Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-06, 12:15
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotbo...iets-landslag/

Deniz Gül har gjort sitt val.

Citat:
Anfallaren har bestämt sig för att representera Turkiet.

– Det är tråkigt, men något vi kommer behöva acceptera, säger U21-landslagets Daniel Bäckström.

Den tidigare Hammarbyanfallaren, som nu representerar den portugisiska jätteklubben Porto, kommer inte spela för det svenska landslaget i framtiden.

Erbjöd turkarna mer pengar eller vad hände att han valde Turkiet?
Citera
2024-11-06, 12:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Att spela i ett landslag väljer man med stolthet genom hjärtat, inte genom hjärnan och för pengarna.
Citera
2024-11-06, 13:10
Medlem
Citat:

Jag förstår mig inte riktigt på det där. Ena sekunden är man svensk och ska ha alla rättigheter, blir kränkt om man blir kallad invandrare eller turk. Man själv och hela ens familj blir försörjd här och får precis allt. Okej visst, du får väl vara svensk om du vill det. Men nästa sekund så väljer man att representera ett land man flytt ifrån eller flyttat ifrån för att landet var värdelöst, ett land som inte gjort ett skit för en mer än att driva en på flykt.

Men i slutändan, hellre att han väljer Turkiet än att vi får ännu en skamfläck till fotbollsspelare som ska stå och tugga tuggummi istället för att sjunga med under den svenska nationalsången inför miljoner tv tittare. Det är bra att han självmant avlägsnar sig kan jag tycka, om han inte känner nått för Sverige utan mer ser Sverige som en resurs.
Senast redigerad av Malapagos 2024-11-06 kl. 13:19.
Citera
2024-11-06, 13:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Han är ett otacksamt svin, men gör så klart helt rätt.
Citera
2024-11-06, 13:50
Medlem
Skicka ut han från Sverige. Han kommer hit och blir serverad och sticker sedan till islamiststaten Turkiet.
Citera
2024-11-06, 13:50
Medlem
Citat:

För att han är turk..
Citera
2024-11-06, 13:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
För att han är turk..
Ränderna sitter alltid i, man kan tvätta en tiger men ränderna är kvar. Hoppas han inte kommer tillbaka hit mer.
Citera
2024-11-06, 14:25
Medlem
bananjuices avatar
Lägger inga ord i Deniz mun men förstår att om man har valet så avstår man från att representera detta vedervärdiga rasseland.
Citera
2024-11-06, 14:51
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag förstår mig inte riktigt på det där. Ena sekunden är man svensk och ska ha alla rättigheter, blir kränkt om man blir kallad invandrare eller turk. Man själv och hela ens familj blir försörjd här och får precis allt. Okej visst, du får väl vara svensk om du vill det. Men nästa sekund så väljer man att representera ett land man flytt ifrån eller flyttat ifrån för att landet var värdelöst, ett land som inte gjort ett skit för en mer än att driva en på flykt.

Men i slutändan, hellre att han väljer Turkiet än att vi får ännu en skamfläck till fotbollsspelare som ska stå och tugga tuggummi istället för att sjunga med under den svenska nationalsången inför miljoner tv tittare. Det är bra att han självmant avlägsnar sig kan jag tycka, om han inte känner nått för Sverige utan mer ser Sverige som en resurs.

Han är inte flykting, hans pappa kom troligtvis som arbetskraftsinvandrare. Hans mamma är svensk.
Grejen är att han är troligtvis inte sedd som svensk här och har därför inga känslor för Sverige som tyvärr många invandrare får uppleva.
Citera
2024-11-06, 14:53
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Skicka ut han från Sverige. Han kommer hit och blir serverad och sticker sedan till islamiststaten Turkiet.

Han är född i Sverige till en turkisk arbetskraftinvandrare och en svensk mor.
Citera
2024-11-06, 15:01
Medlem
kalkryggars avatar
Han är väl inte svensk helt enkelt. Han är väl Turk?

Men vem bryr sig? Låt fanskapet åka hem och så har vi Sverige för svenskarna. Vad är problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Han är född i Sverige till en turkisk arbetskraftinvandrare och en svensk mor.

Låt han köra kniven i ryggen på sin mamma. Hon får ta den smällen... vi andra behöver inte debattera den här frågan. Snart har han väl lämnat Sverige ändå..?
Senast redigerad av kalkryggar 2024-11-06 kl. 15:03.
Citera
2024-11-06, 15:37
Medlem
Rubbes avatar
Svårt att tycka nåt om. Känner han så så känner han så. Ingen i Sverige gnäller för att Mondo hoppar i Sveriges färger. Dock tycker jag man borde låsa spelare tidigare än så här. Han har tagit någons plats i svenska ungdomslandslag.

Troligen hoppar han på Turkiet för att de lockar honom med A-landslag. Sedan låses han till dem och då svalnar intresset att ta ut honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in