Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-05, 09:22
Medlem
OBS! Varning för lång text!

Nu kanske den här frågan egentligen ska ligga under ämnet sexualitet och erotik, jag var lite osäker på om den går att placera här, men min fundering rör också psykisk ohälsa då det påverkar mig i mitt vardagliga liv och jag skulle behöva hjälp med att reda ut saker och ting. Ska försöka dela upp texten i olika stycken så att den blir mer läsbar.

Jag är alltså 37 år gammal och har aldrig haft sex. Punkt. Här får ni gärna skratta och håna mig, men det är sanningen. Den enda personen jag har haft sex med är mig själv. Så det är ju inte så att jag saknar förmåga att vilja ha sex, det har bara inte blivit av, av olika skäl som jag inte behöver gå in på här.

Men de senaste åren har jag ständigt haft en tanke i huvudet, och det är just sex! Vad då kanske ni tänker, det är väl normalt? Ja visst, det kanske är normalt, men jag tänker verkligen på sex 24/7!! Det kan räcka med att jag ser en snygg grabb med tajta jeans, och direkt får jag upp bilder i huvudet och fantiserar om hur han ser ut och hur stor den är, osv....

Men det stannar liksom inte där; ibland onanerar jag till porr flera gånger om dagen (har inte gått så långt att jag hoppar över andra sysslor som att äta, gå till jobbet och så) och porren har blivit grövre och grövre. Det är liksom här min skuldkänsla kommer in; det är ju inte sådan här person jag är i verkliga livet men just när det gäller porr kan jag njuta av att se killar/män bli dominerade på olika sätt. Blir liksom hård bara av att se ett klipp till exempel med en kille som ligger bunden på sängen och kämpar med att komma loss.

Sådana här fantasier kan skrämma mig ibland, för jag skulle ju själv aldrig behandla någon så där! Men i porrens värld ger det mig en kick. Samma sak det här med att sitta och fantisera om hur en kille ser ut naken när man ser någon på stan, varför sitter jag liksom och tänker på det? Jag har ju ingen koppling till den personen på något sätt.

Jag skulle väl inte klassa mitt problem som ett sexmissbruk då jag inte har sex med andra, men jag vet inte vad jag ska kalla mitt problem annars, för det är verkligen ett problem! Ett angenämt sådant kanske, men dock ställer det till problem i mitt huvud.

Tack för att ni orkade läsa (eller inte orkade) ända till slutet. Ni får gärna komma med goda råd och tips hur man kan hantera det här problemet. Fridens liljor till er alla.
Citera
2024-11-05, 10:18
Medlem
HBTKuks avatar
Inget konstigt. Jag kan tända på massa konstigt och även gjort mycket konstigt i sänghalmen. Det gör ju inte min vanliga person sämre utanför den kontexten.

Ett bra exempel är att behandla partnern hårdhänt och förnedrande trots att man aldrig skulle göra det utanför en sexuell kontext.

Inget konstigt.
Citera
2024-11-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Inget konstigt. Jag kan tända på massa konstigt och även gjort mycket konstigt i sänghalmen. Det gör ju inte min vanliga person sämre utanför den kontexten.

Ett bra exempel är att behandla partnern hårdhänt och förnedrande trots att man aldrig skulle göra det utanför en sexuell kontext.

Inget konstigt.

Tack för ditt svar, jag förstår ju på ett sätt att det här inte är något konstigt egentligen, men en annan del av min hjärna säger åt mig att det här är ett sjukt beteende. 🙈
Citera
2024-11-05, 11:15
Medlem
37 år och tänker alltid på sex. Det brukar vara i tonåren

Det står inte om ditt ursprungsland eller du är man eller kvinna.
På nickstavningen och på vad du skriver GISSAR jag att du är man och från ett land där homosexualitet inte är accepterat?
OM jag har rätt är du "sen" p g a det och behöver få sådan kontakt IRL. Det finns gaybarer, men de är väl ytliga? Så om jag hade varit homosexuell skulle jag leta där du kan få en SERIÖS relation. Det finns datingsidor där jag antar det finns även seriösa.
Citera
2024-11-05, 12:18
Medlem
DragforADHDs avatar
är du man eller kvinna?
Citera
2024-11-05, 12:39
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid

Nu kanske den här frågan egentligen ska ligga under ämnet sexualitet och erotik, jag var lite osäker på om den går att placera här, men min fundering rör också psykisk ohälsa då det påverkar mig i mitt vardagliga liv och jag skulle behöva hjälp med att reda ut saker och ting. Ska försöka dela upp texten i olika stycken så att den blir mer läsbar.

Jag är alltså 37 år gammal och har aldrig haft sex. Punkt. Här får ni gärna skratta och håna mig, men det är sanningen. Den enda personen jag har haft sex med är mig själv. Så det är ju inte så att jag saknar förmåga att vilja ha sex, det har bara inte blivit av, av olika skäl som jag inte behöver gå in på här.

Men de senaste åren har jag ständigt haft en tanke i huvudet, och det är just sex! Vad då kanske ni tänker, det är väl normalt? Ja visst, det kanske är normalt, men jag tänker verkligen på sex 24/7!! Det kan räcka med att jag ser en snygg grabb med tajta jeans, och direkt får jag upp bilder i huvudet och fantiserar om hur han ser ut och hur stor den är, osv....

Men det stannar liksom inte där; ibland onanerar jag till porr flera gånger om dagen (har inte gått så långt att jag hoppar över andra sysslor som att äta, gå till jobbet och så) och porren har blivit grövre och grövre. Det är liksom här min skuldkänsla kommer in; det är ju inte sådan här person jag är i verkliga livet men just när det gäller porr kan jag njuta av att se killar/män bli dominerade på olika sätt. Blir liksom hård bara av att se ett klipp till exempel med en kille som ligger bunden på sängen och kämpar med att komma loss.

Sådana här fantasier kan skrämma mig ibland, för jag skulle ju själv aldrig behandla någon så där! Men i porrens värld ger det mig en kick. Samma sak det här med att sitta och fantisera om hur en kille ser ut naken när man ser någon på stan, varför sitter jag liksom och tänker på det? Jag har ju ingen koppling till den personen på något sätt.

Jag skulle väl inte klassa mitt problem som ett sexmissbruk då jag inte har sex med andra, men jag vet inte vad jag ska kalla mitt problem annars, för det är verkligen ett problem! Ett angenämt sådant kanske, men dock ställer det till problem i mitt huvud.

Tack för att ni orkade läsa (eller inte orkade) ända till slutet. Ni får gärna komma med goda råd och tips hur man kan hantera det här problemet. Fridens liljor till er alla.
Du behöver inte kategorisera ditt problem för att det ska vara ett problem. Du får hjälp hos vilken terapeut som är psykolog som helst.

Om det är ett missbruk eller inte, vilket alltså inte är särskilt viktigt om du upplever det som ett problem, hänger ihop med om du känner att det inkräktar på ditt liv till för stor del.

Dina fantasier och det du kallar för ”grovt” är inte någonting felaktigt eller sjukt i sig.
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
är du man eller kvinna?
Om användaren skriver att denne ”blir hård” kan du utgå från att det är en man.
Citera
2024-11-05, 14:14
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:

Det var ingen lång text alls, jag brukar ofta skriva långa svar så hoppas du orkar läsa.

Så här, Sluta lägg tid på att hänga här, uppenbarligen har det inte hjälpt dig ett dugg att ändra beteende, sluta förneka dig själv ett liv! Du har ju uppenbarligen behov, och dina rädslor eller vad det nu är som har hänt dig tidigare har traumatiserat dig till ett liv i rädsla. Ta fram detta, utforska, bearbeta, fråga dig varför och gå vidare - Förändra.

Fantasier - Detta är ju din hjärna som håller på att spinna vidare för ditt sinne och kropp behöver något annat, som du uppenbarligen inte ger den. Det kommer fortsätta så tills du gör något eller blir galen.

Det är inget fel i att ha sexuella fantasier, fast det är fel att förneka sitt liv eller riktigt liv.
Sök hjälp för dina rädslor, gör något!!!

Du är inte den enda homosexuella killen i världen, du är inte ensam att vara ensam, du är inte den enda som av rädslor stoppar sig själv/förnekar sig själv att ha ett liv.

Vi är flockdjur, vi behöver alla någon, vi behöver alla närhet och gemenskap.

Det du behöver landa i och förstå är att antigen så gör du något åt det, sluta häng här, och börja med förändringar. Eller så skiter du i det och stannar i din utveckling, vilket verkar vara det du valt just nu.
Eloge att du vill förändras och att du skriver inlägg om detta, stark att vara så öppen och vad jag läst av dina ts verkar du vara en snäll person. Fast vad vet jag? Det jag vet är alla är värda kärlek, och du missar din chanser om och om igen, när du sluter dig.
Var modig, var fearless
Dags att bli jävligt trött på sitt eget bullshit, först då kommer förändringar! Fast du måste ju våga titta utanför boxen, var tokig och sluta vara rädd att göra misstag, du är mänsklig du kommer göra misstag. Detta är det enda som är säkert, förutom att vi alla kommer dö en dag.

Exempel på mod - Jag klurade veckor, att höra av mig till min första kärlek/tonårskärlek/första sambo. Igår messade jag, han ringde upp inom timme och vi pratade nästan timme. Så härligt att prata gamla minnen. Och kanske kan vi vara vänner, fast framförallt så har jag skickat blommor till hans mamma som var helt underbar mot mig och tackat. Och jag ville tacka henne för det. Hon blev jätteglad berättade han i ett sms idag.

Lycka till
❤️
Citera
2024-11-05, 16:41
Medlem
Severlohs avatar
Grabb? Är du bög/pedofil eller?
Citera
2024-11-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Grabb? Är du bög/pedofil eller?
Korkad komentar.
Han ingen grabb, han är 37 år, homosexuell.
Var fick du pedofil ifrån?!
Citera
2024-11-05, 17:51
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Korkad komentar.
Han ingen grabb, han är 37 år, homosexuell.
Var fick du pedofil ifrån?!

Varför gnäller han då om att han aldrig haft sex, om han inte ens är intresserad av kvinnor?

Pedofil fick jag från att han skriver att han tänder på "grabbar" och "killar" fler gånger än han skriver "män" i texten. Det går att läsa tydligt mellan raderna vad han gillar, och som vanligt går homofili och pedofili hand i hand.

Citat:
[b]Blir liksom hård bara av att se ett klipp till exempel med en kille som ligger bunden på sängen och kämpar med att komma loss.
Senast redigerad av Severloh 2024-11-05 kl. 17:54.
Citera
2024-11-05, 18:38
Medlem
nonameds avatar
Så länge man inte skadar eller kränker någon så är det inte direkt något problem.
Citera
2024-11-05, 18:41
Medlem
Citat:
Varför gnäller han då om att han aldrig haft sex, om han inte ens är intresserad av kvinnor?
För dumt för att komentera...
Citat:
Pedofil fick jag från att han skriver att han tänder på "grabbar" och "killar" fler gånger än han skriver "män" i texten.
Jag vet inte gäller honom,
men även gamlingar kallar varandra "killar" och "tjejer"
Citat:
som vanligt går homofili och pedofili hand i hand.
Var har du fått det ifrån??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in