Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-02-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
En nattlig fundering.

Vilket av dess mediciner är bäst tycker ni? Jag har varit på quetiapin i snart 3 år mot sömnbesvär men vill byta då jag vill återgå till mina normal dopamin och seretonin nivåer. Vad tror ni om Mirtazapin istället eller Propavan.

Vad har ni för erfarenheter?

alla dom är läskiga.

mirtazapin, så lite som 3,5 mg knockade mig i flera dygn. blev tyvärr tvingad av psykiatrin att äta typ 30 mg flera månader. (den har en lustig effekt att mindre doser hjälper mer mot sömnbesvär och i högre doser funkar den mer antidepressivt. den hjälpte dockinte mig i någon verklig bemärkelse, utöver att kanske lugna ner mig lite från ett extremt stresstillstånd) extremt hungring, sötsugen, gick upp 10 kg. minnet blir fuckat medans man äter den. har fortfarande problem med minnet efter att ha slutat med den för 1,5 år sen.
Citera
2025-02-02, 21:29
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollmaster
alla dom är läskiga.

mirtazapin, så lite som 3,5 mg knockade mig i flera dygn. blev tyvärr tvingad av psykiatrin att äta typ 30 mg flera månader. (den har en lustig effekt att mindre doser hjälper mer mot sömnbesvär och i högre doser funkar den mer antidepressivt. den hjälpte dockinte mig i någon verklig bemärkelse, utöver att kanske lugna ner mig lite från ett extremt stresstillstånd) extremt hungring, sötsugen, gick upp 10 kg. minnet blir fuckat medans man äter den. har fortfarande problem med minnet efter att ha slutat med den för 1,5 år sen.

Tja,

Jag har slutat med mina Q och tar attarax någon gång ibland. Somnar kanske vid 01:00 och sover till 12 eller 13:00.
Citera
2025-02-02, 21:39
Medlem
Citat:
Tja,

Jag har slutat med mina Q och tar attarax någon gång ibland. Somnar kanske vid 01:00 och sover till 12 eller 13:00.

vad bra. varför sover du så länge dock? ingen kritik, bara lite ovanligt. ganska goals dygnsrytm för mig, jag har grova sömnproblem, vägrar mer psykofarmaka i mitt liv. hur har det gått med dina dopamin och seratonin nivåer?
Citera
2025-02-02, 21:47
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
vad bra. varför sover du så länge dock? ingen kritik, bara lite ovanligt. ganska goals dygnsrytm för mig, jag har grova sömnproblem, vägrar mer psykofarmaka i mitt liv. hur har det gått med dina dopamin och seratonin nivåer?

Det är ett problem för mig att jag sover så länge men jag kan inte göra något åt det. Har googlat lite själv och tror det är en utmattning. Men älska att sova så jag lär mig att acceptera det och det blir inte lika ångest laddat.

Min seratonin & dopamin nivåer är blockerade med Xeplion, jag får en injektion en gång i månaden. Men ska försöka sluta med den också så att jag blir medicin fri.

Jag kunde inte somna förr min har lärt mig att kunna sova nu, fick grov ångest varje gång jag skulle behöva sova men nu är det mycket lugnare när jag har börjat springa på gymmet.

Har också sedan 2014 då jag började med neuroleptika, så har jag gått upp 30kg. Vägde 90 i början men väger nu typ 117-120kg. Bummer som fan!
Citera
2025-02-02, 22:13
Medlem
Citat:
Det är ett problem för mig att jag sover så länge men jag kan inte göra något åt det. Har googlat lite själv och tror det är en utmattning. Men älska att sova så jag lär mig att acceptera det och det blir inte lika ångest laddat.

Min seratonin & dopamin nivåer är blockerade med Xeplion, jag får en injektion en gång i månaden. Men ska försöka sluta med den också så att jag blir medicin fri.

Jag kunde inte somna förr min har lärt mig att kunna sova nu, fick grov ångest varje gång jag skulle behöva sova men nu är det mycket lugnare när jag har börjat springa på gymmet.

Har också sedan 2014 då jag började med neuroleptika, så har jag gått upp 30kg. Vägde 90 i början men väger nu typ 117-120kg. Bummer som fan!

sömn är läkande! älskar också att sova.

är xeplion också nåt antipsykotiskt?

springa är bra skit!
Citera
2025-02-02, 22:15
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
sömn är läkande! älskar också att sova.

är xeplion också nåt antipsykotiskt?

springa är bra skit!

Ja Xeplion funkar riktigt bra för mitt humör. Det är en antagonist till Invega, men det är bra.

Springa är riktigt grymt om man vill bli friskare. Sömn e riktigt nice!
Citera
2025-09-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Alla dessa är ynkliga ursäkter till 'sömnmedel/lugnande'. Har provat alla dessa under flera års tid. Läkarna börjar alltid en behandling med dessa förb-e antihistaminer som eventuellt har som bieffekt att man blir litet trött. I USA köper man motsvarigheten till Atarax receptfritt i matbutikerna. Används även på små barn och hundar som allergipreparat, främst då vid insektsbett.

Jag får t.o.m. kramper i benen av Propavan och kan ibland även känna av det i armarna.
Skräp alltihop.

Har gått så långt att jag har tänkt fara över till USA och besöka min läkare där för att få lugnande/sömnmedicin. Där medicineras man och slipper en massa utgifter för skräp.

Vad är det för sömnmedicin som erbjuds i USA?
Citera
2025-09-15, 20:47
Medlem
Svavelvinters avatar
Gabapentin då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto