Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Ja, De Niro fick väl pris som "best supporting actor" eller liknande för det han gjorde i Jackie Brown?
Soundtracket är också väldigt bra ja, jag har det i hyllan här hemma.
From Dusk Til Dawn tycker jag är underhållande ändå, det var en av mina favoritfilmer när jag var liten.
Death Proof har jag faktiskt aldrig sett. Jag tycker väl Tarantino började gå ner sig någonstans där runt 2008, även om jag ändå kan gilla Django.
Jag tänker att en film bara är så bra som man upplever den, så tycker du inte om de du nämnt, så är det så bara.
Reservoir Dogs är också en favorit hos mig, bland Tarantinos rullar.
När jag kikar på Wiki ser det inte ut som De Niro ens var nominerad till något pris, men det kanske inte är en fullständig lista? Robert Foster verkar däremot ha vunnit "best supporting act", samt varit nominerad i en annan kategori.
Jag kanske borde se From Dusk Til Dawn, längesedan jag såg den. Har för mig jag gillade första halvan, innan det blev all-in på splatter, blod och oklara "varelser" inne på baren. Inte min kopp te.
Har du sett Desperado nyligen, koppling till Tarantino väl? Minns den som riktigt bra när den kom, såg den för typ tio år sedan igen, men blev besviken. Något du gillar?
Har för mig Death Proof hade hyggligt soundtrack. Men den är väl mest en studie i våld, i en slags serietidningsvärld i det närmaste, om jag minns rätt.