Citat:
Ursprungligen postat av
Highfashion
Dom flesta advokater brukar vara duktiga med att påpeka att misshandel och ringa misshandel har fängelse i straffskalan vilket faktiskt är sant rent juridiskt. Men så är också fallet med ringa stöld samt ringa narkotikabrott, och det är extremt sällsynt att fängelse döms ut som straff efter en dom för dessa brott. Om din pojkvän är ren i belastningsregistret och denna misstanke han har emot sig handlar om hans skyldighet i ett fall av ringa misshandel eller misshandel av normalgraden så kommer han att döms till villkorlig dom och dagsböter. Så är det helt enkelt.
Har han vart oärlig emot dig, och det faktiskt är så att han har tidigare domar fortfarande i sitt belastningsregister samt att det visar sig att misshandeln har vart synnerligen hänsynslös och grov. Ja, då kan du tyvärr räkna med att han kan få sitter ett par månader i fängelse. Men det faktum att han inte är häktad i talande stund, samt det faktum att det tog snuten 2 år att ens utreda saken talar för lågt straffvärde om detta ens leder till ett åtal.
Dom ringde en gång förra året å ville ha förhör men han var å hälsade på sin familj så han kunde ej då så vi hörde inget på ett år, sen för några månader sen hörde dom av sig till
Mig att jag skulle vittna via telefon eftersom ja var på bussen men var nyvaken så det passade inte just då, så en skulle ringa upp mig på fredagen men hörde inget å det var sommaren 2023 å sen nu har de tagits upp igen så de har varit väldigt oklar kontakt å väldigt ”oseriöst” om man får säga så.
Och vi har nu gjort sån begäran på polisens hemsida om belastningsregister och vi är 99 på att de är tom, han tror att hans positiv pisse för 7 år sen är kvar. När töms registret?
Och finns ingen jag litar på så mkt som på honom, han har sitt förflutet men jag vet om allt.
Nu när vi gick in på Kivra så såg vi på kopia på anmälan och på skador på han andra killen så står det ”rodnad på båda kinder”
Men är dock osäker om det var skadorna på min kille eller om det var han andra. Dom har ej fått in några skador från sjukhus på han andra men bilder på förmodligen hans ansikte sa advokaten förut