Citat:
Rent teoretiskt finns det såklart en viss logik i det. Om väljarna gick till val med felaktig information är risken överhängande att de fattade felaktiga beslut vilket betyder att folkviljan inte representeras korrekt i valet.
I praktiken har Rumänien ett valsystem med två omgångar, vilket bör vara mer än tillräckligt skydd för sådana här situationer. Risken är överhängande att precis samma kandidater kommer att väljas när valet tas om med resultatet att ingenting förändras förutom att förtroendet för de demokratiska institutionerna urholkas en smula.
Lycka till med att hitta något annat land än det stora landet i öster som försöker påverka andra länders valprocess genom välfinansierade, välorganiserade och framförallt anonyma kampanjer på social media.
I praktiken har Rumänien ett valsystem med två omgångar, vilket bör vara mer än tillräckligt skydd för sådana här situationer. Risken är överhängande att precis samma kandidater kommer att väljas när valet tas om med resultatet att ingenting förändras förutom att förtroendet för de demokratiska institutionerna urholkas en smula.
Lycka till med att hitta något annat land än det stora landet i öster som försöker påverka andra länders valprocess genom välfinansierade, välorganiserade och framförallt anonyma kampanjer på social media.
Ryssland har försökt påverka varje val I USA, Eu också troligen i alla fall var de emot Trump. Labour skickade till och med valarbetare till USA. Då ska de inte kunna ha val alltså där.
Det saknas en definition över vad som är "felaktig information".
I en demokrati så går det till så att personer säger vad de tycker och försöker påverka genom media etc. och sen så bestämmer väljarna. Titta på USA exempelvis så säger halva landet att den andra sidans information är felaktig och tvärtom, liknande mönster i de flesta länder.
Att annullera ett val = riktig valpåverkan. "Felaktig information" = är inte ett begrepp som finns i verkligheten och ska alltså inte kunna leda till riktig valpåverkan givetvis i en demokrati vilket skitlandet Rumänien givetvis inte är utan en korrupt maffiastat som får Grekland att rodna.
Att skära bort hela en patients huvud på grund av någon har ett ofarligt födelsemärke i pannan är givetvis ett svepskäl för att döda person i fråga och den riktiga "felaktiga informationen". Sen om någon verkligen är så korkad att man inte ser igenom det hela är ju en möjlighet, men troligen är det bara lögner för att skydda korrupta och antidemokratiska mörkermänniskor.