2024-11-05, 12:36
Administrator
admins avatar
Numera finns "Aktuella ämnen", "Nya ämnen" och "Nya inlägg" även under "Favoriter". Dvs. där ni normalt hittar prenumerationerna. Vad som är annorlunda är att dessa endast visar trådarna från de forum som ni har markerat som favoriter.

Funktionen fungerar extra bra ifall man främst väljer forum med få besökare, alternativt undviker att ha forumen med flest besökare som favoriter. Det går sedan att testa sig fram. Lägga till forum, plocka bort forum, och skapa ett flöde man själv tycker ger en bra variation.

Ni lägger till ett forum i favoriter genom att klicka på stjärnan till höger om "Nytt ämne". Ni plockar bort ett forum genom att klicka på samma stjärna igen, alternativt klickar bort forumet under "Redigera" när ni besöker "Favoriter".

För icke-inloggade visas trådar från forum förvalda av Flashback. På så sätt kan även de utan konto använda funktionen.

admin
Citera
2024-11-05, 12:42
Medlem
NoTruces avatar
Så här ser det ut för mig. Finns det någon möjlighet att få Ämnen (rödmarkerat) komma upp som förval? Så slipper jag det där extra klicket.
Citera
2024-11-05, 12:49
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Så här ser det ut för mig. Finns det någon möjlighet att få Ämnen (rödmarkerat) komma upp som förval? Så slipper jag det där extra klicket.

Vi kommer låta den nuvarande versionen vara aktiv i några dagar först. Därefter så kommer vi bygga olika funktioner som gör att man själv - via kontrollpanelen - kan påverka vissa saker i "Favoriter". Det exempel du lyfter var ett av de saker som vi tror behöver fixas. Men vill låta denna tråd vara aktiv ett tag innan vi går vidare med detta.

admin
Citera
2024-11-05, 12:57
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi kommer låta den nuvarande versionen vara aktiv i några dagar först. Därefter så kommer vi bygga olika funktioner som gör att man själv - via kontrollpanelen - kan påverka vissa saker i "Favoriter". Det exempel du lyfter var ett av de saker som vi tror behöver fixas. Men vill låta denna tråd vara aktiv ett tag innan vi går vidare med detta.

admin

Tack för svar! Ja, det låter väl vettigt att utvärdera grejer ett par dagar först. Fint att forumet fortsätter att utvecklas!
Citera
2024-11-05, 13:03
Medlem
Venators avatar
Intressant ny funktion! Jag använder Favoriter mycket för att ha koll på vad som händer i de trådar jag prenumererar på så det hade varit väldigt värdefullt att kunna ställa in så att det är ämneslistan som kommer direkt när man klickar Favoriter. Eller allra helst om det det blev default när ni utvärderat. Ser fram emot fler kommentarer från andra användare.
Citera
2024-11-05, 13:11
Medlem
Limma skinkbits avatar
Okej... Jag var nära att rapportera en bugg för jag fattade ingenting först. Klickar på FAVORITER och förväntar mig att se de trådar jag prenumererar på men möts av en salig blandning av jag vet inte vad (heta ämnen tydligen)...
Citera
2024-11-05, 13:20
Medlem
DoktorNos avatar
Var tog de trådar jag prenumererar på vägen?
Nu ser jag i stort sett samma trådar under "favoriter" som jag ser i "nya inlägg".

Okej, de låg under fliken "ämnen".
Ingen förbättring av forumet således, bara en förändring? Ungefär som att Ica möblerar om med jämna mellanrum och flyttar mjölkkylen dit chipshyllan var tidigare, charken dit godiset tidigare huserade osv.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-11-05 kl. 13:26.
Citera
2024-11-05, 13:28
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Intressant ny funktion! Jag använder Favoriter mycket för att ha koll på vad som händer i de trådar jag prenumererar på så det hade varit väldigt värdefullt att kunna ställa in så att det är ämneslistan som kommer direkt när man klickar Favoriter. Eller allra helst om det det blev default när ni utvärderat. Ser fram emot fler kommentarer från andra användare.

Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Okej... Jag var nära att rapportera en bugg för jag fattade ingenting först. Klickar på FAVORITER och förväntar mig att se de trådar jag prenumererar på men möts av en salig blandning av jag vet inte vad (heta ämnen tydligen)...

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Var tog de trådar jag prenumererar på vägen?
Nu ser jag i stort sett samma trådar under "favoriter" som jag ser i "nya inlägg".

Eftersom det är flera helt nya funktioner som lagts till, så innebär detta att Favoriter ser annorlunda ut mot innan. Vissa kommer föredra denna version, och vissa kommer säkert föredra att ha det så som det såg ut innan. Det viktiga här är att medlemmarna själva kan välja detta.

Så testa gärna de nya funktionerna. Kom med feedback. När det gått några dagar, så kommer vi börja titta på vilka funktioner som behöver fixas.

admin
Citera
2024-11-05, 13:30
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Okej, de låg under fliken "ämnen".
Ingen förbättring av forumet således, bara en förändring? Ungefär som att Ica möblerar om med jämna mellanrum och flyttar mjölkkylen dit chipshyllan var tidigare, charken dit godiset tidigare huserade osv.

Ämnen finns kvar som innan, men har flyttats till höger.
Flikarna "Heta Ämnen", "Nya Ämnen" och "Nya Inlägg" är helt nya, och fanns inte innan.

admin
Citera
2024-11-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Samma här. Hittar inte ens favoriterna. Är ju därför jag prenumererar på dessa trådar.

Edit: hittade nu under ämnen. Synd att man inte kommer direkt till prenumerationerna.
Citera
2024-11-05, 14:21
Medlem
peterZiipens avatar
Kul med förnyelse, men håller samtidigt med tidigare skribenter om att ämneslistan (gamla Favoriter) antingen ska vara först som default, eller att man kan välja att lägga ämneslistan först i inställningar.
____
Visst är det en bugg att rubrikerna "Heta ämnen", "Nya ämnen" och "Nya inlägg" försvinner när man klickar på "Ämnen"? De bör väl fortfarande vara kvar i menyraden?
Citera
2024-11-05, 14:28
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Samma här. Hittar inte ens favoriterna. Är ju därför jag prenumererar på dessa trådar.

Edit: hittade nu under ämnen. Synd att man inte kommer direkt till prenumerationerna.

Se mina tidigare svar i tråden.
Detta är en beta-version, och vi kommer åtgärda det du nämner på ett eller annat sätt.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in