Citat:
Ursprungligen postat av
Huntsman
Det kallas Tingslotto av en anledning...
Har noll förtroende för tingsrätterna. Hört & sett för mycket under mina år som OV.
De bortser från läkarintyg, de hittar på helt egna händelseförlopp, de bortser helt från vittnesmål.
De är bemannade av käringar & incels som aldrig varit i närheten av handgemäng, tillsatta enbart på politiska grunder, med gravt förutfattade meningar om vakter.
Man ska till varje pris undvika att hamna i tingsrätten.
Hovrätterna kan däremot vara något bättre...
Det kan gäller isf inte Göta hovrätt.
En bild på skadan på målsägande och vittnesuppgifter från hans vänner, bevisar tydligen att jag angrepp honom.
En bild på skadan på mig (som polisen har tagit) och vittnesuppgifter från en utomstående person, bevisar dock inte att jag blev attackerat.
Finns inga rättsintyg överhuvudtaget.
Att det varit mörkt, målsäganden vittnen är dess vänner, och varit delaktig i angreppet mot mig, alla varit alkoholpåverkat, det var högt musik, vittnen pratat med varandra om händelsen och allt annat tas inte upp av hovrätten överhuvudtaget. Dock har alla dessa aspekter beaktats av Svea hovrätt i målet B 8798-12 för en friande dom.
Personerna som attackerade mig är dessutom juriststudenter.
Nu är det "bara" samhällstjänst jag fick, men förtroendet för rättssystemet har ju rasat helt. Det sägs att det ska vara bevisat till 97%, hellre fria än fälla, in dubio pro reo, hellre 9 friade skydliga än 1 dömd oskyldig... men det där är ju tydligen bara skitsnack.
Örebro tingsrättens lagman Lars-Gunnar Lundh vill dessutom sluta ge ut domstolshandlingar överhuvudtaget, snarare än att maskera personuppgifter för att säkerställa både den personliga integriteten samt samhällets intresse att ta del av offentlig information. Det skulle kosta tingsrätten alldelles för mycket med 30 tusen kronor i månaden.
Det värsta är ju att ingen vet om orättvisan som sker. Ingen nyhetsbyrå som granskar domstolsbeslut, och detta vill dessutom omöjliggöras.