2024-11-25, 19:46
Medlem
Söker rekommendation av hyggligt tålig laptop.

Jag har nu plöjt igenom 2 st från Lenovo för att vätska spillt på tangentbord och underlag. Har räddat både ett par ggr från döden.

En faktor som påverkar rätt mycket är husdjur.

Lenovo är prisvärt men inte något premiummärke.
Har ni koll på om det finns tåligare märken?

Tänker tex Microsoft Surface. Dom kanske är mer härdade för en vardag med katter och klantiga hussar?

Vill inte gå miltec
Citera
2024-11-25, 21:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U1337
Söker rekommendation av hyggligt tålig laptop.

Jag har nu plöjt igenom 2 st från Lenovo för att vätska spillt på tangentbord och underlag. Har räddat både ett par ggr från döden.

En faktor som påverkar rätt mycket är husdjur.

Lenovo är prisvärt men inte något premiummärke.
Har ni koll på om det finns tåligare märken?

Tänker tex Microsoft Surface. Dom kanske är mer härdade för en vardag med katter och klantiga hussar?

Vill inte gå miltec

Om du med tålig menar tålig mot vätska så finns det ingen vanlig laptop för det då alla har "ingångar" runt knapparna på tangentbordet.
Citera
2024-11-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om du med tålig menar tålig mot vätska så finns det ingen vanlig laptop för det då alla har "ingångar" runt knapparna på tangentbordet.

Det värsta är nog fläktar mm på undersidan med vägar rakt in på moderkortet.

Ok, ville bara höra med er. Ifall någon annan spillt något.

Men Black Friday har väl aldrig haft bättre timing än i år 😒
Citera
2024-11-26, 06:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U1337
Det värsta är nog fläktar mm på undersidan med vägar rakt in på moderkortet.

Ok, ville bara höra med er. Ifall någon annan spillt något.

Men Black Friday har väl aldrig haft bättre timing än i år 😒

Fäst en bricka, av rätt format, under datorn med dubbelhäftande tejp på "fötterna". På så sätt för du en ny och skyddande botten/distans. En distans du sätter nya fötter på, t.ex filttassar. Så har jag och det fungerar utmärkt. Därmed kommer det in minimalt med damm i datorn när jag har den i knät och jobbar.

För att skydda ovansidan, använd "Gladpack", matinpackningsplast. Se bara till att ha så fria fläktvägar som möjligt. Med "brickexemplet" ovan så får man ju helt fria sådana vägar då det fungerar som en distans och som sagt, en ny datorbotten.

Har du tur så hittar du på nätet, färdig gummi/plastovansida som passar precis för tangentbordet. Sådana finns men passar inte för de flesta datorer.

Angående spilla, jo visst har det hänt. Dyr affär. Ändrade såklart vanor efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in