Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2006-09-03, 00:18
  #37
Medlem
Varför inte säga att man praktiserar heterosex eller homosex, i stället för att säga att man "är" det ena eller andra? Då slipper man den där besvärliga stämpeln och det lilla problemet försvinner.
Citera
2006-09-03, 01:00
  #38
Medlem
indulgences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Lyssnade på Vaken på P3/P4 inatt och de diskuterade om homosexuella.
Jag fick kännslan av att alla som var bögar (folk som ringde/mailade in, programledaren etcetc) hade upptäckt det i tidig ålder och vetat om det, men bara väntat olika lång tid med att gå ut med det.

Är man inte bög när man fyllt 20, kommer man aldrig bli det då?


Hahah börjar bli orolig?

Jo självklart tar det längre tid för vissa att acceptera vem dem är och stå för det. Men tror att det inte är möjligt att bara ändra läggning om man har lust"nehepp nu har jag lust att vara bög fan vart hetro nu i 20 år"

Fast om man har haft extremt mycket dåliga föhållanden med kvinnor så kanske det går. Bra fråga
Citera
2006-09-03, 11:27
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polly Jean
Varför inte säga att man praktiserar heterosex eller homosex, i stället för att säga att man "är" det ena eller andra? Då slipper man den där besvärliga stämpeln och det lilla problemet försvinner.

För att det handlar om kärlek och homosex behöver inte automatiskt betyda att man känner kärlek till samma kön. (På det sättet.)
Citera
2016-06-09, 17:32
  #40
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag tror nog att man kan bli bög med åldern så lär man drabbas av förändringar i hjärnan vilka vissa kan påverka ens beteende på ett sådant sätt att man kommer fram till att man "egentligen" är bög när man i själva verket har drabbats av degenerering av hjärnan.
Citera
2016-06-09, 17:43
  #41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag tror nog att man kan bli bög med åldern så lär man drabbas av förändringar i hjärnan vilka vissa kan påverka ens beteende på ett sådant sätt att man kommer fram till att man "egentligen" är bög när man i själva verket har drabbats av degenerering av hjärnan.

Det lät som en faktabaserad studie av dig. Jag utgår från att du studerat ämnet helt förbehållslöst och utan förutfattade meningar.
Och om man går åt andra hållet, från homo till hetero, så har hjärnan regenererat och detta borde vara av intresse för de som forskar på tex Wilsons sjukdom.
Citera
2016-06-09, 17:52
  #42
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det lät som en faktabaserad studie av dig. Jag utgår från att du studerat ämnet helt förbehållslöst och utan förutfattade meningar.
Och om man går åt andra hållet, från homo till hetero, så har hjärnan regenererat och detta borde vara av intresse för de som forskar på tex Wilsons sjukdom.

Vet inte vad du snackar om. Om en bög drabbas av sådana förändringar i hjärnan att den inser sitt tidigare felaktiga handlande och vill omvända sig till att bli en anständig och hederlig människa så är det bara att gratulera.
Citera
2016-06-09, 18:01
  #43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vet inte vad du snackar om. Om en bög drabbas av sådana förändringar i hjärnan att den inser sitt tidigare felaktiga handlande och vill omvända sig till att bli en anständig och hederlig människa så är det bara att gratulera.

Du skriver att den som går från att vara hetero till bög har en hjärna som degenererat.
Degenererat = dåligt
Drabbar bla de som har Wilsons sjukdom.

Den som då går åt andra hållet bör då ha en hjärna som regenererat. Regenererat = bra
Detta med att kunna regenerera hjärnan borde då vara intressant för vetenskapen, tex att lösa Wilsons gåta.
Har jag rättättättätt eller fel?
Citera
2016-06-09, 19:04
  #44
Medlem
svettigafettsvinets avatar
De som har Wilsons sjukdom drabbas av ansamling av koppar i olika organ som stör organfunktionen, bland annat hjärnan då. Kopplingen till att vara bög är inte jätteuppenbar.
Citera
2016-06-15, 22:38
  #45
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag tror nog att man kan bli bög med åldern så lär man drabbas av förändringar i hjärnan vilka vissa kan påverka ens beteende på ett sådant sätt att man kommer fram till att man "egentligen" är bög när man i själva verket har drabbats av degenerering av hjärnan.
Skumt att du finner detta såpass intressant att du bumpar upp en 10 år gammal tråd. Anar att det är något du tänker på onormalt ofta.
Citera
2016-07-01, 09:48
  #46
Avstängd
jag känner flera som har blivit bög efter 20-25 års åldern!
Citera
2023-07-02, 00:53
  #47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainpepper
jag känner flera som har blivit bög efter 20-25 års åldern!
HAHA måste varit efter de sett hur du såg ut
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback