Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-04, 16:23
Måste överge min Huawei P30 pro som jag älskat i många år.
Har haft svårt att hitta ersättare men nu måste jobbet göras.

Så det står mellan en Google pixel 9 pro eller en xiaomi 14.

Jag har nämligen en pixel 9 pro ny i låda jag fick med ett abonnemang. Tekniskt sett kan jag ju sälja den för typ 10k och köpa en bättre begagnad xiaomi 14 för typ 7k.

Men jag är en nojig människa så önskar råd och era tanker för att hjälpa mig bestämma vad jag ska göra...

Haft en pixel 7 pro som jag inte gillade då den överhettade, laddade segt och va lit jobbig med vissa funktioner som att den inte bubblade Facebook messenger något bra 😅

Har dock aldrig ägt en xiaomi och vet ju inte hur lik den är Huawei egentligen.

Ni som har bättre koll, vad tycker ni jag ska göra?
Citera
2024-11-04, 18:01
Medlem
swebarbs avatar
Utan tvekan google, ren android och du får dom snabbaste uppdateringar och grym kamera, skulle aldrig välja och köra en xiaomi som main lur no way..
Citera
2024-11-04, 18:17
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Utan tvekan google, ren android och du får dom snabbaste uppdateringar och grym kamera, skulle aldrig välja och köra en xiaomi som main lur no way..
Håller med, kommer från Huawei, har en Pixel 8 Pro nu, känner mig säker på att inte bli utestängd från Google Play mm, skulle aldrig välja en mobil från Kina idag.

Google ger 7 års uppdateringar, kan Xiaomi matcha det?

Har en våg och en klocka från Xiaomi, inget stämmer, inte ens min vikt, om de inte ens klarar det, vill inte ens tänka på allt som kan strula i deras mobiler...
Citera
2024-11-04, 20:48
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Håller med, kommer från Huawei, har en Pixel 8 Pro nu, känner mig säker på att inte bli utestängd från Google Play mm, skulle aldrig välja en mobil från Kina idag.

Google ger 7 års uppdateringar, kan Xiaomi matcha det?

Har en våg och en klocka från Xiaomi, inget stämmer, inte ens min vikt, om de inte ens klarar det, vill inte ens tänka på allt som kan strula i deras mobiler...

Ang uppdateringar, jag är ju lite rädd att Google-luren med sina överhettningsproblem ska dö mycket snabbare 😅

Men typ alla telefoner verkar överehetta nu känns det som.. Säker xiaomi med
Citera
2024-11-04, 21:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexySmultron
Ang uppdateringar, jag är ju lite rädd att Google-luren med sina överhettningsproblem ska dö mycket snabbare 😅
Du får skaffa en kylare om du spelar så mycket https://www.amazon.se/RP7UQ6SIO7YVUV...Y2hfbXRm&psc=1
Citera
2024-11-04, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du får skaffa en kylare om du spelar så mycket https://www.amazon.se/RP7UQ6SIO7YVUV...Y2hfbXRm&psc=1

Haha spelar ingenting, men hade en ouxel 7 pro i några månader och verkligen hatade hur den blev så himla varm av absolut ingenting 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in