2024-12-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowaapowa
Absolut är olika preparat olika och kan liknas varandra, men 100%ig THC är alltid THC oavsett hur det framställs. THC och THCNM är absolut inte samma sak även om det skulle växa organiskt. Men dethär med att ändra molekyler kommer sluta illa. För biverkningarna kan skilja stort fast molekylen är väldigt lite ändrad.

Som skillnaden på metanol och etanol liten skillnad på molekylen och den ena livsfarligt i små doser och den andra inte alls lika giftig. Men etanol är samma även om det är jäst etanol i vin,öl, cider eller destillerad etanol som i sprit. Men en whisky är samma sak som en vodka i effekt, biverkningar osv.

Och dessa nya cannabinoider verkar leda till större biverkningar och sämre effekt rusmässigt. Och kommer fortsätta att lanseras och ändras på tills att det blir lagligt eller slutar som det gjorde med spice vågen även om det inte är där än.

Du har rätt i de mesta men att en whiskey och en vodka skulle vara samma sak i effekt och biverkningar är ju helt åt helvete fel. Dock är etanolen i bägge samma sak. Men en whiskey är helt enkelt inte lika ren som en vodka och har helt andra biverkningar tex bakfyllan.
Citera
2024-12-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Du har rätt i de mesta men att en whiskey och en vodka skulle vara samma sak i effekt och biverkningar är ju helt åt helvete fel. Dock är etanolen i bägge samma sak. Men en whiskey är helt enkelt inte lika ren som en vodka och har helt andra biverkningar tex bakfyllan.
Då huvudvärk mm kommer från restprodukter av etanolen när de blivit nedbrutet , så bevisar det att du inte vet vad du talar om iaf. Du är alltså en av tomtarna som tror att olika alkohol drycker ger olika skador. Tyvärr har du fel . Etanolens restprodukter gör dig bakis, och då spelar det ingen roll om det är vodka lr whiskey du dricker. Och vadå effekter ? Enda effekten du får kommer från etanolen eller möjligtvis energi i form av socker 😆 har du möjligtvis lyssnat på GW persson som pastor att det är sockret man blir bakis av ? Ja inte lätt med folk som inte förstår sig på kemi. Vad har det med detta ämne att göra dock?
Citera
2024-12-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Då huvudvärk mm kommer från restprodukter av etanolen när de blivit nedbrutet , så bevisar det att du inte vet vad du talar om iaf. Du är alltså en av tomtarna som tror att olika alkohol drycker ger olika skador. Tyvärr har du fel . Etanolens restprodukter gör dig bakis, och då spelar det ingen roll om det är vodka lr whiskey du dricker. Och vadå effekter ? Enda effekten du får kommer från etanolen eller möjligtvis energi i form av socker 😆 har du möjligtvis lyssnat på GW persson som pastor att det är sockret man blir bakis av ? Ja inte lätt med folk som inte förstår sig på kemi. Vad har det med detta ämne att göra dock?

Du är ju helt jävla pantad. Jag skrev ju att etanolen är densamma. Det är inte restprodukter av etanolen jag pratar om utan orenheter i etanolen vilket är olika i olika drycker. Ren etanol och vodka är inte samma sak ren etanol och whiskey är inte samma sak heller. Men den delen som är etanol i alkoholhaltiga drycker är densamma C2H5OH.

Tror du att det blir precis samma sak om du dricker etanol blandat med bensin också? de är ju samma sprit liksom?

Prova drick samma mängd etanol som vodka och sen prova drick samma mängd etanol som öl så lär du märka skillnad också.

Whiskey innehåller en hel del restprodukter från destilleringen som kroppen måste bryta ner och det ger en värre bakfylla/påfrestning på kroppen än om du dricker ren etanol. Du blir inte bakis enbart av etanolen
Citera
2024-12-18, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Du är ju helt jävla pantad. Jag skrev ju att etanolen är densamma. Det är inte restprodukter av etanolen jag pratar om utan orenheter i etanolen vilket är olika i olika drycker. Ren etanol och vodka är inte samma sak ren etanol och whiskey är inte samma sak heller. Men den delen som är etanol i alkoholhaltiga drycker är densamma C2H5OH.

Tror du att det blir precis samma sak om du dricker etanol blandat med bensin också? de är ju samma sprit liksom?

Prova drick samma mängd etanol som vodka och sen prova drick samma mängd etanol som öl så lär du märka skillnad också.

Whiskey innehåller en hel del restprodukter från destilleringen som kroppen måste bryta ner och det ger en värre bakfylla/påfrestning på kroppen än om du dricker ren etanol. Du blir inte bakis enbart av etanolen

Du som är totalt jävla pantad om du tror det är skillnad på etanol i öl och etanol i sprit . Och du ska nog se att ja tidigare druckit samma mängd etanol i bärs , kontra vodka och fått samma resultat även om du nu påstår att det inte skulle vara så.
Fint att du drar upp bensin som ett argument. Inte riktigt samma sak som att destillera drickbart alkohol. Men en idiot som dig lär väl inte greppa det
Senast redigerad av Bobthebear 2024-12-18 kl. 04:43.
Citera
2024-12-18, 05:07
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinary
Man ser tydligt i inläggen att de kommer från de som säljer produkterna. Självklart vill dom få oss att tro att det är ofarligt och att man blir hög osv. Gå inte på dom!

En som rökt THC på riktigt i många år...

Har du ens testat?
Citera
2024-12-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Du som är totalt jävla pantad om du tror det är skillnad på etanol i öl och etanol i sprit . Och du ska nog se att ja tidigare druckit samma mängd etanol i bärs , kontra vodka och fått samma resultat även om du nu påstår att det inte skulle vara så.
Fint att du drar upp bensin som ett argument. Inte riktigt samma sak som att destillera drickbart alkohol. Men en idiot som dig lär väl inte greppa det

Jag säger ju att etanolen är densamma ditt jävla miffo.
Citera
2024-12-18, 16:42
Medlem
Kan ni diskutera thcnm och inte någon jävla etanol tack?

Har någon provat denna eller, tacksam för svar.
Citera
2024-12-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinary
Man ser tydligt i inläggen att de kommer från de som säljer produkterna. Självklart vill dom få oss att tro att det är ofarligt och att man blir hög osv. Gå inte på dom!

En som rökt THC på riktigt i många år...

Nej, det kommer inte från dom som säljer produkterna, inte mina inlägg iaf.

Att du inte har förstått det, och jag har inte provat denna så kan inte uttala mig om den är som vanlig THC eller inte, ibland kommer de på nya bra cannabinoider ibland inte... det är så det är
Citera
2024-12-19, 19:05
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Nu har jag minsta lilla knoppen kvar, måste spara till Julafton. Fick en femma igår. Rätt potent. Färskingar klarar sig säkert på några bloss i flera timmar.
Citera
2024-12-20, 09:27
Medlem
Erfarenhet - ingen tolerans.

Starkt och snabbt påslag. Fick mig att minnas lite hur de något äldre generationerna av Cannabinoiderna verkade. Kortare halveringstid. Tolerans tycks öka ganska fort. Mindre kroppslig effekt. Ingen märkbar seghet varken i samband med intag eller efter sömn.

Väldigt annorlunda påslag jämfört med odlad hampa. Räkna med en mer intensiv och ensidig upplevelse i jämförelse. Effekten kom förvånansvärt fort. Mer uppiggande än sedativ.
Citera
2024-12-22, 15:18
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Har inte rökt det gröna sedan 5 år tillbaka. Köpte denna produkt i en engångsvape för 399 kr i en fysisk butik.

Smak: San Francisco

Storlek 0.5 ml (125 st puffs)

Märke: Hero

Provade nu för 25 minuter sedan. Tog 2 små puffs och kände mig lugn efter 5 minuter. Tog sedan 2 stora puffs efter 15 minuter, och nu efter totalt 25 minuter känner jag mig precis som på odlad grönt, som förr i tiden.

Klart godkänt och prisvärt om det räcker till 125 puffs.

Mmmm.....
Citera
2024-12-23, 20:07
Medlem
ThcNM är värdelös, spara era pengar och vänta tills en annan kommer ut.

Har rökt budsen från Hero några dagar nu och det ger knappt någon effekt alls.
Ingen magi alls och för att fortsätta trenden med alcohol så är detta som lättöl vs vanligt weed som är vodka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in