Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-18, 03:48
  #193
Medlem
Qlintans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheXaZ
http://www.youtube.com/watch?v=raIXU...ayer_embedded#

Ser omåttligen ut att vara drag i staden.
Citera
2009-12-18, 16:21
  #194
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheXaZ
http://www.youtube.com/watch?v=raIXU...ayer_embedded#

Äh, det där är ju bara kulisser.
Citera
2010-06-05, 12:51
  #195
Medlem
Bristles avatar
Det senaste från VARA.

http://www.facebook.com/group.php?gi...1407833&ref=ts


http://www.konstkonsulenterna.se/vgr...ll-en-skulptur

Är kluven i frågan. Vara kan behöva en spark i röven å bli satt på kartan... dock är det kanske fel väg att gå!
Citera
2010-06-08, 17:40
  #196
Medlem
Att Vara är en liten obetydlig håla med storstadsmått mätt behöver vi inte tvista om, förmodligen därför 08rna m.fl. i denna tråd så ihärdigt hävdar att kommunen egentligen inte finns.

Att kommunen finns vet jag nämligen, men det finns mycket som jag också inte vet och hel del som jag är nyfiken på…

Jag arbetar i anslutning till statsförvaltningen, 2007 genomförde vi en revision för vissa förvaltningsområden inom Västergötlands län. Under arbetets gång hittade jag och mina kollegor flera frågetecken inom dokumentationen för Vara kommun som vi pratade en hel del om.

Saken var den att kommunens redovisning bestod av dels ett pappersarkiv och ett digitalt arkiv. Det digitala arkivet innefattade all redovisning fr.o.m. 1999 medan äldre redovisning enbart fanns i pappersform. I pappersarkivet märkte vi ganska fort att ett stort antal volymer saknades lite här och där. Ibland någon enstaka volym och ibland så många som ett tiotal. Förklaringen som gavs var att fakturor, attesteringsdokument och beslutsunderlag för större summor rutinmässigt kopierades, infogades i dessa volymer och förvarades på annan ort ”just in case”. Vi hittade heller aldrig några referenser till dessa volymer någonstans, vilket ofta förekom i de andra, ”vanliga”, volymerna.

Förklaringen lät korkad men på ett förvaltningsmässigt sätt möjlig, om man bortser från det digitala arkivet då. Där fanns nämligen samma mönster med saknade volymer trots att det arkivet automatiskt säkerhetskopieras till andra orter, någon rimlig förklaring till dubbel arkivering där finns helt enkelt inte.

Utöver detta så hittade vi flera konstiga utgiftsposter inom flera redovisningar; bland annat hade det köpts in nästan 400 speciella toalett- och duschmoduler som verkade mycket överdimensionerade för vanligt bruk. Det fanns också uppgifter på att dyra markarbeten utförts samt att stora renoveringar och tillbyggnationer hade gjorts på el-, vatten- och järnvägsnät i området trots att varken SJ, Banverket eller elbolag nämnde något om det i sina redovisningar.

Vi skojade en del om att vi kanske skulle tvingas att skriva på tystnadslöften när väl uppdraget var slutfört men som min dåvarande chef sa; ”ni har ju bara hanterat dokument som är offentliga så någon tystnadsplikt kan ju inte komma på tal”.

Core_ skämtade ju om att Skara var mer betydelsefullt p.g.a. två regementen och det var faktiskt något i den stilen som vi spekulerade i…
Citera
2010-06-08, 21:23
  #197
Avstängd
Gravstenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skillbill
Är det du som går runt och fotar på vår lokala festklubb?

Säkert en jävla vaktfitta, hatar vakterna där - dom borde få stryk.
Citera
2014-01-07, 01:48
  #198
Medlem
Jag var i Vara idag och det fanns inte, det såg jag själv
Citera
2014-01-15, 21:25
  #199
Medlem
knutslogknuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbarn
Jag var i Vara idag och det fanns inte, det såg jag själv

Bra, då var det bekräftat.

Äntligen, detta är det enda jag har tänk på sen jag första gången läste denna tråden vid trådstarten.
TACK!
Nu ska jag gå och utbilda mig.
Citera
2014-01-21, 22:45
  #200
Medlem
antthetanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbarn
Jag var i Vara idag och det fanns inte, det såg jag själv


Men hur var det med den där stolpen då? Såg du den? Fanns det någon dörr på den?
Citera
2014-02-13, 21:50
  #201
Medlem
Min farsa hävdade här om dan att han "åkt igenom" Vara. Det fanns, men knappt. Han kanske är inblandad i konspirationen på nåt vis han med, har aldrig riktigt litat på den fan...
Citera
2014-04-12, 22:31
  #202
Medlem
Man ska vara varsam om Varas vara eller icke vara för att Varas varaktighet ska bevaras. Avvaktande, vaksamma Varabor varskor vanligtvis vakter att avvara varningar.
Citera
2014-05-24, 16:01
  #203
Medlem
Villons avatar
Hade precis telefonkontakt med min flickvän som vill göra gällande att hon inte bara varit i Vara idag, utan att det dessutom var "jättefint".

Dessa uppgifter är inte bara uppenbart otroliga, utan jag tror mig dessutom vara bergsäker på att de är felaktiga. Detta då jag och några vänner hade vägarna förbi i trakterna i fråga för ett par år sedan och trots en uttalad avsikt att utröna frågan om Varas existens en gång för alla lyckades vi inte penetrera orten, plötsligt var man bara ute på slätten halvvägs till Lidköping alternativt tillbaka på E20 utan att ha fått minsta skymt av vad som med den allra godaste vilja kan kallas en ort.
Citera
2014-05-24, 22:01
  #204
Medlem
En gång för inte så längesen skulle jag köpa en trädgårdstraktor som låg ute på blocket. Traktorn skulle ligga i Vara, och redan där fattade jag misstankar om att något inte stämmer. Men jag ville ha traktorjäveln och dessutom veta sanningen om Varas vara eller ickevara, så jag bestämde mig för att kontakta mannen som sålde traktorn och åka upp till detta påhittade ställe.

Sagt och gjort, satte mig i bilen (en King cab så jag behövde inget släp), och åkte. När jag kom fram visade det sig att jag hade åkt till en plats som ligger strax utanför vara. Vad oväntat!

Men det är här det sjuka börjar.

Mannen som sålde traktorn hälsade lågmält och stirrade in i själen med sina stissiga ögon. Jag tänkte att han säkert går på tjack eller nåt, så försökte att inte reta upp honom.

Han visade mig vägen till ladugården där traktorn stod, och på väg dit kunde jag skönja en rostig eldtunna. Inuti tunnan låg det något som såg ut som skelettdelar.
Jag tänkte att det måste vara gamla torra pinnar. Gick och tittade på traktorn och mannen skulle rulla fram den, då hade han glömt växeln i så att den inte gick att rulla, han blev uppenbart irriterad och började utstöta väsande ljud som bara kan komma från en...... varan? Något i stil med detta: http://youtu.be/Sj6UnDdp4Mw?t=2m48s

Jag petade ur växeln och han stannade upp, tittade på mig med sina stirriga ögon. Inte en min i ansiktet. Jag tänkte att "nu drar han snart kniv", men plötsligt återgick han till att försöka rulla ut traktorn, och nu gick det bättre.

Köpte traktorn och började lasta på den på flaket. Då kom jag på att jag ville undersöka tunnan, men visste inte riktigt hur.
Den stod så dumt till att jag inte kunde gå dit och titta. Kom då på att jag kunde rikta bilkameran bakåt genom rutan, backa mot tunnan och låtsas som att jag bara försöker vända på gårdsplanen, och på så sätt få en skymt ner i tunnan.

Det här är vad som fanns i tunnan: http://s13.postimg.org/r37ca8cuv/varanmord.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback