Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 17:55
Medlem
stolenChevys avatar
Hallå!

Är ingen rättshaverist men det har byggts upp en irritation hos mig den senaste tiden eftersom när jag har loggat in på Flashback så har jag lagt märke till att jag oftare tappar i antal inlägg. Inlägg som jag tycker borde ha fått stå kvar.

Det här är ett sådant inlägg och därför orkar jag och vill släpa fram det i ljuset och höra vad ni andra tycker. De kanske hjälper mina framtida inlägg att stå kvar också - det vet man inte.

I alla fall, jag skrev ett inlägg i tråden; (FB) Tips på bra nazistfika

Inlägget;

Citat:
Löwenbräu och ett fat med amfetamin.

Måste det bakas så skulle jag satsa på en prinzregententorte med vit choklad och inget lullull. Cleanare än så blir det nog inte.

I mitt första stycke skriver jag vad jag faktiskt skulle bjuda ett gäng nazister på - ungefär som en riktigt trashig version av champagnefrukosten, eller en hederlig gammal frukostöl. Visst jag gör mig lite lustig över att nazisterna hade en förkärlek för uppåtgrejer, men får man inte skämta längre? Jag är ju till och med seriös i skämtet.

Trams är det inte, möjligen off-topic (första stycket) men AllaBallaWalla skriver flera gånger att det är just trams i våran pm-konversation.

I mitt andra stycke (som är längre det första) så är jag gravallvarlig. Inget trams och så on-topic det går att bli.

Först tog jag kontakt med solstrålen Jultrollet;

Sedan tog jag kontakt med Allaballawalla;

Vad tycker ni, rätt eller fel? Varför?
Senast redigerad av stolenChevy 2024-11-02 kl. 17:59.
Citera
2024-11-02, 18:13
Medlem
billigosts avatar
Jag uppskattar lagom trams men det där var för tramsigt. Bra bemött och hanterat av moderatorn förövrigt.
Citera
2024-11-02, 18:13
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag tycker att ditt inlägg ligger på samma nivå som trådstarten så jag förstår inte varför det raderades. TS egna förslag på negerbollar lockar ju just efter den sortens svar så vad är problemet allanballan?
Citera
2024-11-02, 18:42
Medlem
bellusorcas avatar
Helt fel. Ditt inlägg borde absolut ha fått stå kvar. Tycker inlägget är helt on topic och man drar lite på smilbanden. Förstår inte vad problemet är?
Citera
2024-11-02, 18:48
Medlem
fnskls avatar
Prinzregententorte såg väldigt gott ut, bra nazistfikatips, borde givetvis få stå kvar. Varför spelar allaballawalla Allan?
Citera
2024-11-02, 19:45
Medlem
DieselnDusts avatar
Borde ha fått stått kvar då du var onT.
Citera
2024-11-02, 19:50
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Prinzregententorte såg väldigt gott ut, bra nazistfikatips, borde givetvis få stå kvar. Varför spelar allaballawalla Allan?

TS erkänner ju själv att det han skrev var på skämt. Hur får du det till icke-trams då?
Citera
2024-11-02, 20:02
Medlem
Alltså, trådstarten i sig är ju uppenbart trams (och trådstartaren tramsar själv friskt vidare i tråden) så att svaren blir därefter borde vara förväntat. Känns som att man sväljer mygg och silar kameler, men det är ju standard vad gäller modereringen på Flashback så det borde iochförsig vara förväntat det å.
Citera
2024-11-02, 20:11
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Borde ha fått stått kvar då du var onT.
Detta. Ett solklart fall.
Citera
2024-11-02, 20:39
Medlem
fjollciggs avatar
Affe och bärs hör kanske inte hemma i forat för matbröd och kakor, men öl är definitivt fika!
Källa: The Kristet Utseende

Citat:
Bärs som bärs, vi tar oss en fika
Doppa mackan, i stark-öl!
Citera
2024-11-02, 21:11
Medlem
HaveFuns avatar
Dålig moderering. Inlägget var on topic, särskilt med tanke på att TS var ett skitinlägg
Citera
2024-11-02, 21:37
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
TS erkänner ju själv att det han skrev var på skämt. Hur får du det till icke-trams då?

Är du läskunnig?
Citat:
I mitt andra stycke (som är längre det första) så är jag gravallvarlig. Inget trams och så on-topic det går att bli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in