Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 17:30
Medlem
Är en kvinna på 37 år som har problem med mensen. Har haft mens 10 dagar och har ont i nedre delen av magen och i underlivet. Får kramper och smärta som hugger. Känner mig kissnödig hela tiden och får ont när jag är kissnödig. Kommer svarta/mörka klumpar när jag kissar. Förra veckan hade jag feber 1 dag i samband med mensen. Någon som har någon teori?
Citera
2024-11-02, 17:46
Medlem
Varför ska du fråga här ??? Ingen jävel som vet,och om någon svarar är det ett pucko som säger att du kommer att dö, eller någon vars mammas systers bästa kompis från gymnasiet hade något liknande. 1177 eller akuten
Citera
2024-11-02, 17:54
Medlem
För att jag vill få råd om någon haft liknande tycker inte ditt svar var trevligt
Citera
2024-11-02, 17:57
Medlem
Har du haft menssmärtor tidigare?

Det låter faktiskt allvarligt och jag tycker att du ska ringa 1177, du behöver undersökas. Man ska definitivt inte ha klumpar i kisset.

Är buken svullen så ska du uppge det också för läkaren.
Citera
2024-11-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Är en kvinna på 37 år som har problem med mensen. Har haft mens 10 dagar och har ont i nedre delen av magen och i underlivet. Får kramper och smärta som hugger. Känner mig kissnödig hela tiden och får ont när jag är kissnödig. Kommer svarta/mörka klumpar när jag kissar. Förra veckan hade jag feber 1 dag i samband med mensen. Någon som har någon teori?

Urinvägsinfektion låter det som. Då jag har snopp går jag på hörsägen från min fru. Verkar vara jobbigt att bli helt frisk från då det kan komma och gå under en tid, det kan bli flera penicillinkurer. Viktigt att få en odling så snart som möjligt.
Citera
2024-11-02, 18:17
Medlem
zombie-nations avatar
Om du menar att det är blodkoagel i kisset, dvs inte från födslokanalen, så bör du nog söka vård. Trodde du menade menskoagel.
Citera
2024-11-02, 18:43
Medlem
Ahh ok Kollade på dina gamla inlägg Jag tror det är ok Ta en treo
Citera
2024-11-02, 18:45
Medlem
bellusorcas avatar
Oj det blir ett besök hos en gynekolog typ igår. Säker på att det ens är mens?
Citera
2024-11-02, 18:48
Medlem
Saloths avatar
Citat:

Är det första gången du har haft en sån här lång mens?
10 dagar är inte normalt!
Jag vet att vissa kvinnor får väldiga problem när de får mens men 10 dagar låter inte bra.
Kontakta vården!
Citera
2024-11-02, 19:12
Medlem
Kanske myom?
Citera
2024-11-02, 23:36
Medlem
Det kan ju vara allt från ringorm och malaria till en ovanligt stark mensomgång.
Ring 1177 o begär hjälp.
Citera
2024-11-03, 00:57
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:

Du bör ta detta på stort allvar. Boka akuttid för undersökning så snart som möjligt.
Långvarig mens med intensiv smärta, kramper, och den typ av besvär du beskriver kan bero på flera olika saker - man skulle vilja utesluta tillstånd som kräver behandling. Svarta eller mörka klumpar kan ibland tyda på koagulerat blod, men kan också vara tecken på andra förändringar i livmodern eller äggstockarna, som exempelvis cystor eller endometrios.

De symtom du beskriver (smärtor i nedre delen av magen och underlivet, ständigt kissnödig och smärta vid urinering), kan också indikera en urinvägsinfektion eller bäckeninflammation, särskilt eftersom du hade (har?) feber. Man skulle vilja undersöka om du har någon infektion, vilken isf kan kräva behandling med antibiotika. Även en ultraljudsundersökning kan behöva genomföras för att se om det finns några anatomiska förändringar eller cystor.

Ring 1177 och be om ytterligare råd imorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in