Igår körde jag hem på cykelbanan på min klass 2 moped. Det är milt väder för årstiden , så det är lite folk ute på cykelbanorna. Det normala är ju att tilllämpa högertrafik, dvs håll dej till höger Svensson ( känd svensktoplått )
Ur mökret kommer då joggare, spring emot mej och utan någon form av reflex.
Hur tänker man som vuxen människa? Att man är ensam på gångbanan? Att alla skall väja för dej? Varför springer man emot trafiken i mörker för utan några som helst varsel hjälpmedel på dej.
Även om mopped är låst till 25 km/h , är inte kul att köra på någon, dels kan jag själv få skador och del kan personen som jag kör på skador.
Man se att folk att svårare att positionera sej mörker, vad inne i stan blev touchad 2-3 ggr.. Ändå håller det samma hastighet som i dagsljus.
Folk borde veta hut, bra rutet. Du kanske skulle ha en sån här med dig och spraya ner honom för att sprida budskapet dramatiskt (och ev en försvarsspray sen om han blir sur) .
Motorfordon skall inte köra på cykelbana så vi tänker att spelar inte så stor roll när vi inte är ute i den motoriserade trafiken.
Mopeder ska köras på vägen.
Transportsyrelsen:
”Trafikreglerna för moped klass II är desamma som för cykel. Du ska därför köra din tvåhjuliga moped klass II på cykelbana, såvida inte cykelbanan har en tilläggstavla under vägmärket för påbjuden cykelbana där det står "ej moped".”
Lika korkat att tro att man syns i bebyggelsen med massa lysen.
Har varit nära att kört på korkade självmordskandidater vid övergångsstället.
En idiot har pekade fingret, men de fick han höra😆 han hamnade nog i chock efter mitt utbrott
Mörka kläder, när ska folk förstå att man ser er halvmeter innan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!