Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-04, 12:39
Medlem
Har ett par vita Nike skor hemma som jag skulle behöva få lite blekare samt även tvätta invändigt så dom luktar gott har gått väldigt mycket med dom, även när det har varit blött. Hur gör jag? Olika metoder har kollat allt ifrån folk som rekommenderar tandkräm utvändigt för vitare skor mm. Vilka medel bör jag köra för att tvätta upp dessa skor ut och invändigt? Kasta in i tvätten funkar inte?
Citera
2024-11-04, 12:46
Medlem
Jag brukar bara ta diskmedel o en svamp utvändigt eller slänga dem i tvätten om jag kommer ihåg.
Citera
2024-11-04, 12:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Har ett par vita Nike skor hemma som jag skulle behöva få lite blekare samt även tvätta invändigt så dom luktar gott har gått väldigt mycket med dom, även när det har varit blött. Hur gör jag? Olika metoder har kollat allt ifrån folk som rekommenderar tandkräm utvändigt för vitare skor mm. Vilka medel bör jag köra för att tvätta upp dessa skor ut och invändigt? Kasta in i tvätten funkar inte?
Kör med Didi-Seven!
Citera
2024-11-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag brukar bara ta diskmedel o en svamp utvändigt eller slänga dem i tvätten om jag kommer ihåg.
Om jag tar en svamp och diskmedel utvändigt. Vad ska jag göra invändigt försiktigt? Hur länge sen kan jag inte bruka dessa skor 24h?
Citera
2024-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Om jag tar en svamp och diskmedel utvändigt. Vad ska jag göra invändigt försiktigt? Hur länge sen kan jag inte bruka dessa skor 24h?

Tills dom är torra igen. Om du inte gillar att vara blöt om fötterna.
Citera
2024-11-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Tills dom är torra igen. Om du inte gillar att vara blöt om fötterna.
Hur effektivt är diskmedel hur mycket bör jag använda av ajaxen? Börjar invändigt med svampen.
Citera
2024-11-04, 13:01
Avstängd
Liberationfronts avatar
Du kan skicka in ättiksprit i sköljmedel behållaren, ha i vanish i skon och även ha i vanish i maskinen. Sedan ska de lufttorka. Kör de sedan en gång till med bara sköljmedel och lufttorka. Tar ju 48 timmar alt som allt men det funkar.

I maskinen kör handtvätt 30 grader
Citera
2024-11-04, 13:19
Medlem
auruns avatar
Material? Om tyg och gummi kan du slänga in dom i tvättmaskinen med lite vanish. Funkar perfekt.
Citera
2024-11-04, 13:38
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Material? Om tyg och gummi kan du slänga in dom i tvättmaskinen med lite vanish. Funkar perfekt.

Jag brukar köra i 40°.

Glöm inte att ta bort skosnörena och tvätta dessa separat. Kör i samma tvätt men lägg dem i exempelvis en tvättpåse eller ett örngott. Kör även några handdukar samtidigt så dunkar det inte så jävligt.

Är innersulorna löstagbara så tvätta dem för hand.

Stoppa sedan i tidningspapper i skorna så torkar de snabbare.
Citera
2024-11-04, 14:46
Medlem
Beror väl på vad det är för material, annars fungerar ättika och bikarbonat bra. Absolut inte tvättmaskin om det är läder eller liknande.
Citera
2024-11-04, 14:52
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Sådana där Nike-skor ser lätt ruttna ut. Kasta dem.

Annars kan du göra ren vita skor och använda vit skokräm på så blir de som nya igen.
Citera
2024-11-04, 17:24
Medlem
Prova att rengöra med tandkräm. Skall tydligen vara bra på vita skor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem