Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-03, 08:36
Medlem
Perdidoss avatar
Jag antar att det mest är en tidsfråga innan vi får en muslimsk statsminister i Sverige. UK och USA är väl annars de länder som kommit längst gällande den typen av utveckling.

Om vi nu tänker oss att partiet Nyans och diverse andra liknande figurer gör statskupp. Vem skulle passa som ny statsminister? Här gäller alltså att vem som helst är valbar men hen måste vara 18 år fyllda och muslim. Attiraljer som slöja och helskägg är meriterande men inget krav. Vem finns det som skulle kunna passa? Jag har ingen aning själv och släpper ordet fritt.
Citera
2024-11-03, 08:46
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdidos
Jag har ingen aning själv och släpper ordet fritt.
Nej det kommer inte att hända
Citera
2024-11-03, 08:50
Avstängd
Demirock ligger väl närmast
Citera
2024-11-03, 08:52
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Demirock ligger väl närmast

Ja, han är en lite tråkig kandidat. Någon som ser mer ut som en taliban vore mer spännande.
Citera
2024-11-03, 09:07
Medlem
Det spelar egentligen ingen roll vilken konfession en statsminister erkänner sig till. Det är värdegrunden som har betydelse. Ulf Kristersson är gift med en präst; man kan anta att han är kristen. Ebba Busch är definitivt öppen med sin religion.
Så länge de inte försöker få det sekulariserade Sverige att anta deras religiösa värderingar så är det OK för mig.
En muslimsk statsminister är också OK ifall tjejerna kan fortsätta ha gymnastik tillsammans med killarna, man inte försöker införa 5 obligatoriska pauser för bön i vardagen, om inte julen ersätts med Ramadan etc. (Jul hör till vår judisk-kristna värdegrund, ramadan gör det inte).

Alltså: En statsminister kan ha vilken religion han eller hon vill, men måste acceptera de svenska normerna, inte försöka införa nya. Och gissa vems ansvar det är att vi får en statsminister som respekterar den svenska värdegrunden?
Just det! Det är medborgarnas ansvar.
Citera
2024-11-03, 09:10
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Det spelar egentligen ingen roll vilken konfession en statsminister erkänner sig till. Det är värdegrunden som har betydelse. Ulf Kristersson är gift med en präst; man kan anta att han är kristen. Ebba Busch är definitivt öppen med sin religion.
Så länge de inte försöker få det sekulariserade Sverige att anta deras religiösa värderingar så är det OK för mig.
En muslimsk statsminister är också OK ifall tjejerna kan fortsätta ha gymnastik tillsammans med killarna, man inte försöker införa 5 obligatoriska pauser för bön i vardagen, om inte julen ersätts med Ramadan etc. (Jul hör till vår judisk-kristna värdegrund, ramadan gör det inte).

Alltså: En statsminister kan ha vilken religion han eller hon vill, men måste acceptera de svenska normerna, inte försöka införa nya. Och gissa vems ansvar det är att vi får en statsminister som respekterar den svenska värdegrunden?

Vad som skulle hända i samhället är en lite annan fråga. Jag tänkte mer på vem av dagens utbud av muslimer boende i Sverige som kunde passa som statsminister.
Citera
2024-11-03, 09:17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Om vi nu tänker oss att partiet Nyans och diverse andra liknande figurer gör statskupp.
Nyans kommer knappast kunna bli ett allvarligt hot. Snarare är det sjuklövern som infiltreras av främmande makt. Det är ju bara att kolla SSU mfl så ser vi vad som håller på att hända.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...es-av-hatstorm
Kolla på bilden och återkom...
Citera
2024-11-03, 09:20
Medlem
Ingen jag tror på i närtid, så inget namn men på längre sikt är det troligt och de nuvarande svenska värderingarna skulle ändras successivt tills dess vi har infört sharialagar. Det enda som kan förhindra detta är massdeporation av senaste årens migranter eller ett blodigt inbördeskrig. Tråkigt men sant.
Citera
2024-11-03, 09:23
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Frågan är felställd då Sverige aldrig kommer att utsättas för en statskupp.
Den senaste var när Gustav III tog makten och han blev skjuten.

Idag är politikerföraktet för stort för att någon skulle lyda en statsminister som tagit makten genom en kupp, vi har dessutom levt i en demokrati för länge för att lyda en självutnämnd ledare.
Citera
2024-11-03, 09:23
Avstängd
PalmeKillers avatar
Jag tycker vi skall ha en muslimsk statsminister, han skall få åka öppen bil genom stadens gator så folket kan hylla honom. Veckorna innan hen skall firas av folket,gör man så AR 15 helt licensfritt att köpa ibland SD / AfS anhängare. Vem vet han kanske åker förbi ett skolboklager där väntar en överraskning en som muslimsk statsminister förtjänar. Någon SD som har blivit fostrad på KA1.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Nyans kommer knappast kunna bli ett allvarligt hot. Snarare är det sjuklövern som infiltreras av främmande makt. Det är ju bara att kolla SSU mfl så ser vi vad som håller på att hända.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...es-av-hatstorm
Kolla på bilden och återkom...

SSU plantskola är den största hotet emot Sveriges framtid, kommer bli många politiker inte som har sina rötter i Sverige som kommer vilja ha makt, därav kommer korruption och annan skit förankra sej fast i Sverige. Vi se redan idag vilka problem t.ex V har med klanbrottslingar som är politiker och öppet hyllar subversia element som PKK och Hammas.
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-11-03 kl. 09:28.
Citera
2024-11-03, 09:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan

Du vet att islam är mer än en religion? Det är liksom inte bara ramadan, eid, maträtter osv.

Islam är också en politisk inriktning. En muslim är också bokstavstroende och man har inte reviderat sin "religion" till moderna tider (den är kvar på 600-talet).

Jag antar att du är som Stefan Löven - "vi såg det inte komma", "vi har varit naiva"...
Att du helt okritiskt jämför modern kristendom med medeltidens begynnelses islam skvallrar om att du faktiskt inte vet vad islam är.
Men skitsamma, nu tycker jag vi sjunger we shall overcome!
Citera
2024-11-03, 09:33
Medlem
Citat:

Om vi nu tänker oss att partiet Nyans och diverse andra liknande figurer gör statskupp.

Så muslimerna kontrollerar svensk militär nu? Eller hur skulle de göra en statskupp menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in