Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-04, 18:36
Avstängd
Vad tycker ni?

Otroligt underskattad är den iaf.
Citera
2024-11-04, 18:40
Medlem
One2Manys avatar
Tycker det är en av hans sämsta, riktigt seg och utdragen.
Citera
2024-11-04, 19:16
Medlem
Jag tycker om Jackie Brown och håller med om att den är Underskattad. Har gett Death Proof många chanser men jag KAN bara inte gilla den. Jag har tänkt ”jag har missat något.” Men jag kan aldrig komma ifrån känslan att den är gjord av någon helt annan, någon som beundrar Tarantino lite för mycket, och försöker göra film som han, men inte har det i sig.
Citera
2024-11-04, 19:24
Medlem
Klas-Vegass avatar
En udda fågel som man absolut kan ha som hans bästa.
Men inte alls underskattad. I alla fall inte här på flashback i den långa tarrantino-tråden.

Väldigt bra film men kanske inte min toppplacering.
Citera
2024-11-04, 20:12
Medlem
Bartman777s avatar
Vet inte om det är den bästa, men en av hans bästa tycker jag.
Jag har svårt att rangordna de jag tycker är riktigt bra.
Citera
2024-11-04, 20:16
Medlem
pojkpingiss avatar
Jackie Brown räddas väl i viss mån av ett fantastiskt soundtrack, annars känns den som hans sämsta, om man nu inte räknar in kalkonerna Death Proof och From Dusk Til Dawn. Bäst är väl Pulp Fiction och Inglourious Basterds, tycker dock mindre om Pulp Fiction för var gång jag ser den, Basterds framstår som hans magnum opus.
Citera
2024-11-04, 20:31
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jackie Brown räddas väl i viss mån av ett fantastiskt soundtrack, annars känns den som hans sämsta, om man nu inte räknar in kalkonerna Death Proof och From Dusk Til Dawn. Bäst är väl Pulp Fiction och Inglourious Basterds, tycker dock mindre om Pulp Fiction för var gång jag ser den, Basterds framstår som hans magnum opus.
Intressant.
Jag håller som sagt Jackie Brown som en av hans bästa, men samtidigt Inglorious Basterds som en av de sämsta jag sett av honom.
Pulp Fiction tycker jag är helt okej, det är en rätt bra film. Men jag tycker den är aningen överskattad.
Citera
2024-11-04, 20:45
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Intressant.
Jag håller som sagt Jackie Brown som en av hans bästa, men samtidigt Inglorious Basterds som en av de sämsta jag sett av honom.
Pulp Fiction tycker jag är helt okej, det är en rätt bra film. Men jag tycker den är aningen överskattad.

Ha ha, fascinerande att man kan uppleva filmer så radikalt olika? Tycker dock Robert De Niro gör en minnesvärd roll i Jackie Brown. Och soundtracket är ju grymt. Det är ju inte en skitfilm! Tarantino har ju en rätt hög lägstanivå, minst sagt. Dock begriper jag inte alls From Dusk Til Dawn eller Death Proof, men då gillar jag inte den sorters filmer generellt, så det kanske kan vara en bidragande orsak? De kanske är bättre än jag begriper. :-)

Håller med om Pulp Fiction till viss del, den var ju en revolution när den kom. Idag är den inte lika nyskapande längre, om än grymt underhållande. Detsamma tycker jag gäller Reservoir Dogs.
Citera
2024-11-04, 20:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ha ha, fascinerande att man kan uppleva filmer så radikalt olika? Tycker dock Robert De Niro gör en minnesvärd roll i Jackie Brown. Och soundtracket är ju grymt. Det är ju inte en skitfilm! Tarantino har ju en rätt hög lägstanivå, minst sagt. Dock begriper jag inte alls From Dusk Til Dawn eller Death Proof, men då gillar jag inte den sorters filmer generellt, så det kanske kan vara en bidragande orsak? De kanske är bättre än jag begriper. :-)

Håller med om Pulp Fiction till viss del, den var ju en revolution när den kom. Idag är den inte lika nyskapande längre, om än grymt underhållande. Detsamma tycker jag gäller Reservoir Dogs.
Ja, De Niro fick väl pris som "best supporting actor" eller liknande för det han gjorde i Jackie Brown?
Soundtracket är också väldigt bra ja, jag har det i hyllan här hemma.

From Dusk Til Dawn tycker jag är underhållande ändå, det var en av mina favoritfilmer när jag var liten.
Death Proof har jag faktiskt aldrig sett. Jag tycker väl Tarantino började gå ner sig någonstans där runt 2008, även om jag ändå kan gilla Django.

Jag tänker att en film bara är så bra som man upplever den, så tycker du inte om de du nämnt, så är det så bara.

Reservoir Dogs är också en favorit hos mig, bland Tarantinos rullar.
Citera
2024-11-04, 21:03
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja, De Niro fick väl pris som "best supporting actor" eller liknande för det han gjorde i Jackie Brown?
Soundtracket är också väldigt bra ja, jag har det i hyllan här hemma.

From Dusk Til Dawn tycker jag är underhållande ändå, det var en av mina favoritfilmer när jag var liten.
Death Proof har jag faktiskt aldrig sett. Jag tycker väl Tarantino började gå ner sig någonstans där runt 2008, även om jag ändå kan gilla Django.

Jag tänker att en film bara är så bra som man upplever den, så tycker du inte om de du nämnt, så är det så bara.

Reservoir Dogs är också en favorit hos mig, bland Tarantinos rullar.

När jag kikar på Wiki ser det inte ut som De Niro ens var nominerad till något pris, men det kanske inte är en fullständig lista? Robert Foster verkar däremot ha vunnit "best supporting act", samt varit nominerad i en annan kategori.

Jag kanske borde se From Dusk Til Dawn, längesedan jag såg den. Har för mig jag gillade första halvan, innan det blev all-in på splatter, blod och oklara "varelser" inne på baren. Inte min kopp te.

Har du sett Desperado nyligen, koppling till Tarantino väl? Minns den som riktigt bra när den kom, såg den för typ tio år sedan igen, men blev besviken. Något du gillar?

Har för mig Death Proof hade hyggligt soundtrack. Men den är väl mest en studie i våld, i en slags serietidningsvärld i det närmaste, om jag minns rätt.
Citera
2024-11-04, 21:46
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Jackie Brown bra film och bra musik.
Citera
2024-11-04, 22:28
Medlem
ceyifam2s avatar
Är det inte en av hans mer "normala" filmer? Jag tyckte den var ok, men inte mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in