju jag åsikten att även de som är helt bort i tok i vissa frågor kan ha rätt i andra, och att man inte ska såga en hel person bara på grund av att denne går vilse i vissa frågor ... så i övrigt tycker jag faktiskt att spillkråkan har sina poänger. Det här fokuset på ekonomi och att fotbollen framför allt ska vara vinstdrivande tycker jag är en attack mot hela fotbollens själ.
Han har helt rätt i att det är absurt att AIK m.fl. skickar fram tonåringar som egentligen inte håller måttet för Allsvenskan bara för att de ska visa upp sig inför hugade spekulanter med tjocka plånböcker, eller att Mjällby ens funderar på att sälja sina bästa spelare när de har chansen att ta ett historiskt SM-guld.
Nånting har helt klart gått förlorat, och många skulle behöva stanna upp och fråga sig vad de egentligen helst vill se, sportsliga framgångar eller ett bra bokslut.