Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-04, 22:42
Medlem
trevligt.s avatar
Hej!

Jag har nyligen läst på TikTok att UFO:n är bevisade och vill nu se ett ännu tydligare än vad jag gjorde när jag var liten. Jag vill köpa alla redskap som kan öka mina chanser att se ett. Lånet jag tog ligger på 10 000 kr och har redan köpt ett teleskåp av modellnamn Teleskopas Skywatcher Explorer 130/900 Eq2 (4000kr). Min plan är att fånga UFOt på bild så jag kan sälja den till media för en enorm summa pengar. Kamera: Sony Xperia XA2.

Är det något mer jag behöver utrustningsmässigt? Räcker en varm skaljacka eller ska jag uppgradera till dun? Behöver jag dator? Ge mig gärna en lista!'

Tack
Citera
2024-11-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligt.
Hej!

Jag har nyligen läst på TikTok att UFO:n är bevisade och vill nu se ett ännu tydligare än vad jag gjorde när jag var liten. Jag vill köpa alla redskap som kan öka mina chanser att se ett. Lånet jag tog ligger på 10 000 kr och har redan köpt ett teleskåp av modellnamn Teleskopas Skywatcher Explorer 130/900 Eq2 (4000kr). Min plan är att fånga UFOt på bild så jag kan sälja den till media för en enorm summa pengar. Kamera: Sony Xperia XA2.

Är det något mer jag behöver utrustningsmässigt? Räcker en varm skaljacka eller ska jag uppgradera till dun? Behöver jag dator? Ge mig gärna en lista!'

Tack

Skaffa en sån här kamouflagedräkt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ghillie_suit

Och göm dig i buskarna så kommer ufot säkert fram
Senast redigerad av imnotyourdude 2024-11-04 kl. 22:58.
Citera
2024-11-04, 22:56
Medlem
sommarlovs avatar
Inget ufo har någonsin observerat genom ett teleskop.
De verkar hålla sig här på jorden.
Citera
2024-11-04, 23:10
Medlem
Käka lite random svampar när du är ute och spanar. Du får säkert syn på något intressant. Jag träffade Jesus en gång, fast det var Ronald MC Donald, sen var det Jesus igen, och han var fruktansvärt stenad så vi skrattade gott åt det.
Citera
2024-11-05, 00:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Kamera: Sony Xperia XA2.

Helst ska det vara en tidig mobil med kamera, eller en vanlig webbkamera. Jag tror de modeller som kom ut runt år 2000 är bäst för detta ändamål.
Citera
2024-11-05, 01:29
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Hej!

Tack
Dun tycker jag är bra när det gäller UfO; det kan bli skitkallt.
Gå på second hand och köp ett par billiga byxor också.
Får jag fråga vad som är anledningen tll att du vill se ett uFO?
Du vet ju redan att de finns+
Citera
2024-11-05, 05:07
Medlem
Det finns redan många som (påstår) att de fångat grejer på film (många youtubeklipp finns redan) genom infraröd/nightvision/full spectrum kameror.
Och ingen är intresserad utav att köpa dessa bilder/filmer så varför skulle det bli annorlunda för att du gör det?
Citera
2024-11-05, 12:06
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Det finns redan många som (påstår) att de fångat grejer på film (många youtubeklipp finns redan) genom infraröd/nightvision/full spectrum kameror.
Och ingen är intresserad utav att köpa dessa bilder/filmer så varför skulle det bli annorlunda för att du gör det?

Jag kommer ju inte bara att påstå något. Jag ska insamla faktiska bevis.
Citera
2024-11-05, 12:07
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Helst ska det vara en tidig mobil med kamera, eller en vanlig webbkamera. Jag tror de modeller som kom ut runt år 2000 är bäst för detta ändamål.

Varför
Citera
2024-11-05, 12:07
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Dun tycker jag är bra när det gäller UfO; det kan bli skitkallt.
Gå på second hand och köp ett par billiga byxor också.
Får jag fråga vad som är anledningen tll att du vill se ett uFO?
Du vet ju redan att de finns+

Därför att jag var så liten när jag såg ett sist. Vill se ett nu när jag är vuxen och kan tjäna pengar.
Citera
2024-11-05, 12:08
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Käka lite random svampar när du är ute och spanar. Du får säkert syn på något intressant. Jag träffade Jesus en gång, fast det var Ronald MC Donald, sen var det Jesus igen, och han var fruktansvärt stenad så vi skrattade gott åt det.

Jag vill inte vara hög när jag spanar. Vill vara alert.
Citera
2024-11-05, 12:08
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Skaffa en sån här kamouflagedräkt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ghillie_suit

Och göm dig i buskarna så kommer ufot säkert fram

Är den varm
Citera
  • 1