Citat:
Ursprungligen postat av
TheDude30
Wernher von Braun gudfadern till v5 raketen som psts tog mnniskor till mnen har en del mystiska fakta som vi kanske kan underska?
P hans grav s ville han ha en bibelvers. Psalms 19:1
Som sger: The heavens declare the glory of God; and the firmament sheweth his handywork.
https://www.pbs.org/wgbh/nova/sputnik/vonb-07.html
Firmament? Jttekonstigt, fr en toppvetenskapsman att vilja ha det.
Nej, det r verkligen inte jttekonstigt att en troende kristen raketforskare ville ha ett bibelcitat som anspelade p rymden.
Stjrnhimlen kallades fr firmamentet eller
himlavalvet, eftersom deras begrnsade kunskap gjorde att de betraktade rymden som ett tak ver jorden.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheDude30
Men det slutar inte dr...
Samma raketgeni, skrev en bok dr han beskriver en man vid namnet ELON som kommer att ta mnniskor till Mars. Detta skrev han innan Elon Musk fddes. Som rkar vara en annan raketgeni vid samma namn. Helt otroligt! Wow jag r imponerad. Hur mnga raketgenier finns det i vrlden? Kan ni tnka er the lucky guess? Och Elon r sydafrikanskt namn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Projec...Technical_Tale
Den Wernher von Braun kunde gissa bra! Man borde sitta vid hans sida (kanske vid roulettbordet) nr han gissar som en raketgeni, som gissar en annan raketgeni av miljarder mnniskor och prickar den ovanliga namnet ocks! WOW.
Vad tycker ni? Mste vara slump eller hur?
Mnga fel hr.
Boken handlar om den frsta expeditionen till mars.
USA genomfr denna expedition p 1980-talet efter att ha vunnit tredje vrldskriget, och utplnat Sovjetunionen med krnvapen.
USA tar ver hela planeten och med alla resurser i vrlden s upptcker de intelligent liv p Mars, vilket franleder expeditionen.
Ingen av de mnskliga karaktrerna heter Elon. Dremot s r elon marsianernas motsvarighet till president.
En marsiansk titel allts. Var femte r s vljs en ny elon.
Elon r ett hebreiskt bibliskt namn, inte ett sydafrikanskt namn. Namnet betyder ek, dvs trdet.
Slump? Snarare du som r lngskt, och ser vad du vill se.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheDude30
Man kan aldrig frndra dum, jag vet det. Men jag skapade trden t dom som kan tnka sjlva. Och av tusentals views i den hr trden s har man vckt en del smarta hjrnor. Zombies r bara zombies, men dom tjnar ocks ett roll i samhllet.
Du skapade trden t de som inte vet vad kllkritik r, eller hur man googlar vad en bok handlar om.
Det r helt uppenbart att du inte har ngon aning om vad som faktiskt str i boken du pratar om.
Att bara
hitta p "fakta", r inte samma sak som att "tnka sjlv".
Att tnka sjlv r snarare att tnka kllkritiskt, och det har du sannerligen inte gjort eftersom du sprider rent osanna pstenden,
som r otroligt enkla att debunka.
Det r ni som helt okritiskt svljer allt mjligt struntprat som r zombies.
"Tusentals views"? Jag tror att du menar
hundratals visningar.