Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-03, 10:00
Medlem
En nära anhörig dog..samtidigt började en lampa blinkar till...och det har fortsatt så i ett halvår.nu är det någon slags dimmer .fast det är en helt vanlig lampa.den skiftar till till å från.kan det va min anhöriga som kommer och besöker mig
Citera
2024-11-03, 10:05
Medlem
Så kanske det kan vara, men i vilket fall du har inte funderat på att byta eller släcka den? Det låter ju otroligt jobbigt att den står och blinkar hela tiden.
Citera
2024-11-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Så kanske det kan vara, men i vilket fall du har inte funderat på att byta eller släcka den? Det låter ju otroligt jobbigt att den står och blinkar hela tiden.
det är inte hela tiden. ..då och då.nu är den som vanligt...samma dag som jag satt här och grät så började det..och det är inte störande..mer ett behagligt sken av från starkt till till ljust sken.och lampan hängde i mitt barndoms hem..mina föräldrar avled för längsen
Senast redigerad av Elins92 2024-11-03 kl. 10:12. Anledning: Fel
Citera
2024-11-03, 10:30
Medlem
Möjligt. Det är ganska vanligt att andar mixtrar med el och elektronik.
Citera
2024-11-03, 10:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
En nära anhörig dog..samtidigt började en lampa blinkar till...och det har fortsatt så i ett halvår.nu är det någon slags dimmer .fast det är en helt vanlig lampa.den skiftar till till å från.kan det va min anhöriga som kommer och besöker mig
Glappkontakt i dimmern, kontakt, lampa eller i något ställe där en kabel sitter fast.

Använd inte lampan för när det är ström med dålig kontakt blir det varmt och kan börja brinna vilket inte är ovanligt.

Lägger till att en led lampa med dimmer som man drar ner kan börja blinka eftersom den får lägre ström då
Citera
2024-11-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Glappkontakt i dimmern, kontakt, lampa eller i något ställe där en kabel sitter fast.

Använd inte lampan för när det är ström med dålig kontakt blir det varmt och kan börja brinna vilket inte är ovanligt.

Lägger till att en led lampa med dimmer som man drar ner kan börja blinka eftersom den får lägre ström då
Det är ingen dimmer kopplad till lampan det är en kristallkrona ..
Citera
2024-11-03, 10:48
Medlem
Långa perioder så är den som vanligt...men så plötsligt sätter det igång..jag är inte minsta rädd...bara hoppas att det är han...
Citera
2024-11-03, 11:08
Medlem
feemaxxxs avatar
Se till att fixa elfelet då det är brandfara.
Citera
2024-11-03, 11:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Det är ingen dimmer kopplad till lampan det är en kristallkrona ..
Du skrev något med dimmer. Om du menar att den lyser svagare så vad du än gör använd inte lampan då har du rejäl glappkontakt någonstans har man tur kan man nosa fram en bränd konstig lukt från lampan eller strömbrytaren.
Citera
2024-11-03, 11:48
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Nej.

Endast spänningsfall och konfirmeringsbias.
Citera
2024-11-03, 11:54
Medlem
franges avatar
Det är bara en dålig lampa, kassera den och byt den mot en ny så kommer problemet försvinna.
Citera
2024-11-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är bara en dålig lampa, kassera den och byt den mot en ny så kommer problemet försvinna.
nej den är jätte vacker ..och i perioder så lyser den som en vanlig lampa..just nu helt normal
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in