Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-05, 10:20
Medlem
Hej jag vill bli rik och har tnkt att g en utbildning p tre r som troligtvis leder till jobb jag r 24 r s nr jag r klar med utbildningen kommer jag vara 27 r och jag vill bli rik, ha s mycket pengar som mjligt nr jag r 40, hur ska jag investera pengarna?
2024-11-05, 10:26
Medlem
SvenHelsings avatar
Kan du inte lsa i ngon av de tusen andra trdarna dr folk frgar samma sak?
2024-11-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantfysik1
Hej jag vill bli rik och har tnkt att g en utbildning p tre r som troligtvis leder till jobb jag r 24 r s nr jag r klar med utbildningen kommer jag vara 27 r och jag vill bli rik, ha s mycket pengar som mjligt nr jag r 40, hur ska jag investera pengarna?
Vnta ngra minuter s kommer du ftt svar frn en hel flock att du ska vlja indexfonder.
Det ska du absolut inte vlja, r endast fr amatrer utan nn ambition i livet.
2024-11-05, 10:39
Medlem
Tror ni att dropshipping fortfarande kommer vara en sak man kan tjna mycket pengar p, om tre r?
2024-11-05, 10:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Du ska starta ett fretag och sedan slja det efter ngra r. Det r det enklaste och mest realistiska sttet fr dig att bli "rik".
Hur mycket pengar anser du att du ska ha fr att vara rik?
2024-11-05, 10:59
Medlem
Citat:

orka gra efterforskningar (dvs sk i forumet, se vad andra har gjort, ta in informationen och bilda dig en egen uppfattning).

Vad skall du ha pengarna till? Det avgr hur du skall placera dem.

Men sen, ha hg ln, ha lga omkostnader, lr dig att handla med vrdepapper, inse vrdet i rnta-p-rnta effekten.
2024-11-05, 11:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Tlamod r nyckeln till att bli rik. ven om det givetvis gr att starta eget s tycker jag att du ska glmma tanken p att bli rik snabbt. Se till att maximera dina inkomster och minimera dina utgifter och investera mellanskillnaden i saker som ger en hyfsat stabil avkastning p lng sikt (det vill sga inte dropshipping eller krypto).
2024-11-05, 11:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
orka gra efterforskningar (dvs sk i forumet, se vad andra har gjort, ta in informationen och bilda dig en egen uppfattning).

Vad skall du ha pengarna till? Det avgr hur du skall placera dem.

Men sen, ha hg ln, ha lga omkostnader, lr dig att handla med vrdepapper, inse vrdet i rnta-p-rnta effekten.

Vad menar du med rnta p rnta effekten?
r det terinvesterade aktieutdelningar du avser?
Finns ju endel aktier som gr bra utan utdelning.
2024-11-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad menar du med rnta p rnta effekten?
r det terinvesterade aktieutdelningar du avser?
Finns ju endel aktier som gr bra utan utdelning.

https://danskebank.se/privat/produkt...ranta-pa-ranta
2024-11-05, 11:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Ja men detdr r ju s sjlvklart att det r orovckande om folk inte frstr det.
Finns dock somsagt aktier dom inte ger ngon utdelning att terinvestera.
2024-11-05, 13:12
Medlem
Citat:
Det dr var ju om rntor. Det blir man INTE rik p

Nstan TVRT OM. Jag har tjnat ganska mycket att investera EXTRA fr LNADE pengar. ven d rntan var s hg som 15% gjorde jag det fr jag fick in 30 -35 % p de SKRA investeringarna. (Den sortens investering gr inte lngre). Efter det har jag tjnat mer procent per r men inte riktigt lika skra - men man kan gra bra FA-analyser
2024-11-05, 14:32
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kan du inte lsa i ngon av de tusen andra trdarna dr folk frgar samma sak?
Precis s, det finns massor skrivet om investeringsstrategier hr. Denna trd stngs.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in