Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-20, 18:25
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Finns några schysta faktiskt som kan omvandlas till skrivbord. Behöver dock fortfarande då en soffa.

Nej du vänjer dig. En säng är helt överlägsen en soffa på alla sätt och vis. Anpassa lägenheten runt sängen. Du ska kunna ha allting inom räckhåll.
Citera
2024-11-20, 20:16
Medlem
Ett alternativ är en soffa som man lätt gör till en säng. Norska Hovden har en modell med Bed-inside. Finns i olika storlekar, klädsel, typ av armstöd. Dyr, ja, men värt sitt pris. De säljs av fina möbelbutiker. Vi har haft vår i 10 år, daglig användning.
https://www.hovden.se/bddsoffa/bedin...ekta-bddsoffan
Citera
2024-11-20, 20:18
Medlem
Crabbofixs avatar
allt det du tror är viktigare än en riktig säng är inte det.
Citera
2024-11-20, 20:29
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Finns några schysta faktiskt som kan omvandlas till skrivbord. Behöver dock fortfarande då en soffa.
Vad tror du om att ha en loftsäng, och soffa under? Har du högt i tak, då fungerar det!
Citera
2024-11-20, 23:30
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag har bott i ettor hela mitt vuxna liv. Använder sängen som soffa med massa stora härliga kuddar. Plus en fåtölj. Bäddsoffor är dryga att bädda och loftsängar är inge kul om man inte har enorm takhöjd.
Citera
2024-11-20, 23:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Vad tror du om att ha en loftsäng, och soffa under? Har du högt i tak, då fungerar det!

Han sover inte i sängen, den är bara för sex. Var sover han? Lågt i tak så blir nog inte sexet så roligt i loftsängen. Det finns bra bäddsoffor men de som funkar bäst som säng funkar inte lika bra som soffa. Sådana som bygger på att man monterar om soffan. De är djupa att sitta i. Men bra att sova i.
Citera
2024-11-21, 00:28
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag har bott i ettor hela mitt vuxna liv. Använder sängen som soffa med massa stora härliga kuddar. Plus en fåtölj. Bäddsoffor är dryga att bädda och loftsängar är inge kul om man inte har enorm takhöjd.
Intressant, vänder du då sängen parallellt med väggen och lägger kuddarna på tvären eller kör du diagonalt ??

Ser det inte konstigt ut med en säng istället för soffa. Iuf kanske man kan kolla på tv på sängen och snvända den som soffa utan svårigheter.
Citera
2024-11-21, 00:30
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Han sover inte i sängen, den är bara för sex. Var sover han? Lågt i tak så blir nog inte sexet så roligt i loftsängen. Det finns bra bäddsoffor men de som funkar bäst som säng funkar inte lika bra som soffa. Sådana som bygger på att man monterar om soffan. De är djupa att sitta i. Men bra att sova i.
Har kollat runt lite och finns vissa från sweef som verkar lätta och intressanta. Annars så blir det ingen bra soffa eller säng av det hela.
Citera
2024-11-21, 00:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Intressant, vänder du då sängen parallellt med väggen och lägger kuddarna på tvären eller kör du diagonalt ??

Ser det inte konstigt ut med en säng istället för soffa. Iuf kanske man kan kolla på tv på sängen och snvända den som soffa utan svårigheter.

Min säng är pallar och sedan soffdynor på. Sitter där, sover där. Snyggt är det bara om man gillar udda saker.
Citera
2024-11-21, 00:44
Medlem
oiiihs avatar
en våningsäng är ju praktisk,,,,,,o tar lite plats,,,,,,,,,,,har du tur kan du titta grannen i röven......
Citera
2024-11-21, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Det kallas för en murphy bed (skåpsäng).

De är extremt populära i stora städer där det är trångt med utrymme.
I princip var 5:e hem i New York har en sådan.

Har du källa på den statistiken ?
Citera
2024-11-21, 08:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Sängen står i ett hörn parallellt med väggen. Har kuddar från en gammal soffa som jag klätt om med nytt piffigt tyg. Skönt att sitta/halvligga i sängen. Men har även två fåtöljer ifall jag får besök av någon som vill sitta lite i lite mer konservativ stil.

Om det "ser konstigt ut" skiter väl jag i. Mitt hem är till för MIG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in