2024-11-27, 15:39
  #25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Släng ut Rumänien ur EU och NATO så sparar vi enorma summor, slipper en Quisling och dessutom slipper alla rumänska zigenare som tigger på våga gator.

Word... rumäner är ju ett skitfolk vars enda kontribut till EU är export av fattiglappar.
Citera
2024-11-27, 15:41
  #26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Är en somalier med svenskt pass svensk?

Även de "riktiga" rumänerna är smutsig ohyra som till stor del livnär sig på kriminalitet.
Citera
2024-11-27, 15:51
  #27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Å andra sidan är Rumänien dubbelt så folkrikt som Sverige. Tillväxttrenden skiljer sig dessutom åt länderna emellan. Sverige har peakat och kommer att bli ett skräpland framöver. Rumänien har oerhört mycket större tillväxtpotential.

Dessutom handlar det inte vad Sverige och svenskarna tycker utan om vad EU anser sig tjäna mest på i långa loppet. Ett mindre land på väg neråt eller ett dubbelt så stort land som bara kan röra sig uppåt?

Tack för dagens garv du menar att de där urblåsta blattefolket kommer att gå om Sverige 😂😂😂 vilket årtusende är det du åsyftar då? Rumäner är nog ett av de dummaste folkslagen som finns i EU att kasta ut den skiten och ta in Turkiet skulle iafall vara en uppgradering 😂😂😂
Citera
2024-11-27, 15:59
  #28
Medlem
wwrs avatar
Den falska ormen har slagit Åkesson i att backa. Gubben vill inte längre lämna varken NATO eller EU. Det blev för många röster på det programmet 🤣🤣🤣

Citat:
The surprise far-right winner of the first round of Romania's presidential election has denied he wants to leave NATO and the European Union, appearing to roll back some of his positions amid protests over his victory.

https://www.reuters.com/world/europe/romanian-far-right-presidential-candidate-says-he-does-not-want-leave-nato-2024-11-27/

Numera är det politikerna mot folket i de flesta länder.
__________________
Senast redigerad av wwr 2024-11-27 kl. 16:12.
Citera
2024-11-28, 07:33
  #29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tack för dagens garv du menar att de där urblåsta blattefolket kommer att gå om Sverige 😂😂😂 vilket årtusende är det du åsyftar då? Rumäner är nog ett av de dummaste folkslagen som finns i EU att kasta ut den skiten och ta in Turkiet skulle iafall vara en uppgradering 😂😂😂
Det fanns en tid när svenskar skrattade åt exempelvis polacker. En plastpåse refererades till somen "polsk attachéväska". Idag har Polen gått om Sverige i BNP.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Har du dessutom glömt när polackerna fick åka över och släcka skogsbränder i Sverige för några år sedan eftersom det svenska brandväsendet inte räckte till?

Man ska inte vara för stor i käften och skratta åt andra. Särskilt inte när man själv har goda förutsättningar att bli Europas Brasilien.
Citera
2024-11-28, 08:56
  #30
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Är det så konstigt? De angränsar till Ukraina och fått ta del av negativa effekter av kriget så folket röstar fram en person som vill stoppa kriget.

Vad är det för negativa effekter Rumänien fått av kriget i Ukraina?

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så fort en icke-globalist vinner så börjar ni i vänstern jiddra om valfusk.

Själva valet är ju välövervakat så det är knappast någon som mixtrat med det. Däremot är rumänsk media fylld med rapporter om att någon tycks ha bedrivit en stor kampanj på framförallt Tiktok där löst folk har fått pengar för att sprida och dela inlägg som hyllar Georgescu. Det är ju inte valfusk per se, mer val-oegentligheter, men det bör givetvis utredas vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Word... rumäner är ju ett skitfolk vars enda kontribut till EU är export av fattiglappar.

Och Dacia-bilar, lite matematiker (rumäner vinner regelmässigt alla europeiska matematik-tävlingar) och förstås naturgas, Rumänien är en nettoexportör av naturgas, vilket är en ganska bra egenskap i dessa tider när EUs tidigare främsta gasleverantör har fått distributionsproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tack för dagens garv du menar att de där urblåsta blattefolket kommer att gå om Sverige 😂😂😂 vilket årtusende är det du åsyftar då? Rumäner är nog ett av de dummaste folkslagen som finns i EU att kasta ut den skiten och ta in Turkiet skulle iafall vara en uppgradering 😂😂😂

Rumänien har haft en BNP-tillväxt på 4-6% varje år de senare 30 åren. Närsomhelst nu går de om Ungern, EUs primära skitland, och förutsatt att nuvarande tillväxtsiffror fortsätter så kommer Rumänien att ha ett BNP per capita högre än Sveriges om 40-50 år.
Citera
2024-11-28, 09:34
  #31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den falska ormen har slagit Åkesson i att backa. Gubben vill inte längre lämna varken NATO eller EU. Det blev för många röster på det programmet 🤣🤣🤣



https://www.reuters.com/world/europe/romanian-far-right-presidential-candidate-says-he-does-not-want-leave-nato-2024-11-27/

Numera är det politikerna mot folket i de flesta länder.

Ännu en jävel som vänder 180 grader så fort han får makt precis som Åkesson och Meloni.
Citera
2024-11-28, 22:01
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Det fanns en tid när svenskar skrattade åt exempelvis polacker. En plastpåse refererades till somen "polsk attachéväska". Idag har Polen gått om Sverige i BNP.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Har du dessutom glömt när polackerna fick åka över och släcka skogsbränder i Sverige för några år sedan eftersom det svenska brandväsendet inte räckte till?

Man ska inte vara för stor i käften och skratta åt andra. Särskilt inte när man själv har goda förutsättningar att bli Europas Brasilien.

Polen är också det EU-land som fått mest EU-bidrag. En bra bit över 200 miljarder € sedan EU-inträdet. Det är inte jättekonstigt att Polen utvecklats så starkt när man får så mycket EU-bidrag.
Citera
2024-11-29, 00:43
  #33
Medlem
Calin Georgescus seger verkar ha utlöst storlarm i Bryssel. Bryssel-mongon kräver att rösterna räknas på nytt. Den rumänska författningsdomstolen fick i uppdrag att "rätta till" valresultatet.

EU-kommissionen anklagar TikTok för att ha påverkat valet.

Gör man det för att det plötsligt ska dyka upp oräknade poströster från typ Dominikanska Republiken?
Jag får Moldavien vibbar. Där fick de ta till riktigt fula trick för att "deras" kandidat (Sandu) skulle vinna.

Citat:
Romania orders election recount after TikTok bias claims
https://www.bbc.com/news/articles/cx2n83vgxxjo

Calin Georgescus, du måste använda "rätt" medier, annars blir valresultatet "fel", och så kan vi ju inte ha det. Vi måste försvara demokratin. Vår avart av "demokrati".
Citera
2024-11-29, 01:30
  #34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Det fanns en tid när svenskar skrattade åt exempelvis polacker. En plastpåse refererades till somen "polsk attachéväska". Idag har Polen gått om Sverige i BNP.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)

Har du dessutom glömt när polackerna fick åka över och släcka skogsbränder i Sverige för några år sedan eftersom det svenska brandväsendet inte räckte till?

Man ska inte vara för stor i käften och skratta åt andra. Särskilt inte när man själv har goda förutsättningar att bli Europas Brasilien.

*gäsp* Polen ett land som är en av det största bidragstagarna i EU... mao vi betalar deras BNP😂😂😂... nej Polen åkte inte över och släkte några svenska skogsbränder din åsna... tvärtom så tog USA lärdom av hur svenskarna kom till rätta med skogsbränder genom att bomba bort dem.

Haha Europas Brasilien du är rolig du... men åk till paradiset Rumänien du 😂
Citera
2024-11-29, 01:36
  #35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vad är det för negativa effekter Rumänien fått av kriget i Ukraina?



Själva valet är ju välövervakat så det är knappast någon som mixtrat med det. Däremot är rumänsk media fylld med rapporter om att någon tycks ha bedrivit en stor kampanj på framförallt Tiktok där löst folk har fått pengar för att sprida och dela inlägg som hyllar Georgescu. Det är ju inte valfusk per se, mer val-oegentligheter, men det bör givetvis utredas vidare.



Och Dacia-bilar, lite matematiker (rumäner vinner regelmässigt alla europeiska matematik-tävlingar) och förstås naturgas, Rumänien är en nettoexportör av naturgas, vilket är en ganska bra egenskap i dessa tider när EUs tidigare främsta gasleverantör har fått distributionsproblem.



Rumänien har haft en BNP-tillväxt på 4-6% varje år de senare 30 åren. Närsomhelst nu går de om Ungern, EUs primära skitland, och förutsatt att nuvarande tillväxtsiffror fortsätter så kommer Rumänien att ha ett BNP per capita högre än Sveriges om 40-50 år.

Konstigt när de får bidrag på bidrag... om de är så mkt bättre än Sverige ändå vallfärdar de hit i drivor det blattelandet Rumänien exporterar är främst kriminella och tiggare... samt att dränera pengar från övriga civiliserade länder i EU.. Ja som sagt deras tillväxt är ju pga att länder som Sverige får betala för dem.
__________________
Senast redigerad av nousernameneeded 2024-11-29 kl. 01:41.
Citera
2024-11-29, 09:05
  #36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
*gäsp* Polen ett land som är en av det största bidragstagarna i EU... mao vi betalar deras BNP😂😂😂... nej Polen åkte inte över och släkte några svenska skogsbränder din åsna... tvärtom så tog USA lärdom av hur svenskarna kom till rätta med skogsbränder genom att bomba bort dem.

Haha Europas Brasilien du är rolig du... men åk till paradiset Rumänien du 😂
Jaså, inte?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polska-brandman-hjalper-till-att-bekampa-svenska-branderna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m6jRLl/har-valkomnas-de-polska-brandmannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in