Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-06, 13:17
Medlem
bilar101s avatar
Hej!
Jag äger en Volvo fr 2017,
Lågmil och i fint skick.
Ingen superbil men tycker om den.

Den har sedan den rullades ur fabrik servats av samma tekniker, efter köp så fortsatte jag att serva den hos samma tekniker.

Nu bor jag ca 30mil bort och att köra dit bara för att serva är onödigt, men jag vill att den fortsatt skall se bra ut på papper.

Är det bara att söka en lokal Volvo servicestation eller bör man fortsätta efter seviceboken, vad tycker ni?
Citera
2024-11-06, 13:30
Medlem
Onanikrems avatar
Egentligen spelar det ingen roll, men det spelar roll vem som tar sig an bilen. Det finns folk på auktoriserade märkesverkstäder som inte borde få serva en trampcykel ens.. Kolla runt bland vänner, bekanta, släktingar, arbetskamrater som har liknande bil var de servar och hur nöjda de är med verkstaden. Åka 30 mil för en service känns overkill, men åker lätt 10mil till någon jag är nöjd med sedan tidigare om jag tänkt behålla bilen någon längre tid.
Citera
2024-11-06, 13:37
Medlem
snuskfittas avatar
Det är jättesvårt att hitta en bra verkstad. Jag servar min V70 hos Toyota - funkar alldeles utmärkt.
Citera
2024-11-06, 16:00
Medlem
Hustrun, som disponerar Honda CR-V:n mest, kör 10 mil till den auktoriserade märkesverkstaden, där bilen köptes ny för mer än 9 år sedan.
Jag servar de andra bilarna själv.
Enda orsaken, förutom att hon själv betalar för servicen, som hon är mycket nöjd med, är att utan regelbunden service gäller inte rostskyddsgarantin.
Citera
2024-11-06, 18:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilar101
Hej!
Jag äger en Volvo fr 2017,
Lågmil och i fint skick.
Ingen superbil men tycker om den.

Den har sedan den rullades ur fabrik servats av samma tekniker, efter köp så fortsatte jag att serva den hos samma tekniker.

Nu bor jag ca 30mil bort och att köra dit bara för att serva är onödigt, men jag vill att den fortsatt skall se bra ut på papper.

Är det bara att söka en lokal Volvo servicestation eller bör man fortsätta efter seviceboken, vad tycker ni?

Många köpare gillar att det står samma servicetekniker på varje servicetillfälle i boken men ingen kan ju begära att du ska köra 30 mil för en service. Håll du dig till den lokala verkstaden i samma kedja.

Det finns t.o.m. bilhandlare som köper in bilar enbart på att ha läst serviceboken men utan att ha sett bilen över huvud taget och då är det seriösa bilhandlare inte Hassan på Hörnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in