Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-03, 20:39
Medlem
Zeusys avatar
Det vore intressant att höra med er om hur ni tror att Sverigedemokraternas drömsamhälle skulle se ut.

Vilka visioner har de för Sverige?

Vilka metoder är de beredda att ta för att förverkliga detta?
Citera
2024-11-03, 20:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Det vore intressant att höra med er om hur ni tror att Sverigedemokraternas drömsamhälle skulle se ut.

Vilka visioner har de för Sverige?

Vilka metoder är de beredda att ta för att förverkliga detta?

Vad som är utopiskt:
Sd vill, innerst inne, att samhället ska vara etniskt homogent i så stor utsträckning som möjligt. Sveriges invånare ska i regel vara arier, alltså vita, etniska svenskar. Män ska jobba och försörja sin familj, medan kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen.

Vad som är realistiskt:
Det är inte längre realistiskt med ett etniskt homogent Sverige eftersom det finns så många icke-etniska svenskar i Sverige. Om vi ska återigen ha ett etniskt homogent Sverige så måste vi bokstavligen tvångsutvisa människor, vilket tycks orealistiskt i nuläget.

Vad Sd förmedlar:
Sverige ska vara för dem som bygger bilar (vita människor), inte de som bränner bilar (kaozblattar).
Citera
2024-11-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är inte längre realistiskt med ett etniskt homogent Sverige eftersom det finns så många icke-etniska svenskar i Sverige.
Det skulle ju räcka att Sverige var homogent i så motto att alla svenskar oavsett hudfärg vill vara svenskar.
De som inte vill vara svenskar bör lämna.
Citera
2024-11-03, 20:56
Medlem
Det är knappast svårt att föreställa sig. De vill ha ett väldigt nationalistiskt och väldigt konservativt samhälle.

Alla ska vara vita och heterosexuella med gammaldags kristna värderingar och älska klassiskt svensk kultur och traditioner.

De är naturligtvis beredda att göra vad som helst för att uppnå detta. Att avskaffa demokratin så att inget annat parti kan sätta käppar i hjulen är en grundförutsättning.
Citera
2024-11-03, 20:59
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det är knappast svårt att föreställa sig. De vill ha ett väldigt nationalistiskt och väldigt konservativt samhälle.

Alla ska vara vita och heterosexuella med gammaldags kristna värderingar och älska klassiskt svensk kultur och traditioner.

De är naturligtvis beredda att göra vad som helst för att uppnå detta. Att avskaffa demokratin så att inget annat parti kan sätta käppar i hjulen är en grundförutsättning.

Det tror jag verkligen inte. Det sistnämnda är absolut mer di rödes stil. Sossar, vänster, kommunister, miljödårar o.dyl.

Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Det skulle ju räcka att Sverige var homogent i så motto att alla svenskar oavsett hudfärg vill vara svenskar.
De som inte vill vara svenskar bör lämna.

Ja, detta tror jag är mer vad SD vill också.
Citera
2024-11-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad som är utopiskt:
Sd vill, innerst inne, att samhället ska vara etniskt homogent i så stor utsträckning som möjligt. Sveriges invånare ska i regel vara arier, alltså vita, etniska svenskar. Män ska jobba och försörja sin familj, medan kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen.

Vad som är realistiskt:
Det är inte längre realistiskt med ett etniskt homogent Sverige eftersom det finns så många icke-etniska svenskar i Sverige. Om vi ska återigen ha ett etniskt homogent Sverige så måste vi bokstavligen tvångsutvisa människor, vilket tycks orealistiskt i nuläget.
Det är inte ett dugg såhär. SD bryr sig om människor som jobbar och bor här, oavsett bakgrund. Så länge man sköter sig.

Det SD vill ha bort, är människor med en annan bakgrund och som är kriminell. SD vill ha folk som jobbar och vill bo här och sköter sig, som sagt.

Vill man tvångsutvisa folk, så finns den möjligheten. Man går över till AfS eller NMR.
Citera
2024-11-03, 21:05
Medlem
De vill att nyanlända assimileras, lär sig språket och bidrar efter förmåga.
De vill att befolkningen delar grundläggande värderingar i den mån det går och strävar åt samma håll.
Precis som alla normalt funtade människor också tycker.
Folk som har svarat hittills verkar ha läst för mycket kvällstidningar.
Det finns både homosexuella och invandrare inom partiet.
Så konservativt som det gapas om här är så ledes inte att tala om.
Sluta tro på massa skräckhistorier och börja prata med "SD'are" istället.
Citera
2024-11-03, 21:06
Medlem
Det går ju att läsa partiprogrammet.......
Citera
2024-11-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Det tror jag verkligen inte. Det sistnämnda är absolut mer di rödes stil. Sossar, vänster, kommunister, miljödårar o.dyl.
Detta kan vi enkelt ta reda på genom en enkel frågeställning.

Jag är vänster och anser att det bara är bra om högern får makten ibland, eftersom demokrati innebär regeringsskiften då och då.

Anser du att det är bra att vänstern får makten ibland? Eller hade du helst velat att SD fick makten och kunde behålla den permanent?
Citera
2024-11-03, 21:18
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Detta kan vi enkelt ta reda på genom en enkel frågeställning.

Jag är vänster och anser att det bara är bra om högern får makten ibland, eftersom demokrati innebär regeringsskiften då och då.

Anser du att det är bra att vänstern får makten ibland? Eller hade du helst velat att SD fick makten och kunde behålla den permanent?

Fast vad du och jag tycker är oväsentligt. Att det röda blocket har en massa demokratifientliga hyss för sig hela tiden är fakta. Mer och mer för varje dag.

Om de inte betedde sig på det viset och de facistoida hat och våldstendenser som växer hos rödingarna för varje timme inte fanns där skulle jag vara ok med dem. Jag tror inte heller att SD har vad som behövs för att styra landet själva nån längre stund så det blir nej på den med.
Citera
2024-11-03, 21:27
Avstängd
Liberationfronts avatar
Tror inte de själv vet, sd har för mkt olika röster /ideal precis som alla andra partier.
Citera
2024-11-03, 21:58
Medlem
Kinademokraterna skulle kunna vara ett nytt namn. Men sen så kom jag på att Kina inte är kända för sin demokrati.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in