Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-04, 18:42
Medlem
Mina vikar började krypa uppåt i när jag var i 20-års åldern. Det stannade dock av någon gång vid 25, idag är jag 35 och det har inte blivit värre. Förutom mina höga vikar har jag väldigt tjockt hår.

Har du blivit hjälpt av något medel eller schampo så att håret börjar växa vid vikarna? Jag föreställer mig inget mirakel men om håret hade börjat växa bara någon centimeter längre ner än hur hårfästet sitter nu så hade det varit en enorm skillnad.
Citera
2024-11-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrStan
Mina vikar började krypa uppåt i när jag var i 20-års åldern. Det stannade dock av någon gång vid 25, idag är jag 35 och det har inte blivit värre. Förutom mina höga vikar har jag väldigt tjockt hår.

Har du blivit hjälpt av något medel eller schampo så att håret börjar växa vid vikarna? Jag föreställer mig inget mirakel men om håret hade börjat växa bara någon centimeter längre ner än hur hårfästet sitter nu så hade det varit en enorm skillnad.

Jag tror inte det finns något sådant. De medel som finns fungerar bara på hår som är tunt, inte på områden som hunnit varit kala en tid. Men vikar är ju enkelt att fixa på kirurgisk väg. Bara att flyga till Turkiet och fixa. Har du bra med hår i övrigt är det ju inga problem. Det gjorde jag. Ett av de bästa val jag gjort i mitt liv. Dock var det den mest smärtsamma upplevelse jag varit med om, men så värt det. Efter bara 3 månader hade jag tillräckligt hår igen för att vara helt nöjd. Välj dock klinik med omsorg!

Lycka till
Senast redigerad av Kaustiksodan 2024-11-04 kl. 18:54.
Citera
2024-11-04, 18:55
Medlem
Citat:

Nej, tyvärr får du stå ut med att se ut som en man och inte som en pojke, med mindre än att du som nämnts reser till Turkiet och flyttar hår på skulten.
Citera
2024-11-04, 20:05
Bannlyst
Citat:

ta absolut inga piller, det kan bara göra dig sjuk och jag hade aldrig gjort någon hårtransplantation eftersom det aldrig ser lika bra ut som naturlig hårtillväxt!

jag har riktigt friskt hår och jag använder inte annat än vatten vid hårtvättandet, samt att jag även äter rikligt med kollagen från nötkött. kollagen är definitivt en bristvara i modern kost, då nötkött som säljs i butik innehåller nästan inget kollagen. kollagenrik mat är ett hälsomirakel!!

drick därför varje dag benbuljong gjord på nötben och märgben du kan ha sjudandes på låg temperatur över natten, så kommer du få vad som behöver för att göra håret starkare och friskare än någonsin. slaktare som på saluhaller i städer har alltid märgben att sälja och billigt.
Senast redigerad av dreff 2024-11-04 kl. 20:15.
Citera
2024-11-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreff
ta absolut inga piller, det kan bara göra dig sjuk och jag hade aldrig gjort någon hårtransplantation eftersom det aldrig ser lika bra ut som naturlig hårtillväxt!

jag har riktigt friskt hår och jag använder inte annat än vatten vid hårtvättandet, samt att jag även äter rikligt med kollagen från nötkött. kollagen är definitivt en bristvara i modern kost, då nötkött som säljs i butik innehåller nästan inget kollagen. kollagenrik mat är ett hälsomirakel!!

drick därför varje dag benbuljong gjord på nötben och märgben du kan ha sjudandes på låg temperatur över natten, så kommer du få vad som behöver för att göra håret starkare och friskare än någonsin. slaktare som på saluhaller i städer har alltid märgben att sälja och billigt.

Skulle detta få honom att återfå det hår han redan tappat så sitter du onekligen på en outnyttjad guldgruva, min vän.
Citera
2024-11-04, 21:21
Medlem
Wyrdkins avatar
Jajamensan.

En huskur baserad på kokt nejlika.
Citera
2024-11-04, 22:23
Medlem
Citat:

Jag började tappa håret när jag var 25. Helt oväntat. Min far, farfar mfl i släkten hade rejäla kalufser. Mådde dåligt över detta i ett par år. Bestämde mig för att äga situationen. Kollade kända män i modern historia som var tunnhåriga. Vägrade att klippa mig som en Serbisk kriminell. WOW. Bästa jag gjort. Idag är jag 50 plus och kvinnor älskar att jag har ruffs på sidan. Jag äger det helt enkelt. Det finns statistik på att kvinnor föredrar högt hårfäste eller flint då det förknippas med hög intelligens. Kamma dig väl och sköt det hår du har. OBS Dölj inte. Det är inga problem!

Som svar angående shampo mm. Nej. Det fungerar inte. Transplatation? Visst. men vill du vara en sådan man som sitter på flyget från Istanbul med blodigt bandage runt huvudet? Nej. Trust me. ÄG din situation.
Citera
2024-11-05, 20:44
Medlem
brännässlerotpulver. rödbetsjuice. grönt te.
strong bush on scalp.
Citera
2024-11-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
brännässlerotpulver. rödbetsjuice. grönt te.
strong bush on scalp.

Allvarligt?
Citera
2024-11-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Allvarligt?

ja, läs på om dht-blockers.
Citera
2024-11-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
ja, läs på om dht-blockers.

As the name suggests, DHT blockers reduce DHT's effect on the scalp. This can slow down (and sometimes even stop) male pattern baldness.

Bra, men kanske inte något som kommer ge håret tillbaka på hans redan kala vikar
Citera
2024-11-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
As the name suggests, DHT blockers reduce DHT's effect on the scalp. This can slow down (and sometimes even stop) male pattern baldness.

Bra, men kanske inte något som kommer ge håret tillbaka på hans redan kala vikar

definera "kala vikar". är en kal vik v-format ansikte, dvs den typ av hår som jude law har? förisåfall är det generellt snyggare en en stor bush på skalpen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in