Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-03, 01:14
Medlem
Jag har nu tränat i cirka 3 månader och har lagt märke till lite resultat.

Men nästa vecka åker jag utomlands på semester i 14 dagar och jag blev lite orolig att under denna tiden jag inte tränar att mina muskler kommer tina. Att det liksom blir som i början och allt jag har byggt upp försvinner.

Tänker jag fel?
Citera
2024-11-03, 01:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Ja du tänker fel. Ät ditt behov av protein och gör lite enkla övningar som du kan fixa på rummet eller var du nu bor.
Citera
2024-11-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag har nu tränat i cirka 3 månader och har lagt märke till lite resultat.

Men nästa vecka åker jag utomlands på semester i 14 dagar och jag blev lite orolig att under denna tiden jag inte tränar att mina muskler kommer tina. Att det liksom blir som i början och allt jag har byggt upp försvinner.

Tänker jag fel?
Hur har du tränat hittils? Gym, jogga, vad? Var ska du på semester och vad ska du göra där? Jag hikar oftast på semestern så träningen finns där ändå. Ska du bara ligga som en säl på stranden och sedan äta och dricka allt du kan på all inclusive, ja, du kan ju gissa.
Citera
2024-11-03, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Hur har du tränat hittils? Gym, jogga, vad? Var ska du på semester och vad ska du göra där? Jag hikar oftast på semestern så träningen finns där ändå. Ska du bara ligga som en säl på stranden och sedan äta och dricka allt du kan på all inclusive, ja, du kan ju gissa.

Gym, styrketräning.
Jag ska till Egypten
Citera
2024-11-03, 02:15
Medlem
ArtificialElegances avatar
Hur tänker du träna och äta på semestern?
Citera
2024-11-03, 03:05
Medlem
Armons avatar
Så vitt jag vet är det just efter två veckor som avsaknad av träning märks i kroppen när det gäller prestationen och resultaten på gymmet, så om du får till ett ordentligt pass precis innan du åker och återupptar rutinerna omgående vid hemkomst borde det inte vara någon fara på taket.
Citera
2024-11-03, 03:09
Avstängd
Manginazs avatar
Läste om samma sak fast angående löpning, nu är detta från minnet men tror man kunde se kardion börja sjunga sakta efter 14 dagar.

Det vore ju gå att hitta ett gym i Egyptien, köra ett brutalpass efter 7 dagar.
Tror ev krökande kan vara sämre än uteblivet tränande.
Citera
2024-11-03, 03:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Gym, styrketräning.
Jag ska till Egypten

Det borde räcka gott om du gör några set armhävningar, situps och benböj. Använd någon påse med saker i som du kan göra lite biceps och triceps. De kan du även använda för axlarna.

Det räcker gott.

Finns det inget gym på hotellet?

Men för att svara på frågan. Två veckor kommer inte att göra något speciellt. Det kommer dock att kännas lite obekvämt den första veckan när du är tillbaka hemma på gymmet, men sen har du kommit tillbaka i träningen igen.
Citera
2024-11-03, 08:30
Medlem
StorKokoss avatar
Kör armhävningar på semestern. Köp en 20 kilo rissäck som du kan träna benböj med.
Citera
2024-11-03, 11:38
Medlem
Musikopps avatar
Jag var borta tre veckor pga sjukdom mm och kunde fortsätta öka vikterna när jag kom tillbaka. Kände mig utvilad på nått sätt.
Citera
2024-11-03, 12:43
Medlem
Norrbagg79s avatar
Träna extra hårt innan, ta semestern som restitution. Det är under vila som kroppen byggs upp så möjligt du faktiskt blir starkare.
Citera
2024-11-03, 18:06
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Träna extra hårt innan, ta semestern som restitution. Det är under vila som kroppen byggs upp så möjligt du faktiskt blir starkare.
Ja fast 14 dagars vila kommer inte gynna ts muskler, så lång tid tar det inte att återhämta sig, så länge han inte tränar som Tom Platz, men det är nog osannolikt.
Ts, Du får acceptera att du kanske tappar lite eller så får du söka upp något gym, hur svårt kan det vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in