Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-04, 13:07
Medlem
mammanmedbollars avatar
Det finns en tråd om de sämsta yrkena, men jag vill diskutera motsatsen. De bästa yrkena.

Kriterierna ska vara;
Minimalt med arbete med tanke på lönen man får.

Alla förstår att yrken där man håvar in stora stålar efter att ha fått företaget att växa är det bästa.. Men jag menar att vi ska diskutera vanliga jobb i denna tråden. Helt vanliga arbeten.

Att arbeta på ett boende för missbrukare med en lön över 30k i månaden låter soft. Har en polare som gör detta. Han sitter och spelar mobilspel hela dagarna och köper grejer på tradera och ingen bryr sig.

Ett annat yrke som verkar oerhörd slappt och orimligt bra betalt är HR-människor. Herregud. Varför ska dessa undermänniskor tjäna såna summor?
Citera
2024-11-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Det finns en tråd om de sämsta yrkena, men jag vill diskutera motsatsen. De bästa yrkena.

Kriterierna ska vara;

Alla förstår att yrken där man håvar in stora stålar efter att ha fått företaget att växa är det bästa.. Men jag menar att vi ska diskutera vanliga jobb i denna tråden. Helt vanliga arbeten.

Att arbeta på ett boende för missbrukare med en lön över 30k i månaden låter soft. Har en polare som gör detta. Han sitter och spelar mobilspel hela dagarna och köper grejer på tradera och ingen bryr sig.

Ett annat yrke som verkar oerhörd slappt och orimligt bra betalt är HR-människor. Herregud. Varför ska dessa undermänniskor tjäna såna summor?

Vad som är bäst betyder inte för alla att det ska vara slappt och lite att göra. Jag tycker tvärt om att det blir drygt som fan när man har perioder med nästan ingenting att göra. Tvärtom så är det också inte kul med prioder där det är mer att göra än man hinner på vanlig arbetstid så man får jobba övertid och förlora fritid osv.

För mig är det bästa när man har mycket att göra, men så att man ändå hinner med det utan total stress. Då är det som roligast och tiden går fort jämfört med att sitta och dynga.
Citera
2024-11-04, 14:05
Medlem
Citat:

Kriterierna ska vara;

Det är olika för människa till människa.
Tittar vi tillbaka senaste 15åren så har väl chef för ett företag som financieras av skattepengar: Typ friskolechef, Privat Vårdcentral etc.
Sen har jag i mellanåt haft tjänster som jag älskat; Så mer att jobba med det man är intresserad av.
Men det gäller nog alla jobb mer eller mindre.
Citera
2024-11-04, 14:48
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Undermänniskor? Nu får du förklara dig.
de har ju en hög utbildning
Är inte arbetsmiljöarbete, att identifiera personalens utvecklingsbehov och skapa utbildningsprogram, säkerställa framtida personalbehov etc víktiga områden?
Citera
2024-11-04, 17:55
Medlem
olasvenssons avatar
Arbete på Svt eller SR. Hög lön och långsamt arbetstempo. Lamotte har sagt att Svt arbetar som långsamma sniglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in